Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

een vraag aan jullie welke van deze twee cpu's kan ik het beste kiezen. ik weet niet goed wat voor mij de doorslag moet geven de 6 cores of de 3.5ghz :?
AMD Phenom II X4 970 Black & AMD Phenom II X6 1075T

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Wat wil je er mee doen?
Wat heb je zelf al gevonden?

De frequentie zegt erg weinig over de daadwerkelijke prestaties van de CPU.. Daarnaast weten we niet welke programmas je er mee wilt draaien.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat ligt er waarschijnlijk aan wat je er mee gaat doen. Als je goed geoptimaliseerde software gebruikt die veel cores kan aanspreken, zou ik de X6 nemen, als je meer spellen speelt die vooral leunen op de videokaart, zou ik de X4 nemen. Iets meer info is dus wel gewenst.

Verwijderd

Topicstarter
het is voornamelijk om te gamen, ik gebruik geen zware programma's. een van de 2 gaat mijn huidige 250 x2 vervangen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 16:05 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan is het nogsteeds de vraag welke games 8)7.

Maargoed in de meeste gevallen is de GPU de beperkende factor, dus een PII X4 970BE moet ruim voldoende zijn ;) .

Wat zijn je overige specs eigelijk (Mobo/GPU/RAM/Voeding)?

Verwijderd

Topicstarter
ik speel op moment bf3 en skyrim. huidige pc is :
- Gigabyte GA-MA785G-UD3h
- Asus 5770 Cucore @ 1350mhz / 900Mhz
- corsair Xms2 4gb 8500c5
- voeding is 550 watt

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan is sowieso je GPU de beperkende factor (Wanneer je overgaat op een van deze 2 CPU's).

Maargoed Skyrim draai je op Ultra op een HD5770, en BF3 op medium-high ;) .

Verwijderd

Topicstarter
skyrim draait op geen enkele setting soepel, en battlefield3 draai ik op high/ ultra settings liggen er tussen in :P. zeker maar op het moment is mijn pc budget niet er groot dus heb ik gekozen om eerst mijn cpu te vervangen

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik weet niet op welke resolutie je zit maar op een beetje een algemene resolutie (1920x1080) zou Skyrim op Ultra moeten draaien (Doet hij bij mij ook -HD5770 @ 965/1355) en BF3 op Medium-High. Zeker skyrim moet het zelfs op je huidige CPU op ultra kunnen doen.

Maargoed, ga lekker voor de X4, die laat zich nog makkelijker OC'en ook :) .

Verwijderd

Topicstarter
ja denk dat ik daar ook maar voor ga. ja en over skyrim ik heb geen idee waarom die het niet doet ik heb de nieuwste drivers al gedownload maar nog steeds blijft het bagger.
Pagina: 1