Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft SQL server 2008 - Backup van database op naam

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views

• Verbeemen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05-2023
Beste helper

Op donderdag 1 december willen wij voor het eerst een crashtest uitoefenen op onze servers. Deze crashtest mag echter geen probleem zijn maar willen toch voor alle zekerheid bepaalde databases back-uppen.
Weet iemand een T-SQL-script om de databases beginnende met bv. "Ti125ZA" te back-uppen in Mirosoft SQL server Management studio?

Ik heb echter al Google geraadpleegd maar kom niet verder dan een Full-back-up of een back-up van 1 database. Dit geldt ook voor helpfuncties van SQL server Management studio.

Alvast bedankt

Dieter Verbeemen

edit meer info
  • De databases beginnend met "Ti125ZA" moeten op een verschillende locatie geback-upt worden in tegenstelling tot bv. "BS154AQ" en "OM135PL" die dan ook weer op een verschillende locatie geback-upt worden.
  • Er zo'n 157 databases zijn die beginnen met "Ti125ZA" en dus geback-upt moeten worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verbeemen op 25-11-2011 15:23 ]

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:37
Waarom niet de gehele database backuppen?
Ik snap niet zo goed waarom je dit niet zou willen.

• Verbeemen
Beste,
Omdat de databases beginnend met "Ti125ZA" op een verschillende locatie geback-upt worden
dan bv. "BS154AQ" en "OM135PL" die dan ook weer op een verschillende locatie geback-upt worden.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:37
Ik ben geen SQL expert (zeg maar gerust noob) maar kun je met de SQL management studio niet een geselecteerde database backuppen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dus dit heeft niets met SEA te maken, maar simpelweg met databasebackup?

Hoe backup je je databases nu? Je kunt gewoon per database in SSMS instellen waar die naartoe gebackupt moet worden.

Als je het wil scripten, kijk dan hier eens naar.
Verbeemen schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:18:
Omdat er zo'n 157 databases zijn die beginnen met "Ti125ZA" en dus geback-upt moeten worden.
:X

[ Voor 48% gewijzigd door CodeCaster op 25-11-2011 15:40 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Verbeemen
Beste
Omdat er zo'n 157 databases zijn die beginnen met "Ti125ZA" en dus geback-upt moeten worden.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Dit heeft niets met Software Engineering & Architecture te maken, dus een tikje naar Serversoftware en Windows Servers

offtopic:
Je hoeft niet elke post met "beste" te beginnen hoor

[ Voor 57% gewijzigd door MueR op 25-11-2011 15:40 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
With CodeCaster. Mbv. een cursor (MSDN: DECLARE CURSOR (Transact-SQL)) en de link van CodeCaster valt er best een script te bakken. sys.databases queryen en naam checken :)

[ Voor 9% gewijzigd door asfaloth_arwen op 25-11-2011 15:45 ]

Specs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verbeemen schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:03:

Weet iemand een T-SQL-script om de databases beginnende met bv. "Ti125ZA" te back-uppen in Mirosoft SQL server Management studio?
Ook al is dit topic nu verhuisd vanuit de Devschuur, dan nog wil ik je dringend verzoeken Devschuur® Beleid - Scriptrequests te lezen.

Wij gaan niet jouw huiswerk/schoolopdracht voor je doen.
Kom zelf met een uitwerking van het idee wat je nu hebt gekregen?
Als je daar vervolgens tegen iets oploopt waar je niet helemaal uitkomt kan je altijd nog een topic openen maar 'ons' aan jouw werk zetten is op z'n zachts gezegd onbetamelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.