Toon posts:

Asrock p67 extreme6 geen geluid!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb net een nieuwe pc in elkaar gezet, deze bestaat uit de volgende onderdelen.

Coolermaster 690 II advanced
Asrock p67 extreme6
750 watt voeding
Sapphire Radeon HD 6950
Corsair venguence 8Gb
128 ssd m4
Zalman CNPS10X Performa

Nu heb ik het volgende probleem krijg geen apparaat herkenning van geluidsaparatuur van de analoge uitgangen van me moederbord. Heb alle correcte drivers Realtek van verschillende opties geprobeerd meegeleverde cd, asrock site, realtek site zelf 3 verschillende versies. Maar niks doet het.
Dacht dat het mischien aan mijn videokaart driver lag dus windows opnieuw geinstaleerd en alleen geluids driver eropgezet maar dan ook niet! Bios settings heb ik onboard op enebled gezet.
Verder heb ik bij de instalatie van mijn moederbord de hd audi pin een klein beetje verbogen en weer recht gebogen dit is voor aansluiting voor in pc. Maar zou dit het probleem kunnen zijn aangezien achter het ook niet doet en daar naar mijn idee niks mee te maken heeft.

Dus hierbij vraag ik jullie hulp is het onbord geluid gewoon kapot of is er een andere oplossing.
Alsvast heel erg bedankt! Groetjes Luchtalarm Whoehoehoehoe

• TheRzr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-01 21:36
Alstublieft. Help deze jongen, aangezien hij anders zijn spelletje waar hij jaren op gewacht heeft (Battlefield 3) niet kan spelen.

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01 17:47
Het kan helpen om je moederbord in aluminiumfolie te verpakken en vervolgens in je oven te warmen tot 200 graden. Hierdoor kunnen de connectors op je moederbord weer gaan werken.

edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door Qzar op 25-11-2011 22:57 ]

• TheRzr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-01 21:36
Qzar schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:56:
Het kan helpen om je moederbord in aluminiumfolie te verpakken en vervolgens in je oven te warmen tot 200 graden. Hierdoor kunnen de connectors op je toetsenbord weer gaan werken.
Toetsenbord/Moederbord? Henk ?

EDIT: henk

[ Voor 3% gewijzigd door TheRzr op 25-11-2011 22:58 ]

Verwijderd

Beste Luchtalarm,

Je geeft wat weinig details.
Wordt je Realtek Geluidschip niet gevonden in Windows Apparaatbeheer?
Of geeft je Realtek driver geen melding dat er een apparaat is aangesloten zodra je een speaker of headset inplugt? (hiervoor moet in de bios je setting wel op HD-Audio staan en niet op AC '97.)

Je videokaart heeft ook een onboard audio device (hdmi), kan het zijn dat die door Windows als standaard audio device is gekozen? Dan doet je Realtek audio het niet zomaar. Als dit zo is dan moet je de Realtek geluidschip even in het configuratiescherm als standaard instellen.

Als je je HDMI audio van de videokaart niet gebruikt zet hem dan uit.

Zeker met een nieuw moederbord de boel niet in de oven doen! Als je er niet uitkomt, terugsturen naar de winkel en garantie claimen!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 20:30 . Reden: foutje ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dat verhaal van in de oven doen werd alleen af en toe eens gedaan bij laptopmoederboarden waarbij de Nvidia videochip problemen gaf en de soldeerpunten losgelaten hadden. Zoals FlopZ2009 al schrijft moet de TS dat al zeer zeker niet doen en heeft ook totaal geen nut buiten dat je je moederboard ermee sloopt.

Wat je eens kan nakijken is met je rechtermuis op het speakertje rechts onder naast de klok klikken, dan naar afspeelapparaten gaan en kijken of je Realtek geluidskaart op standaard afspeelapparaat staat. Zo niet dan deze als standaard afspeelapparaat kiezen en wanneer je dan nog geen geluid hebt dan RMA.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als ik te weinig informatie heb gegeven wilde jullie niet overvloeden heb namenlijk van alles al geprobeert. Ik heb inderdaad in de bios instellingen op Hd Audio gezet. En hdmi uitgezet want dit zou naar mijn insziens problemen geven. Maar omdat ik helemaal hopenloos was opnieuw windows geinstaleert zodat er geen drivers met elkaar zouden interveren.
Ik heb het volgende probleem hij herkend mijn hd audio chip wel in apparaten beheer maar hij geeft gewoon niet aan als ik wat in de analogen poorten doe.
Ik weet zelf echt geen opties meer en denk dan ook dat ik moet gaan ruilen best zuur met een computer van 2 weken oud. Als jullie nog iets weten hoor ik het graag Groetjes en bedankt voor reacties.
ps ga hem echt niet in de oven gooien hoor:P

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Heb je toevallig iets wat lijkt op een front pannel audio connector op je moederbord gestoken? Trek die er eens uit :)

Daarnaast dxdiag draaien en de soundtabs bekijken. Als er (voor de pc detecteerbare) issues zijn worden ze daar weergegeven.

Vervolgens in je apparaatbeheer kijken naar de audiochip. Worden daar drivers issues, conflicten of andere problemen weergegeven? Maak desnoods even wat screenshots en zet ze hieronder neer.

en als laatste natuurlijk de realtek sound manager zelf openen. Zorgen dat je het speakerstekkertje in het juiste gaatje gedrukt hebt (test desnoods alle gaatjes...). Als ik me niet vergis heeft de realtek sound manager een knop waarmee je je speakers kunt testen. Gebruik die knop :)

En weet je wel zeker dat je speakers werken? Hang er eens een MP3 speler aan.

Mocht je dan nog steeds het issue niet gevonden hebben, download dan een linux live cd of linux live USB stick. Brand de cd of maak de stick, herstart je pc en boot vanaf stick of cd. Je komt in een linux omgeving (als test) waarbij je dus alle software issues van windows negeert. Als er dan wel geluid uit je speakers komt is het in ieder geval geen hardware probleem.

edit: meer informatie >>>> te weinig informatie.

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 28-11-2011 12:02 ]

-_-

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:11:
Je videokaart heeft ook een onboard audio device (hdmi), kan het zijn dat die door Windows als standaard audio device is gekozen? Dan doet je Realtek audio het niet zomaar. Als dit zo is dan moet je de Realtek geluidschip even in het configuratiescherm als standaard instellen.

Als je je HDMI audio van de videokaart niet gebruikt zet hem dan uit.
Check dit eerst, ligt het meest voor de hand.

Verwijderd

Topicstarter
dxdiag net gedaan als ik die test doe krijg ik.

Er is geen geluidskaart gevonden. Als u er wel een heeft, moet u het geluidsstuurprogramma van de hardwarefabrikant installeren

Als ik de AMD audio device aanzet krijg ik Geen problemen gevonden.
Neem dan aan dat de onbord geluidschip kapot is ?
heel erg bedankt voor jullie snelle support TOP!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 13:13 . Reden: dank ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Trek eens een screenshot van je device manager. Daar moet een realtek audio chip in voorkomen. Waarschijnlijk met een geel uitroepteken...

-_-

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

M2M schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:11:
Trek eens een screenshot van je device manager. Daar moet een realtek audio chip in voorkomen. Waarschijnlijk met een geel uitroepteken...
Dit of je hebt hem uitgeschakeld (of conflict met frontpanel?)

Warhammer en PC games en lego

Pagina: 1