MSI K7T-Turbo o/c bios en 4-way interleave

Pagina: 1
Acties:

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Een vraagje: Wie heeft het o/c-bios ingebruik en wil mij vertellen waar de optie zit om het geheugen in te stellen dat 4-way interleave aanstaat. Ik heb um geflashed en gezocht in de menu's maar ik denk dat ik ergens overheen kijk.

Verwijderd

Je geheugen op "SPD" zetten en je hebt 4-way interleaving.

• Daneel
Thanx!
Maar geldt dit ook voor OC-Bios V1.0B16 (en het gewone 2.5 bios?) Want als ik in "Advanced Chipset Features" DRAM timing by SPD aanzet blijft ie op one-way interleave staan :'(
K7 CLK-CTL heb ik zowel op optimal als default geprobeerd. (Dit is namelijk zo op het oog het enig instelbare verschil met 2.5)

Of werkt 4-way interleave niet als je meer dan 1 dimm gebruikt?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De gewone 2.4 geeft je 4-way als je de spd aan zet. Tenminste bij mij en volgens Sandra. Volgens de tool van MSI zelf staat hij op 1-way :?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Volgens MSI ondersteunen zowel BIOS 2.4 als 2.5 GEEN memory interleaving. Dit zegt men gedaan te hebben wegens problemen met stabiliteit.

• Daneel
Die interleaving zou een leuke performancewinst moeten geven. Ik hoop dan ook dat die optie snel in het (reguliere) bios wordt opgenomen.

Dat je 4-way alleen aan kunt zetten als SPD aanstaat, zou in mijn geval wel balen zijn. Dan gaat de CAS meteen op AUTO en helaas mijn mem is eigenlijk CAS3 op 133mhz maar draait ook prima op CAS2 bij 133mhz. Balen.

BTW wel vaag dat Sandra wat anders zegt dan PC Alert III. Ik heb steeds gekeken wat PC Alert III zegt. En die bleef, wat ik ook veranderde (ook SPD aan), 1x Interleave vermelden.

Misschien nog 1 vraagje erbij: Ik heb 2 Dimm's 1x128mb en 1x256mb. Zou dat hinderen om 4-way interleave aan te kunnen krijgen??

Verwijderd

Lijkt me dat je gewoon kan testen of je 4-way interleaving aan hebt staan of niet:
Doe de memtest eerst met SPD uit en daarna met SPD aan. Als je veel verschil ziet ten positieve lijkt mij dat dus 4-way interleaving aan en uitgezet hebt.
Pagina: 1