Toon posts:

Lage snelheden tussen computers in draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een draadloos netwerk met een Netgear WNDR3700v2 router. Download snelheden zijn altijd prima, ik kan zonder problemen ~5 MB/s halen.

Echter, als ik bestanden probeer te kopiëren van de ene computer in het netwerk naar de andere, dan komt de snelheid eigenlijk nooit boven de 2,1 MB/s uit. Beide computers werken met 802.11n en ook de router staat op maximale snelheid ingesteld.

Nu zal het wel zo zijn dat omdat beide machines in hetzelfde netwerk zitten en dus over en weer via hetzelfde draadloze netwerk de data versturen, maar 2,1 MB/s lijkt me wel wat érg laag.

Is hier een reden voor?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik mis informatie over de gebruikte methode en wat je al geprobeerd hebt om het op te lossen, dus ik kan helaas niet anders dan algemeen summier antwoorden.

Ten eerste: waarmee kopieer je deze bestanden?
Mocht je dit doen met Windows file sharing, die staat er om bekend niet vlot te zijn.
Probeer eens wat de verbinding kan halen met andere applicaties. FTP is een erg efficiënt protocol voor, maar er zijn ook wel kant-en-klare tools waarmee je een verbindingssnelheid kunt benchmarken.

Verder vragen:
Hoe is de ontvangst en van welk kanaal wordt gebruik gemaakt?
Heb je gecontroleerd of dit kanaal daadwerkelijk vrij is van andere WiFi signalen? (gebruik bijv inSSIDer hiervoor of als je een Android telefoon hebt: WiFi Analyser.
Gebruik je 2.4GHz of 5GHz band? (meestal 2.4GHz)
Je geeft aan dat de router geconfigureerd staat voor "maximale snelheid". Dat kan bij veel andere WiFi signalen in de buurt in je nadeel werken en ook wanneer je bereik afneemt. Vaak wordt voor maximale snelheden een extra kanaal gebruik welke in een drukke omgeving of in geval van matig bereik de boel nog verder onderuit haalt. Mijn voorstel is om maar 1 kanaal te gebruiken. Dit heeft van 20MHz modus (itt 40MHz mode) of een maximum van 150Mbit ipv 300Mbit. Dat is ook de meest compatible setting met alle apparatuur en ook het meest "neighborhood-friendly".

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2011 16:05 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-02 23:43

basdej

OutSystems Consultant

als je normaal 5 mb/s haalt, en nu tussen 2 pc's kopieert, dan zal het 5/2 = 2.5 worden, dus je situatie lijkt me normaal

Hoi.