Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-02 21:36
Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/news/asus-hd4890-heatpipe2.jpeg

Ik heb bovenstaande videokaart, en bij het inbouwen van deze kaart in mijn nieuwe kast, kwam ik erachter dat de rechtse koeler veel herrie maakt, en de linker bijna onhoorbaar. (als ik de rechtse stil zet mijn mijn vinger dan houdt de herrie op) Volgens mij draait de rechter ook wat sneller, maar als ik hem met mijn vinger wat vertraag is de herrie er nog steeds.

Volgens Catalyst Control Center draaien mijn fans op ongeveer 13% nu, en het is duidelijk hoorbaar.

Volgens mij was dit ook al zo in mijn vorige behuizing, maar nu viel het me opeens op.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Heb hem al helemaal afgespoten met een compressor, dus stof zal het probleem niet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Linkse fan is groter dan de rechtse ;)

Ben je zeker dat die fan niet ergens tegen schuurt of is het echt stofzuiger lawaai?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Niet om't een of ander, maar hoe oud is de kaart?
Ik neem aan dat deze ruimschoots binnen garantietermijn ligt, dus gewoon terugsturen, RMA aanvragen want de koeler is niet zo stil als de verwachting.

Vooral omdat juist tegenwoordig, van een krachtige koeler, ook wel enige stilte verwacht mag worden.

Voldoen ze niet aan je RMA? Kun je ze in gebreke stellen, omdat de ene fan overduidelijk WEL stil is, terwijl de ander dat niet kan zijn.

*edit*

De afmeting van de fan kan inderdaad de oorzaak zijn. Maar alsnog zou ik echt wel nagaan of de fan wel zoveel herrie hoort te maken als jij beweert (Ik kan het vanuit mijn huis wat lastig nagaan...)
Ik heb een standaard-koeler op mijn kaart. Dat ding hoor ik amper (en tegen de tijd da'k hem hoor vervang ik de koeling). en die is echt wel heel stil, en kleiner dan de fan zoals je afbeelding toont...

[ Voor 32% gewijzigd door Firesphere op 25-11-2011 21:21 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Veel standaard videokaartkoelers maken nu eenmaal erg veel lawaai. Daarnaast is de rechter fan zo te zien ook kleiner dan de linker, en kleinere fans produceren doorgaans meer geluid dan grotere.
Dus wellicht is het een idee om op zoek te gaan naar een aftermarket koeler die een stuk stiller is.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTNL
maar er klopt echt iets niet. die rechter maakt zoveel meer geluid, net of die ergens tegenaan zit, maar dat kan eigenlijk niet. en hij is wat kleiner maar zoveel herrie verschil kan dat niet veroorzaken. Kaart is overigens al 1,5-2 jaar oud.

Wou net even Saints Row 3 gaan spelen, het laden duurde al langer dan normaal (was eerder vandaag ook al), maar nu kreeg ik opeens blue screen of death. wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

TTTNL schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:27:

Wou net even Saints Row 3 gaan spelen, het laden duurde al langer dan normaal (was eerder vandaag ook al), maar nu kreeg ik opeens blue screen of death. wtf
Draai eens furmark voor 15minuten kijk eens wat gebeurt

[ Voor 35% gewijzigd door yzx op 25-11-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTNL
Ga nou even zon Furmark draaien, tot over 15 minuten :P
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:36:
[...]
Als je garantie op de 4890 intussen is verlopen, kun je de fan's uitbouwen en een drupje olie in het betreffende lagertje laten lopen.
Dat zou voorlopig moeten helpen.
Ook al aan gedacht, maar ik ben zon grote schijtluis dat ik dat nog effe niet durf, als ik dalijk geen oplossing kan vinden, haal ik de koeler er eens vanaf en probeer ik de lagers te smeren.

[ Voor 5% gewijzigd door TTTNL op 25-11-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTNL
Na 10 minuten vond ik het wel leuk geweest. Geen zinnig verschil gehad, kaart ging mooi naar de 72 graden en bleef daar. Fans draaiden op 34% ongeveer.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/fux55e.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Ok betekent dus dat je BSOD ergens anders aan lag :P

Dan is je fan gewoon een stofzuigertje je kunt kijken voor een aftermarkt koeler of een drupje olie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTNL
kaart is nu 3 maanden over zijn garantie

Iemand suggesties voor een Aftermarket koeler? Gewoon even kijken

[ Voor 46% gewijzigd door TTTNL op 25-11-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Arctic Cooling misschien een goede koeler? De Accelero XTREME Plus II heeft lekkere capaciteit en kan jouw kaart wel goed koel houden waarschijnlijk. Hier een random review van de koeler op een Asus 480GTX videokaart, zo te zien wel een goede koeler. Heb persoonlijk geen ervaring meer met Arctic Cooling de laatste paar jaren, maar voorheen was het altijd een fabrikant van goede koelers die naast grote koelcapaciteit ook nog is stil waren en lange tijd goed bleven werken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTTNL
Ga morgen eerst eens proberen die koeling ervanaf te halen en eventueel wat olieen. Hoop dat dat genoeg is.

Edit: toch niet, eerst nieuwe koelpasta bestellen. Hier even een video waarin je het duidelijk hoort.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nkvnP3jTfXY]

[ Voor 43% gewijzigd door TTTNL op 26-11-2011 23:25 ]

Pagina: 1