Computer aanzetten dmv externe aan/uit knop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Hallo,

Ik had een idee om een kleine computer in een kleerkast te stoppen zodat deze buiten het zicht staat. Nu zoek ik nog iets waarmee ik de computer aan kan zetten zonder de kleerkast open te maken.
Bestaat er een soort lange kabel die ik direct op het moederbord kan aansluiten waarmee ik de computer aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:49
1- WOL
2- power on kabeltje verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
2- power on kabeltje verlengen?
Lijkt mij de beste oplossing. Volgens mij is het geen probleem als die kabel 2 meter of langer is.

Edit : Je kan kijken of ergens een oude kast kan vinden en daar het knopje + kabel uithalen. Dan hoef je die alleen nog te verlengen tot de lengte die je wilt. Je kan het knopje ook vervangen door bijvoorbeeld een deurbel als je het netjes wilt hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door PilatuS op 25-11-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ook kun je vaak in het bios instellen om bijvoorbeeld via toetsenbord key de computer starten.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dit is geen probleem heb dit zelf ook gedaan kabel van onder mijn bureau naar een knop in mijn bureau zolang de kabel maar kortsluiting kan maken gaat deze wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Met wat voor soort kabel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrstein
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05-2024

Harrstein

show me ya caffëine

alles wat maar op een kabel lijkt. kan een modelbouw kabeltje zijn of een 400v kabel. zolang het maar sluiting maakt is het prima

Where's my !@#$% booze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Inderdaad ik heb gewoon gebruik gemaakt van speaker kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Zou ik dit niet kant en klaar kunnen kopen? Mooie gesleevde kabel van 1.5m met 2 pins uitsluiting voor op het moederbord. :P

[ Voor 4% gewijzigd door n0elite op 25-11-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:49
We zijn hier toch tweakers, of niet? :+ Je vindt misschien wel ergens nog een oud kabeltje met een 2 pins aansluiting, of je knipt je huidige power-on cable doormidden, maakt er met een kroonsteentje een langere kabel van, of je soldeert hem mooi met een krimpkousje erom, en je verlengt hem. Zo kan je ook weer terug naar de oude situatie :P

Of heel houwtje-touwtje met 2 kleine krokodillenklemmetjes :+

[ Voor 8% gewijzigd door maarud op 25-11-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
http://highflow.nl/aanslu...in-verlengkabel-30cm.html

Highflow heeft ze, maar ga toch zoeken naar een klant en klaar oplossing :+

Gezocht: een nette 2 pin kabel van 1.5m :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 21:02
n0elite:

de moeite om het zelf te fabrieken is nihil en kost ook bijna niets omdat je het merendeel van het materiaal toch hebt rondslingeren: krimpkous, wat header spul en kabel. Ga naar de kringloopwinkel en zoek een apparaat uit met een mooi knop, geef er een euro voor en voila.
Heb je gelijk een mooi stukje nijverheid op de zondagmiddag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-08 12:48
Wat Ejorne zegt.
Je kunt vaak bios zo instellen dat die op bv. de spatiebalk reageert.

Of als je Windows 7 hebt moet je gewoon slaapstand gebruiken.
En dan in apparaatbeheer aangeven dat toetsenbord/muis je computer uit slaapstand mag halen.
(Staat meestal standaard al zo ingesteld)
Als je dat een goed instelt hoeft je bijna nooit de power knop in te drukken.
Enkel een keer als stroom er af is geweest.

Edit:
Als je wel met kabel wilt: ik heb eventueel wel zulke connectors liggen in één en viervoudige versie.

[ Voor 18% gewijzigd door brambo123 op 25-11-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-08 16:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

brambo123 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:10:
Wat Ejorne zegt.
Je kunt vaak bios zo instellen dat die op bv. de spatiebalk reageert.

Of als je Windows 7 hebt moet je gewoon slaapstand gebruiken.
En dan in apparaatbeheer aangeven dat toetsenbord/muis je computer uit slaapstand mag halen.
(Staat meestal standaard al zo ingesteld)
Als je dat een goed instelt hoeft je bijna nooit de power knop in te drukken.
Enkel een keer als stroom er af is geweest.
Ik denk dat de gemiddelde tweaker wel weet wat de slaapstand is. Slaapstand valt niet te vergelijken met gewoon afsluiten, je PC blijft stroom gebruiken (al is het een minieme hoeveelheid), het is gewoonweg niet ideaal. Het kabeltje verlengen lijkt mij toch de beste oplossing.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:17:
[...]

Ik denk dat de gemiddelde tweaker wel weet wat de slaapstand is. Slaapstand valt niet te vergelijken met gewoon afsluiten, je PC blijft stroom gebruiken (al is het een minieme hoeveelheid), het is gewoonweg niet ideaal. Het kabeltje verlengen lijkt mij toch de beste oplossing.
Je kunt ook de sluimerstand gebruiken, deze verbruikt nog minder stroom :).

