Verwijderd

Topicstarter
LS,

Ik ben nieuw geregistreerd hier, maar maak wel langer gebruik van de revieuws!
Top!

Nu zit ik met een vraag die ik (nog) niet ben tegen gekomen.
hetvolgende:
ik wil mijn tv kijk situatie veranderen...

huidige opzet:
TV met soundbar en decoder voor ziggo
aangestuurd door de harmony one

modem met een router eraan.
laptop.

Als ik nu een film binnen heb, dan brand ik deze op een DVD en kijk deze via de soundbar op de tv.

Jullie begrijpen dat dit best omslachtig is.

Wat wil?
iig niet nog meer apparaten ;)
Ik zou graag alles in een willen.
Dus de decoder weg, en alles aan elkaar gekoppel hebben.
Dus een centrale opslag die draadloos met de laptop communiseerd.
Alles met de harmony one aangestuurd, dus film of tv kijken kijken enz
maar de opslag dient ook van buitenaf benaderd te kunenn worden om te streamen op een nadere comp of iphone/ipad.

Ik heb al eea gelezen over diverse mediacentre maar dan kom ik met de tv functie nog niet uit.

ik hoop dat "mijn redder" mij kan helpen.

alvast bedankt voor de genomen moeite!

Werner

Verwijderd

Topicstarter
en het allermooist is het dat ik het via de ipad/ iphone kan bedienen, maar miss vraag ik nu te veel ;)

Kicken binnen 24 uur is not done...

[ Voor 20% gewijzigd door Michael Knight op 27-11-2011 20:22 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

iPad, iPhone. Koop een aPpleTV?

Een beetje je interpunctie en zinsbouw verzorgen zou je tekst al een heel stuk leesbaarder maken. Daarnaast wordt er van je verwacht dat je zelf onderzoek doet op GoT, en dat lijk je niet te hebben gedaan.

En die decoder... Die heb je heus niet zomaar. Zoek de definitie van decoder es op. Alles-in-een zal je niet lukken.

[ Voor 96% gewijzigd door Borromini op 26-11-2011 10:50 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Volgens mij zal een HTPC het dichtst bij je wensen in de buurt komen.
Voor een PC zijn er digitale ontvangers beschikbaar waar een smartcard in kan (in Nederland min of meer verplicht helaas).

Een andere mogelijkheid is ergens in huis, weggestopt, een PC neer te zetten en deze gebruiken als NAS, Torrents etc en om opname te maken van je digitale TV.

Zet een mediaspeler bij je TV en stream vervolgens alles vanaf de PC naar de TV.
Er zijn ook oplossingen waarmee je de tuners van de weggestopte PC kan gebruiken als digital tuner voor je TV.

Google eens lekker in de rondte, bekijk eens wat oplossingen (Hardware.info heeft er al een aantal keren aandacht aan besteed).

Vragen kan altijd maar verwacht niet dat je hier kan en klare antwoorden kan krijgen. Jouw wens is best compliceerd. Er zijn meer mensen die een soortgelijke wens hebben maar lopen allemaal tegen vergelijkbare problemen aan.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 16:39
Athome heeft een correcte analyse. Een HTPC kan de decoder vervangen en alle andere functies
op zich nemen die je wenst. Alleen wordt dat geen goedkope oplossing.
Denk niet dat met €100-200 daar bent. Ik betwijfel het of je onder de €500 kan houden...
En ik lees niets over het budget in de OP.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je geeft een vrij uitgebreide beschrijving in je topicstart, maar dan nog mis ik de mogelijkheden die je al gevonden hebt. Wat dit topic in feite een "Ik zoek..."-topic maakt.

Ik laat jouw topic nog even open, zodat je je TS nog wat uit kunt breiden met je eigen bevindingen (en waarom die wel/niet geschikt zouden zijn).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Mediaspeler/NAS en je smartcard in je TV als je daar een module voor koopt. Mediaspeler/NAS is overbodig als je met je laptop blijft werken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb indd al eea bekeken mbt tot een nas.
Ik denk dat ik maar een nieiwe tv ga kopen waar de smartcard in kan, en dan met een NAS ga werken.
Bedankt voor de reacties

Verwijderd

Zoek dan wel vooraf uit welke TV en module compatible zijn met je provider. Daarnaast is jouw oplossing denk ik niet toereikend, aangezien een TV niet (goed) alle media af kan spelen. Divx en MKV wil nog wel lukken (bij LG) maar de interface is vaak brak. Een mediaspeler is dan een beter idee, die kan met alle formaten overweg. Tevens is het van belang dat je een goede NAS koopt en niet eentje van 60€ want die hebben meestal een zeer droevige doorvoersnelheid waardoor het kijkplezier af zal nemen.
Pagina: 1