Hoe heb je de drivers geinstalleerd? Via Windows Update of via de site van HP?
http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp48501-49000/sp48925.exe <-- is de driver voor je geluidskaart van de HP ondersteuning site.
Probeer eens de drivers uninstallen, en opnieuw te installeren.
http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp48501-49000/sp48925.exe <-- is de driver voor je geluidskaart van de HP ondersteuning site.
Probeer eens de drivers uninstallen, en opnieuw te installeren.
Ik heb geprobeerd om de drivers te de-installeren en dan weer te installeren.
Hoor net dat die fijne kennis dus blijkbaar een magneet tegen z'n laptop heeft gehouden, dan is je schijf wel toast maar je interne speaker & koptelefoon uitgang?
De rest van de PC loopt gewoon goed.
Hoor net dat die fijne kennis dus blijkbaar een magneet tegen z'n laptop heeft gehouden, dan is je schijf wel toast maar je interne speaker & koptelefoon uitgang?
De rest van de PC loopt gewoon goed.
Volgens mij moet het dan een zeer sterke (elektro)magneet zijn, anders zou dat geen gevolgen moeten hebben voor je disk.Toppe schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:45:
Heb je een testtool gebruikt om te controleren welke geluidskaart er (echt) in zit?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Nee, maar ik vermoed dat het wel de correcte is. En ja, die magneet is een of andere super magneet. Maar, dit magneet kan toch geen effect hebben op je geluidskaart? Speakers kan ik me voorstellen, maar die kaart....
Of, is dit echt een samenloop van omstandigheden en houdt die hele pc er binnen kort mee op?
Of, is dit echt een samenloop van omstandigheden en houdt die hele pc er binnen kort mee op?
Zit er misschien ergens een schuifje of draaiknopje op de laptop zelf waarmee je het geluid harder en zachter kan zetten?
Geeft de volume manager aan dat er geluid is?
Geeft de volume manager aan dat er geluid is?
[ Voor 16% gewijzigd door summetje op 25-11-2011 16:45 ]
Nee, ook dit is niet aanwezig op dit model. En als het er wel zou zitten, dempt deze alleen software matig de volume in windows.
Misschien eens proberen met een live-cd zoals bijv. Ubuntu ? (Vanaf Ubuntu 10.04 zou goed moeten werken hierop). Daarmee heb je dan een goede indicatie of de geluidskaart kapot is.
Edit
Edit
offtopic:
Softwarematig is één woord. Bij software matig denk ik aan een bepaald OS
Softwarematig is één woord. Bij software matig denk ik aan een bepaald OS
[ Voor 22% gewijzigd door u_nix_we_all op 25-11-2011 16:58 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Dat is inderdaad misschien wel het proberen waard, zal ubuntu deze geluidskaart automatisch herkennen dan? Werk nooooit met (l)unix dus heb er geen kaas van gegeten, mocht deze kaart niet herkend worden
Volgens Google zijn er verschillende uitvoeringen van die CQ71, ik zie dat met het model dat jij noemt i.c.m Ubuntu 9.04 nog wat problemen waren (speakers werken niet, maar koptelefoon wel), maar verder geen vermeldingen van problemen met hogere ubuntu-versies. Ik ga er dus vanuit dat ubuntu 10.04 wel goed werkt, en normaal gesproken werkt het dan out-of-the-box.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Pagina: 1