USB3 poort doet alleen USB2 snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een beetje een raar probleem met mijn Asus AT5ION-I bordje (Atom D525).

Ik wil hier graag een externe raid array aan hangen, in eerste instantie via eSATA maar dat bleek niet goed te werken ivm 2TB limiet. Ik heb het nu op USB3 aangesloten (op de juiste poort!) echter draait het spul op USB2 snelheid.
De drivers heb ik diverse malen nagelopen en diverse versies geprobeerd, maar ik krijg het nog steeds niet werkende, ook niet met de originele drivers van CD. De computer geeft bij het aansluiten aan dat het apparaat sneller kan als je het op een USB3 poort aansluit, maar dat héb ik ook (heb zelfs nog de USB3 poorten geprobeerd, dus het is geen drukfout).

ik heb 2 verschillende USB3 kabels gebruikt en 2 verschillende disks. 1 disk array en 1 losse USB3 disk, die op een andere PC wél goed werkt.

Kan iemand mij adviseren?

Alvast vriendelijk dank!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kan je in het BIOS misschien iets instellen in verband met de werking van de USB poorten?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07

Valkyre

Kitesurf FTW!

Wat ik uit het verhaal niet op maak, is je externe hdd controller wel usb3?

iRacing Profiel

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Externe HDD controller is USB3, de kabel ook en de poort ook. Ook de drivers zijn up to date en in de BIOS staat USB3 ingeschakeld.

Handleiding van het moederbord heb ik van voor tot achter 3x doorgelezen. Ook nog extra de USB power van de USB2 poorten aan en uitgezet (in standby) maar ook geen effect.

Ik kan het absoluut niet verklaren.

[ Voor 44% gewijzigd door Fairy op 28-11-2011 11:33 ]