microstutter crossfire 5770

Pagina: 1
Acties:

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:29
Nu ik nieuwe monitor heb een pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM

Valt me laatste tijd erg op dat spelen vooral Crysis erg haperen (spontaan ook al gebeurt er niks op het scherm)
Ik heb een 5770 in crossfire. Een AMD Phenom II x6 1090T met 8 Gig. Ik heb het gemeten met fraps en die meldt keurig 60/50 frames met high settings zonder aa aan.

Ik dacht misschien is de voeding niet krachtig genoeg maar dat lijkt me erg sterk (cpu staat op stock snelheid) het gaat om deze voeding Ocz modxstream pro 600. Dus ik dacht gelijk aan microstutter.

Heb de nieuwste driver geïnstalleerd.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Dank voor de mededeling :)

// bij gebrek aan een duidelijke vraagstelling :?

• Amdwarrior
Of dit normaal is lijkt me?

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Absoluut normaal, lees internet er maar op na. Hier even een topic wat ik zo snel kon vinden. Een beetje meer zoekwerk had jou het antwoord ook wel opgeleverd..

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik had dit probleem ook, een reinstall van W7 en installatie van de AMD drivers met slechts 1 kaart erin heeft het voor mij opgelost.

• Amdwarrior
ikheetkoen schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:58:
Ik had dit probleem ook, een reinstall van W7 en installatie van de AMD drivers met slechts 1 kaart erin heeft het voor mij opgelost.
dus installeren met 1 kaart erin en dan die andere er weer in doen?

• Unique93
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07-2022
Helaas is ''microstuttering'' een van de problemen bij dual-gpu en SLI/CF kaarten/setups. Dit probleem bestaat al jaren en is helaas nog steeds niet volledig opgelost. Van wat ik begrepen doen de nieuwste drivers vaak wonderen maar het probleem helemaal uitsluiten is volgens mij niet mogelijk. Ik snap ook niet waarom dat Tweakers hier geen aandacht aan besteed bij reviews van zo'n kaarten...

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38
Toms Hardware heeft er een uitgebreid stuk over geschreven.

http://www.tomshardware.c...utter-crossfire,2995.html

• Amdwarrior
Maar de ene kaart wordt veel warmer dan de andere (40graden vs 70 graden in gpuz) in Crysis stottert ie helemaal zelfs zonder aa.

Maar in dungeon defenders of Mass effect niet. Zou ook iets met de voeding kunnen zijn? Want als ik tijden crysis even temperaturen ging uitlezen voelde het net aan of alles 100% belast werd.
Pagina: 1