Skyrim 2e hands installeren: kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.263 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Topicstarter
Skyrim is wat moeilijk leverbaar heb ik gemerkt en nu heb ik een 2e hands verkoper gevonden bij mij in de buurt die de game wilt verkopen. Hij heeft het al uitgespeeld. Helaas is de originele bon niet beschikbaar.

Eventueel kan ik Skyrim van hem overkopen, maar ik vraag me af of ik 'm dan wel goed kan installeren. In verband met Steam en de activatiecode. Van een zoektocht via google werd ik niet veel wijzer, daaruit bleek dat het wel http://answers.yahoo.com/...qid=20111103155622AAtECVR en niet kan http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=20638667.

Wat is jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:16
Tenzij degene zijn steam account aan je verkoopt kan dit niet. De code je gebruikt om de game te activeren linkt deze aan jouw steam account, en je kan de code niet nogmaals gebruiken op een andere account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Iets wat gekocht is bij steam, blijft gekoppeld aan het account. Tenzij heel specifiek aangegeven als een ruilbaar middel of cadeau. Trap hier niet in, dit kan pertinent niet.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
hoor het niet te zeggen maar door dit soort dingen zo te maken werken ze piraterij wel erg in de hand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Skyrim (de key tijdens het installeren) is gekoppeld aan je Steam account na installatie en kan daarna niet meer worden losgekoppeld.

Verkoper klinkt als een oplichter, niet doen.

Overigens hebben we voor vragen over Skyrim een topic, dat je het weet. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:44
Eenmaal aan een steam-account gekoppeld kan het niet meer los en is het zonder dat steam account ook niet meer te spelen. Grootste nadeel van steam mijns inziens, aangezien je games dus niet meer 2e hands kunt kopen/verkopen tenzij je het steam account er bij doet (wat dan weer niet mag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 23:49
als hij na een week al zegt dat hij het spel uitgespeeld heeft (zeker skyrim) dan komt er bij mij al iets fishy over. en verder met wat hierboven gezegd is. steam is handig, maar je kan je games niet meer wegdoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 20:34
Daarnaast is het verkopen en of op andere manier delen van een Steam account tegen de EULA/Subscriber Agreement van Steam:
You agree that you are personally responsible for the use of your password and Account and for all of the communication and activity on Steam that results from use of your login name and password. You may not sell or charge others for the right to use your Account, or otherwise transfer your Account.
Overigens wel logisch dat dit niet mag, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Als je per game een apparte steam account maakt dan zou je in principe je games kunne verkopen inclusief account, maar ik ga er van uit dat niet veel mensen dat doen, mocht je het wel bij hem willen kopen dan zou ik daar zijn account willen zien, en bij verkoop ook ter plekke het paswoord veranderen.

Maar een tweede gevaar, als hij de key heeft opgeschreven of sterker nog een foto van heeft gemaakt, dan kun je zo je account recoveren bij steam met bewijs, dus dan kan hij het naderhand alsnog weer ongedaan maken.

Als jij dan vervolgens weer een recovery wil doen met je foto van de cd-key dan zien ze dat er iets niet klopt en gaat ze toch je account sluiten.

Kortom niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Topicstarter
Dank voor de reacties. Uiteindelijk dus maar niet overgekocht en gewoon een nieuwe besteld. Bij Yorcom konden ze 'm kennelijk wel snel leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Voor de volgende keer, vragen kunnen in Spielerij - Problemen & Vragen.
Verder zie ik dat je al antwoord hebt, dit topic zal ik sluiten :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.