[W7x64] 'Luisteren' naar geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 21:16
Beste mensen,

Ik probeer via Windows 7 naar mijn geluidskaart te luisteren, zodat ik geluiden op kan nemen die op dat moment afgespeeld worden. Ik heb al enkele guides gevolgd, zoals http://www.howtogeek.com/...indows-7-to-record-audio/. Dit is me allemaal wel gelukt. Stereo mix staat er tussen en staat ingesteld als standaardapparaat onder het tabje "Opnemen". (http://img210.imageshack.us/img210/5494/stereomix.jpg) Toch krijg ik het met geen mogelijkheid werkend.

Ik heb ook al geprobeerd om de nieuwste drivers binnen te halen, maar helaas. (Realtek High Definition Audio)

Zie ik nog iets over het hoofd? Of wat zou eventueel nog een mogelijkheid kunnen zijn?

Thanks,
Donny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

En het probleem is dus dat je geluid, opgenomen met een microfoon, wilt horen terwijl je opneemt?

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Nee, volgens mij wil hij het geluid dat door de geluidkaart wordt afgespeeld, ook tegenlijkertijd opnemen.

Hmm, ik had daar ook problemen mee, tevens met de Realtek on-board geluidskaart (Asus P6T mobo), en Windows 7 (weliswaar 32 bit versie). Je moest ergens een optie activeren, wat was dat ook alweer?

Ik zal thuis even moeten kijken op mijn PC.

edit:

volgens mij heb ik het werkend gekregen met de handleiding die je aangeeft op http://www.howtogeek.com/...indows-7-to-record-audio/

Ik kan iig streaming muziek die afgespeeld wordt, opnemen met Audacity.

[ Voor 28% gewijzigd door EXX op 25-11-2011 17:15 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
EXX schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:12:
Nee, volgens mij wil hij het geluid dat door de geluidkaart wordt afgespeeld, ook tegenlijkertijd opnemen.
Klopt. Nahja, de guide die ik aangaf werkt hier in ieder geval niet. Hmm, geen idee wat ik nog zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

EXX schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:12:

volgens mij heb ik het werkend gekregen met de handleiding die je aangeeft op http://www.howtogeek.com/...indows-7-to-record-audio/
Tja ik denk dan aan een simpel sound capture progamma, ff kijken waar ik zo'n simpel stukje code kan vinden

edit: met google op sound capture vind je al vrij veel simpel spul dat het 'omzet' naar wma of mp3

[ Voor 15% gewijzigd door Achilles op 25-11-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Geluiden opnemen terwijl ze afgespeeld worden. Niet alle geluidskaarten kunnen dat.
Ik ben amateur gitarist en gebruik een 2e geluidskaart op USB en dan wil het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

tweakerharrie schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:28:
Geluiden opnemen terwijl ze afgespeeld worden. Niet alle geluidskaarten kunnen dat.
Ik ben amateur gitarist en gebruik een 2e geluidskaart op USB en dan wil het wel.
Realtek is overal hetzelfde, als de kaart op het mobo van mijn htpc het accepteert dat mijn virtualisatie geluid op pikt voor de beweging, en het bij howtogeek ook gewoon werkt, werkt het overal, ik zou zeggen, probeer eens een paar van die simpel programmaatjes, grote kans dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
Achilles schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:35:
[...]

Realtek is overal hetzelfde, als de kaart op het mobo van mijn htpc het accepteert dat mijn virtualisatie geluid op pikt voor de beweging, en het bij howtogeek ook gewoon werkt, werkt het overal, ik zou zeggen, probeer eens een paar van die simpel programmaatjes, grote kans dat het werkt.
Zojuist met Audacity geprobeerd. Ook hier werkt het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Ozjifu schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:37:
[...]

Zojuist met Audacity geprobeerd. Ook hier werkt het helaas niet.
Audacity ook even geopend: stel in :
-MME
-luidsprekers(realtek high-def)
-Microsoft-geluidstoewijzing
-2(stereo)

en let er op dat de projectiefrequentie (linksonder) overheen komt met de instellingen in het realtek HD Audio configuratie programma (luidsprekers, standaardformaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
Achilles schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:49:
[...]

Audacity ook even geopend: stel in :
-MME
-luidsprekers(realtek high-def)
-Microsoft-geluidstoewijzing
-2(stereo)

en let er op dat de projectiefrequentie (linksonder) overheen komt met de instellingen in het realtek HD Audio configuratie programma (luidsprekers, standaardformaat)
Yes. Dit had ik zo ingesteld. Maar helaas.

Misschien dat het toch echt aan mijn geluidskaart ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Ozjifu schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 18:09:
[...]

Yes. Dit had ik zo ingesteld. Maar helaas.

Misschien dat het toch echt aan mijn geluidskaart ligt?
mmm, heb je dan een aparte geluidskaart? want bij Realtek denk ik gelijk aan onboard geluid. (als je het dringt nodig hebt kun je natuurlijk ook voor de easy-oplossing gaan en een jack van line in naar line out verbinden)
Welke mobo heb je?

Pagina: 1