Rare hang-error bij wijzigen scherminstelling?

Pagina: 1
Acties:

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11-2025

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Beste Mensen,
Ik ben de pc van mijn vriendin aan het installen en tegelijkertijd ben ik met mijn eigen gamebak aan het stoeien.
Nu was ik an het kijken naar shortkeys om eyefinity aan en uit te zetten op mijn 6950.... daarmee gaat er dus nu iets enorm fout.
ik kwam iets tegen dat jke op winteken en "p" kon drukken om zo heen en weer te switchen maar sinds ik dat gedaan hebt loopt mijn pc letterlijk in de soep.
hij loopt vast (gekke kleurstrepen over het scherm en vervolgens reboot hij) en in de reboot blijft hij ook in de bios sequence hangen (error b4 voor 1 minuut en weer reboot?)
Het lijkt me heel stug dat het door mijn winteken"p"combi komt maar hij stat af en toe wel op waarbij windows mijn schermen heeft gekoppeld maar als ik ook maar iets in de scherminstellingen verander loopt hij vast en reboot hij (en komt hij terug op de oude scherminstellingen...asl hij uiteindelijk heeft geboot...)

Ik snap hier geen hol van en ik weet zelfs niet waar ik moet beginnen....
Ik ga morgen denk ik windows opnieuw installen (was ik toch al van plan) maar weet iemand hie riets van toevallig??
spcs:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z68A-GD65 (G3)€ 151,-€ 151,-
1Onboard----
1onboard----
1HP PhotoSmart 7850 (A4, USB)€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 108,50€ 108,50
3Dell Ultrasharp U2412M€ 259,-€ 777,-
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 26,95€ 26,95
1Antec Performance One P183€ 130,89€ 130,89
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,95€ 34,95
1Logitech diNovo Edge (Qwerty)€ 114,90€ 114,90
1Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless€ 0,-€ 0,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 180,-€ 180,-
1Corsair HX750W€ 117,81€ 117,81
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 0,-€ 0,-
2GeIL Black Dragon GB34GB1333C7DC€ 27,99€ 55,98
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 236,60€ 236,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.934,58
en mobo, proc en graka zijn een week oud ongeveer.....
heeft tot nu toe prima gedraaid (2 dagen) en ook evenb op gegamed... dat doet het.
ook net tussendoor even BFBC2 aangezet en, hoewel maar op 1 scherm, doet het best.
zodra ik een schermsetting verander gaat het dus mis lijkt het...?
hellup iemkand?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• DRuw

DRuw

Topicstarter
wellicht dat iemand toevallig weet wat het vetekend als je je pc opstart en tijdens het booten hangt hij en zie je alleen b4 rechts onder?
(google wordt ik neit wijzer van:()

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-02 18:40
Videokaartje er al uitgehaald, en met onboard video geprobeerd?

ff kaartje eruit, booten op de onboard video, alle ATI drivers er uit gooien, rebooten, drivertjes er opnieuw in zetten? (natuurlijk wel ff de nieuwste downloaden via amd.com)

ps. B4 had d8 ik iets met USB te maken, weet ik niet zeker hier heb ik me nooit in verdiept... haal voor de grap eens je printer los, wie weet...

[ Voor 84% gewijzigd door MineTurtle op 26-11-2011 22:26 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik heb het probleem juist met veranderen van resolutie op mijn schermen dus onboard gaat neit lukken daarmee.
Ik moet zeggen, ik heb alles eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd en het lijkt nu goed te gaan.
Ik krijg alleen met opstarten (hoofdzakelijk met HERstarten overigens!) nog steeds die B4 code waar hij minutenlang op blijft hangen....
Ik heb niets op de usb zitten behalve mijn muis (unifier) en tobo (bluetooth dongle).

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Tijd voor een klein updateje;)
Ik kom er nog steeds niet achter wat die code B4 is met opstarten.
Hij heeft het nu in 50% van de gevallen als ik opstart en als ik wacht reboot hij automatisch (ne een minuut of 5) en als ik reset gaat het ook goed.
Met gewoon pc gebruik merk ik niets en ook het veranderen van de resolutie of weetikveel maakt niets meer uit.
Het is nu dus een opstartprobleem.
Ik had viavia gehoord dat het ook aan mijn geheugen kon liggen dus dat heb ik ook maar vervangen in die Corsair LP modules maar probleem blijft.

Hij blijft, als hij blijft hangen, in 99 van de 100 gevallen op B4 hangen en af en toe op 98 (die codes staan dan rechts-onder).
Kan iemand mij vertellen waar deze codes voor staan?
TNX!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Probleem is opgelost als het goed is.
Ik krijg morgen mijn moederbord terug (een nieuwe) nadat ik ander geheugen heb geprobeerd en dit niet hielp.
Blijkt een fabricagefout geweest te zijn in het mobo ergens...

Morgen dus retour en dan kan de boel weer in elkaar;)

Grtn!

Pagina: 1