• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik heb een pc met 1x een DVI poort.

Op deze poort heb ik nu een DVI splitter aangesloten met:
1x-vga aansluiting
1x-DVI aansluiting.

De vga zit aan mijn tv, en de DVI aan mijn beeldscherm.

Nu komt het beeld alleen op de TV (vga) en niet op mijn DVI (tft scherm). Indien ik het beeldscherm laat herkennen ziet hij nog niks.

Haal ik nu de vga kabel eruit, en stop de vga / DVI kabel erin kan ik mijn beeldscherm wel zien en start het tft (DVI) op.

Het beeld werkt dan, maar indien ik de pc weer opnieuw opstart, ziet hij weer alleen de VGA scherm totdat ik deze erin/eruit doe en weer het scherm laat herkennen op de computer.

Aan de dvi kabel zit wel een:"Single DVI kabel" maakt dit verschil met een DUAl? Of wat zijn hiervoor de oplossingen?
Afbeeldingslocatie: http://www.onlinekabelshop.nl/Afbeeldingen/Afbeelding_groot/CABLE-562-dvi-splitter-dvi-i-dvi-i-vga-g.jpg

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Volgens mij kun je digitaal en analoog niet tegelijk over 1 connector uitvoeren?? Je kunt doormiddel van een verloopstukje je videokaart duidelijk maken dat hij analoog uit moet zenden over de digitale poort, maar beide tegelijk kan niet volgens mij...

• erikvanhoutert
Maar het werkt wel indien ik eerst analoog doe > en hierna Digitaal... oftewel ik moet de DVI ook weer omzetten naar vga?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je mist nu 1 belangrijk punt in je startpost namelijk om welke videokaart het gaat en vooral welke aansluitingen er op de videokaart zitten.

• erikvanhoutert
Videokaart type weet ik zo niet. Maar er zit alleen 1x DVI poort op.