Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• oooskar
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 17:09
Hallo beste tweakers,

Ik heb sinds ik mijn desire heb een flink probleem met het internet. Aangezien ik net een nieuw abonnement heb met (zoals de nieuwe richtlijnen voorschrijven) maar een klein datalimiet, wil ik hier heel graag vanaf.

Mijn mobiel kan altijd verbinding maken met de router maar dan krijgt hij maar soms ook daadwerkelijk toegang tot het internet. Het gekke was het volgende; altijd als ik aan een ander netwerk verbonden was geweest (een hotspot van iemand, een netwerk met wpa2, een open netwerk) dan kreeg ik wel altijd internetverbinding. Maar als ik de wifi dan uit zette of mijn mobiel opnieuw opstartte dan verloor ik die verbinding, en moest ik weer opnieuw met een ander netwerk verbinden. Nu werkt dit niet meer, dus heb ik besloten jullie hulp in te schakelen.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd (statisch ip-adres, white list met wifi zonder verdere beveiliging (op router), wpa i.p.v. normaal wpa2, zelf een hotspot maken, router 20x opnieuw opstarten, wifi b/g/n allemaal apart, naam veranderd van netwerk, ssid broadcast uitzetten,) en elke keer kan de htc hero van mijn moeder vrolijk verbinden met internet. Ik weet niet helemaal zeker of dit nou aan het netwerk of aan mijn mobiel ligt, ik ga er van uit dat het mijn mobiel is.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, en zeg het vooral als ik te weinig informatie heb gegeven. Alvast bedankt!

oooskar wijzigde deze reactie 26-11-2011 17:35 (4%)

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:23

-36-

Trust me. I'm an amateur

je kan proberen mixed mode (b/g/n) uit te zetten, en de router wifi op alleen g zetten. Bij laptops met vage connectie problemen werkt dit iig soms. Kijk ook even wat er gebeurd als je de beveiliging helemaal uitzet en of je dan wel connectie krijgt dan weet je iig waar het probleem zit

-36- wijzigde deze reactie 26-11-2011 17:52 (32%)

• oooskar
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 17:09
Bedankt voor je reactie!

Ik heb het allebei al een keer geprobeerd, en het werkt niet. Dus ik kan wel connecten maar geen internet. Daarom denk ik ook dat het aan mijn mobiel ligt en niet aan mijn wifi.

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:23

-36-

Trust me. I'm an amateur

ok op naar stap 2, krijg je een valide ip adres? en kan je de buitenwereld pingen?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True