laat ik mijn steentje ook maar weer eens bijdragen

amd heeft iets leuks, waar intel gewoon stomweg (volgens mij) overheen kijkt. alle gaten die gebruikt worden met de montage van de koeler zijn bij amd sinds de am2 borden altijd al hetzelfde gebleven.
ik heb zelf een spire thermax eclipse 2, die am3 ondersteund. ik heb hem nu op een gigabyte ga-990fxa-ud3 zitten, dat een am3+ is.
het leuke is dat in de handleiding bij koelers onder amd altijd hetzelfde zijn bij elke socket behalve de k8 die gemonteerd moet worden als de standaard koelblokken van amd (dus met 2 bevestigingspunten ipv 4).
Ik kan je wel beloven dat elke koeler met am2/am2+/am3 compatibaliteit ook op de am3+ past. de bevestigingsgaten zijn met geen milimeter verschoven

misschien moet je wel een beetje rekening houden met de koelblokken op het moederbord, maar hier had ik zelf geen problemen bij.
am3+ staat er simpelweg niet bij als compatibel bij alle koelers, omdat deze te recent is en elke koeleromschrijving dan aangepast moet worden dat veel fabrikanten niet nodig vinden bij oudere koelers.
[
Voor 17% gewijzigd door
Fordox op 25-11-2011 21:17
]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.