Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewyk
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

Van de week kreeg ik problemen met de audio jack van mijn laptop, het plugje van de koptelefoon moet er nog maar half in om goed geluid te krijgen, stop ik het er helemaal in dan is het geluid een stuk zachter en worden de tonen op een of andere manier vervormd, het klinkt in ieder geval niet zoals het zou moeten.
Erg jammer natuurlijk, heb het apparaat nog geen twee jaar, maar goed, ik weet dat er wel headsets bestaan die via de USB kunnen, dus dat vind ik dan nog weer niet zo'n groot probleem.
De reden waarom ik dit topic maak, is omdat het systeem denkt dat er een headset is aangesloten terwijl dit niet het geval is, en daardoor ook niet overschakelt op de ingebouwde luidsprekers van de laptop. Dit vind ik eigenlijk nog erger dan dat de audio jack niet werkt, omdat ik een USB headset nog makkelijk mee kan nemen, maar met een paar speakers wordt dat wat lastiger.

Ik heb gisterenavond mijn laptop al even opengeschroefd om te kijken of ik er makkelijk bij kon komen, maar zoals ik al verwacht had is dat vrijwel onmogelijk zonder het apparaat half te slopen. Heb het dus maar weer dichtgeschroefd en met een schroevendraaiertje en paperclip nog wat in de audio jack geprutst, maar dat heeft niet geholpen.
Dat ik waarschijnlijk een USB headset moet gaan kopen, daar kan ik mee leven, maar ik zou wel graag een oplossing hebben om gewoon de ingebouwde luidsprekers van mijn laptop weer te kunnen gebruiken. Mijn vraag is dus of er iemand hier een ideetje heeft om het systeem weer wijs te maken dat er geen headset is aangesloten, zo dat ie weer overschakelt op de luidsprekers. Ik heb al in mijn BIOS zitten kijken, maar daar heb ik zo snel geen optie kunnen vinden.

Het gaat om een Acer Aspire 7715Z met Windows 7 Home Premium 64bit en een Realtek High Definition Audio geluidskaart.

Alvast bedankt.

P.S. Hoop dat ik het zo goed gedaan heb.. Dit is mijn eerste topic hier op Tweakers.net en ik twijfelde of ik het hier of in Audio en HiFi moest plaatsen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Open regedit en ga naar "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96C-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}000\GlobalSettings" en verander "EnableDynamicDevices" naar "0".

Maak eerst een backup, mocht deze oplossing niet helpen kan je gewoon de backup weer terugzetten en is er niets veranderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:45:
Open regedit en ga naar "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96C-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}000\GlobalSettings" en verander "EnableDynamicDevices" naar "0".

Maak eerst een backup, mocht deze oplossing niet helpen kan je gewoon de backup weer terugzetten en is er niets veranderd ;)
Dit kan je toch ook gewoon in audiobeheer regelen in het configuratiescherm? Daar de laptop-speakers weer als de gewenste audio uitgang selecteren. Als dat niet het gewenste effect geeft dan is er denk ik ook andere schade aan het apparaat dan alleen de 3,5mm jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicGlou schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:59:
[...]