Grappig onderzoekje van HWI over slaapstanden en verbruik: http://nl.hardware.info/r...-pcs-testresultaten-tabel

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08 19:23
Lian Li heeft wel mooie losse aan/uit-knoppen, weet alleen niet of er een winkel in Nederland is die ze leveren kan helaas. Maar dan is het een kwestie van gaatjes boren in je kastje, knopjes erin en verlengen, klaar. Nog netjes/strak ook. ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:05
Houd je wel rekening met de airflow als je de case gaat verstoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-08 14:58
In BIOS instellen dat de computer aan móet als de stroom er weer op staat.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Laatst online: 21-08 09:31

ABD

Dadona schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 09:54:
In BIOS instellen dat de computer aan móet als de stroom er weer op staat.
Ik heb het ook zo ingesteld. Er zit alleen één nadeel aan: je moet na het afsluiten de stroom van het apparaat halen. Buiten dat laatste is dit wel een makkelijke manier voor TS. TS moet er wel aan denken dat de computer in een kleine beslote ruimte zijn warmte niet goed kwijt kan.

[ Voor 21% gewijzigd door ABD op 26-11-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkoon PC Jumpstart misschien een oplossing? in zwart: pricewatch: Sharkoon PC Jump Start Black
of zilver: pricewatch: Sharkoon PC Jump Start Silver
productlink fabrikant: http://www.sharkoon.com/?q=en/content/pc-jump-start
Daar heb je naast een stijlvolle aan-/uitknop usb2.0 aansluitingen en een headsetaansluiting op zitten.

En als je plek hebt in je kast en je een beetje zin hebt om te modden misschien iets uit de Antec Veris Multimedia serie, (IR afstandbediening met of zonder schermpje) Vanaf de Antec Multimedia Station Basic pricewatch unsorted: Antec BASIC VERIS MULTIMEDIA STATION IN Antec 0761345-75222-0 kun je met de afstandbediening je pc aan of uitzetten ( bij deze wordt de aan-/uitknop doorgelust via de ontvanger die je in je kast in moet bouwen.)
Je zal dan wel eventueel de ir ontvanger moeten modden zodat die in het bereik van je afstandsbediening is. Moet niet moeilijk zijn. Bij cd-winkels had je dat vroeger ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Bedankt dat zocht ik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buckwilddawg
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-05 17:15

Buckwilddawg

Mancave builder

Hallo allemaal.

Ik ben zelf een bureau aan het bouwen, en wil hier een knop in bouwen waarmee ik mijn pc kan laten opstarten. Hier voor heb ik een stoere knop gekocht. Nu zit ik achteraf met een twijfel.
Het is een knop die net als een balpen op aan of uit klikt na indrukken.

Kun je een on off knop die dus continu op aan blijft staan na indrukken, ook gebruiken om op een pc moederbord aan te sluiten? Of kan dat alleen met een schakelaar/drukknop die alleen bij indrukken een seintje geeft? 8)7

Alvast bedankt iedereen voor de tip!

Mvg Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:40

Pierre

Van nature lui!

Buckwilddawg schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:45:
Hallo allemaal.

Ik ben zelf een bureau aan het bouwen, en wil hier een knop in bouwen waarmee ik mijn pc kan laten opstarten. Hier voor heb ik een stoere knop gekocht. Nu zit ik achteraf met een twijfel.

Kun je een on off knop die dus continu op aan blijft staan na indrukken, ook gebruiken om op een pc moederbord aan te sluiten? Of kan dat alleen met een schakelaar/drukknop die alleen bij indrukken een seintje geeft? 8)7

Buiten het feit dat je een bureau aan het bouwen bent (is leuk) maar voor de rest heb je schijnbaar niks anders te doen dan een topic van 6 jaar een schop te geven 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Buckwilddawg schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:45:
Hallo allemaal.

Een aan/uitknop voor de PC maakt heel even kort contact. Een knop die contact blijft houden werkt niet omdat de PC na een paar seconden weer uitgaat. Test het maar eens door de aan/uitknop van een normale PC in te blijven drukken.

Edit: Wat wel moet werken is de knop 2x indrukken zodat ie weer in de uit stand staat.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 21-08-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buckwilddawg
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-05 17:15

Buckwilddawg

Mancave builder

Whoops, ik dacht dat het paar maandjes oud was verkeerd gezien Pierre (A) Kwam via google hier op.

Pilatus, tnkx voor de tip. Nu je dat uitlegt bedenk ik mij net dat ik het zelf ook wel zo had kunnen beredeneren (A) haha.

Tnkx :)

Mvg Ralph

Pagina: 1