Toon posts:

scanner probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een kennis van mij heeft zich een scanner aangeschaft
de hp 5370 volgens mij en als ik hem aanzet begint de lamp van de scanner te knipperen en na de installatie zegt het programma dat hij de printer niet kan initialiseren.

ik heb een nederlandse win98 en de drivers voor de scanner zijn duits.maakt dit uit?

weet iemand wat voor probleem dit is en wat hier tegen te doen is?
zo ja meld het hier aub

alvast bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

Je nog wat weinig gegevens aangereikt.

Heb je de scanner parallel aangesloten? Zo ja, en je printer is OOK parallel dan heb je als het goed is de scanner en printer doorgelinkt. Je moet er dan wel voor zorgen dat de printer aan staat.

Mocht dit niet werken, geef dan svp wat meer informatie.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaad de printer en scanner parralel aangesloten
de printer zit op de scanner en de scanner op de pc.
de printer doet het op deze manier wel.

Verwijderd

Topicstarter
niemand die al zoiets dergelijks heeft meegemaakt of weet waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Heb je de lock er goed afgehaald?
Probeer anders ff de usb versie, dan weet je dat het niet aan de scanner zelf ligt.

Verwijderd

Topicstarter
k kennis had de computer verplaatst naar de computermeubel en na dat alles opnieuw was aangesloten deed ie et weer.
echt heel vaag....

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:07

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 23 maart 2001 19:48 schreef Cyber-Ops het volgende:
k kennis had de computer verplaatst naar de computermeubel en na dat alles opnieuw was aangesloten deed ie et weer.
echt heel vaag....
Ja, dat klopt. Het is van HP scanners bekend dat ze beter functioneren op een houten ondergrond. Dat heeft te maken met de resonantiefactor van het hout (en dan het liefst Antilliaans eikenhout). De lichtstralen uit de scanner zullen beter fluctueren op dat hout en dus zal de scanner ook beter werken. Epson scanners functioneren beter bij kersenhout uit Zimbabwe, is algemeen bekend. Dit vanwege de aanwezigheid van de boktorkever daarin, en door het afsterven van de vleugels daarvan is de golflengte van dat hout ideaal voor Epson.

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 22:19
Zoiets heb ik ook gehad met een Acer scanner. Ik had alles geintaleerd maar gaf steeds fouten aan. Ik had hem tig keren gereboot (dat duurt verdomd lang op een SCSI systeem) maar het wou niet helpen. Het is uiteindelijk nog gelukt ; het probleem was: ik moest de pc eerst uitschakelen en daarna weer inschakelen :) en niet rebooten.

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 22:19
[b]
Ja, dat klopt. Het is van HP scanners bekend dat ze beter functioneren op een houten ondergrond. Dat heeft te maken met de resonantiefactor van het hout (en dan het liefst Antilliaans eikenhout). De lichtstralen uit de scanner zullen beter fluctueren op dat hout en dus zal de scanner ook beter werken. Epson scanners functioneren beter bij kersenhout uit Zimbabwe, is algemeen bekend. Dit vanwege de aanwezigheid van de boktorkever daarin, en door het afsterven van de vleugels daarvan is de golflengte van dat hout ideaal voor Epson.
ROFLMAO

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op vrijdag 23 maart 2001 19:56 schreef rdgf het volgende:
[geweldig verhaal]
Als we iemand nodig hebben om een FAQ te schrijven mogen we dan met jou contact opnemen? :+

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:07

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 23 maart 2001 20:50 schreef Oscar the Grouch het volgende:

[..]

Als we iemand nodig hebben om een FAQ te schrijven mogen we dan met jou contact opnemen? :+
Hehe... en dan heb ik het nog niet eens gehad over Microsoft-muizen die nu niet meer goed zullen functioneren omdat de latent aanwezige achtergrondstraling van de Mir niet meer aanwezig is.Maar da's een ander verhaal ;)
Pagina: 1