Dit kan je toch ook gewoon in audiobeheer regelen in het configuratiescherm? Daar de laptop-speakers weer als de gewenste audio uitgang selecteren. Als dat niet het gewenste effect geeft dan is er denk ik ook andere schade aan het apparaat dan alleen de 3,5mm jack.
Zoals ik het lees detecteert de laptop dat er een plug inzit wanneer het niet het geval is, als je de detectie uitzet zou het probleem opgelost zijn en komt de muziek standaard gewoon weer uit de luidsprekers zoals gewenst.
Mocht de TS voor een USB headset gaan wordt deze gewoon herkend en gaat de audio gewoon via de headset (maar je kan geen jack meer gebruiken als je de tweak toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewyk
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb de waarde in het register aangepast, maar dit lijkt ook niet te helpen.
De originele waarde was een binaire waarde, ik neem aan dat ik die dus naar 00 00 00 00 moest wijzigen, in plaats van 00 10 00 00 of wat er ook stond? Heb ook gewoon zonder waarde geprobeerd, maar ook dat helpt niet. Denk dus niet dat het gaat werken op deze manier. :/
MicGlou schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:59:
[...]
Ik ben gisteren al bezig geweest in het configuratiescherm, maar die geeft slechts één geluidsapparaat aan, wat als ik het goed zie ook gebruikt wordt wanneer er een headset is aangesloten. Ik kan me ook niet herinneren dat dit er ooit twee zijn geweest.. Hoe dat precies in elkaar zit is me dus ook niet helemaal duidelijk. Kan in ieder geval geen instelling vinden, ben daar gisteren al een uur mee bezig geweest.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:18:
[...]
Zoals ik het lees detecteert de laptop dat er een plug inzit wanneer het niet het geval is, als je de detectie uitzet zou het probleem opgelost zijn en komt de muziek standaard gewoon weer uit de luidsprekers zoals gewenst.
Mocht de TS voor een USB headset gaan wordt deze gewoon herkend en gaat de audio gewoon via de headset (maar je kan geen jack meer gebruiken als je de tweak toepast.
Is volgens mij inderdaad het geval, het apparaat detecteert dat er een plug inzit terwijl dit niet zo is. Maar dat uitzetten zou dus moeten via die waarde in het register? Dat blijkt dus niet te helpen, geloof ik.
Maar ik geloof dat je wel snapt waar ik heen wil, dat de luidsprekers weer gewoon werken, en dat ik via een USB headset nog gewoon een headset kan gebruiken, en dat die jack dan gewoon niet meer gebruikt hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar kun je niet gewoon garantie claimen als het apparaat nog geen twee jaar oud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewyk
  • Niet online
Als ik het goed heb zat er maar één jaar garantie op, en dan nog twijfel ik of dit onder garantie valt, aangezien dit soort problemen meestal veroorzaakt worden door het wat te hard eruittrekken van de headset, ook al weet ik van mezelf dat ik daar vrij goed op let. Dan is dus de vraag wat ze er bij Acer van zeggen.

Maar goed, ik denk dat ik dus eerst nog maar even snel de garantie na ga kijken, want nu begin ook te twijfelen of het nu één of twee jaar was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

P.S. Hoop dat ik het zo goed gedaan heb.. Dit is mijn eerste topic hier op Tweakers.net en ik twijfelde of ik het hier of in Audio en HiFi moest plaatsen..
Mag je volgende keer rustig van tevoren navragen hoor :)

Ik vind dat het in Audio & Hifi hoort. Gelukkig is dat makkelijk op te lossen:

Move OH > AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je kan normaal gezien bij realtek instellingen kiezen om langs de 2 uitgangen (speakers & headphones) parallel af te spelen, als je dit instelt zou je terug geluid moeten krijgen langs je speakers. (In het venster heb je rechts een overzicht van ingeplugde aansluitingen, daarop klikken)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewyk
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:27:
Mag je volgende keer rustig van tevoren navragen hoor :)

Ik vind dat het in Audio & Hifi hoort. Gelukkig is dat makkelijk op te lossen:

Move OH > AH
Sorry, zal het de volgende keer even doen als ik twijfel.
Mavamaarten schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:31:
Je kan normaal gezien bij realtek instellingen kiezen om langs de 2 uitgangen (speakers & headphones) parallel af te spelen, als je dit instelt zou je terug geluid moeten krijgen langs je speakers. (In het venster heb je rechts een overzicht van ingeplugde aansluitingen, daarop klikken)
Volgens mij heb ik niet hetzelfde beeld voor me? Ik heb dit voor mijn neus:
http://i44.tinypic.com/rl9c2g.jpg

Edit: Bijna 2 jaar later heb ik EINDELIJK het antwoord! Ik wil dit topic niet weer een eind omhoog kicken, maar voor het geval dat iemand dit topic ooit nog tegenkomt, ik heb in het register een aanpassing gedaan: http://earsonfire.com/the...k-detection-on-windows-7/
Hij ziet nog wel dat er een plug in de audio jack zit (wat dus eigenlijk niet zo is), maar als ik het goed begrijp wordt geluid nu eigenlijk via beide wegen gestuurd (maar via de audio jack werkt dus eigenlijk niet, maar als ie wel zou werken, zou dat gebeuren).

[ Voor 24% gewijzigd door Jewyk op 01-09-2013 19:57 ]

Pagina: 1