Toon posts:

Keyboard MIDI-USB probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Sinds kort heb ik een MIDI naar usb kabeltje waarmee ik mijn keyboard kan aansluiten op m'n computer. Hellaas werkt dit niet zoals ik had gehoopt. Als ik hem connect en ik speel iets af met Synthesia dan ontvangkt mijn keyboard dat wel. Maar als ik iets speel met mijn keyboard dan ontvangt mijn computer het niet. Ik heb al veel op internet gezocht maar ik heb niks gevonden.
Ik heb een Yamaha PSR-290. Hiervan zijn ook geen drivers beschikbaar. Ook als ik mijn keyboard op PC mode heb staan dan doet hij het nog steeds niet.
Als jullie enige tips hebben hoe ik dit kan oplossen dan hoor ik het graag.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12 07:03
2 sec googlen " Yamaha PSR-290 usb "

"Hi,
I too have a Yamaha PSR 290. As is given in the manual, you have to use a UX-16 cable (am not sure about the number,please check manual for confimation)which can be connected to your PC's USB port. The other end of the cable has 2 5-pin sockets which you have to connect to the MIDI-IN and MIDI-OUT of the jack at the rear of the keyboard. I havent as yet bought the cable - it is quite costly I believe. "

nog veel meer links met mogelijke oplossingen waar ik nog niet op geklikt heb.

En de kabel in kwestie : http://www.bax-shop.nl/mi...face/product-details.html

* ik ga niet googlen naar een goedkopere reseller dat mag jezelf doen :+ zal vast wel ergens goedkoper te krijgen zijn dan 71 eur

[ Voor 19% gewijzigd door osmosis op 26-11-2011 14:03 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Meestal hebben die MIDI USB gevallen een MIDI in en een MIDI out. Toevallig verkeerde plugje gepakt? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-12 14:40
Inderdaad. Midi in van kabel moet aan midi out van keyboard. En omgekeerd.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-12 15:25
Ik heb een Roland UM-1G en in de handleiding daarvan staat aangegeven dat de MIDI in/out stekkers omwisselen in sommige gevallen kan helpen. :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Misschien kan MidiOx behulpzaam zijn.

www.midiox.com

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:01

OMD

had hetzelfde hier met een Roland HP-201. Midi - USB kabel moest ik omdraaien en toen pakte KONTAKT hem wel, beetje vreemd maar wel lekker :9

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1