Probleem met afstandsbedieningen (2 samsung schermen)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiguelMASSACRE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-07 02:03
Hallo tweakers!

Ik was vandaag in de mediamarkt op zoek naar een nieuwe tv. Deze zou ik ook gaan gebruiken om op mijn pc aan te sluiten als primair scherm. Omdat de Samsung 5003 uit de serie in de aanbieding was (€399) heb ik deze aangeschaft. Mijn secundaire scherm is een Samsung T220HD, een tv/monitor die ik voorheen als TV gebruikte. Nu heb ik dus als primair scherm een TV en als secundair scherm een tv-monitor. Beide hebben een afstandsbediening. Hier komt mijn probleem:

Beide afstandsbedieningen sturen beide schermen aan. Als ik dus mijn nieuwe TV aan wil zetten met de remote, dan springt mijn secundaire scherm ook aan. Niks mis mee zou je zeggen, maar als ik op de nieuwe TV een zender op wil zetten dan springt mijn secundaire scherm ook op tv-modus. Terwijl ik tv wil kunnen kijken op mijn grote primaire scherm en het rechter secundaire scherm dan wil gebruiken voor de pc.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is. Mocht dit niet zo zijn dan zal ik proberen dit te verduidelijken.
Ik moet helaas nu even weg. Ik zal vanavond even een foto uploaden.

Ik heb op tientallen termen op google gezocht, maar ik vind niets dat mij kan helpen.
De menu's in beide schermen bieden ook geen uitkomst. (Ik kan natuurlijk iets over het hoofd zien, maar ik heb niets kunnen ontdekken).
Is er misschien een manier om de afstandsbediening uit te zetten voor het secundaire scherm?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groet,

Miguel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een stickertje plakken op de IR ontvanger in het 2e scherm ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiguelMASSACRE
Hier dacht ik net ook aan, maar ik zou echt niet weten waar die IR ontvanger zit. Staat dit normaal gesproken in de manual?

Als er geen andere oplossingen zijn zal ik dit inderdaad moeten doen.

Bedankt voor de reactie :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat blijkbaar niet in de handleiding?
Ergens in de bord onder aan rechts tussen Samsung Logo en de rechter hoek? Zou zichtbaar zijn als je het belicht met een sterk licht bvb ledzaklamp
Anders testen: zet er een boek voor, wanneer T220HD niet reageert op de AB heb je de locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiguelMASSACRE
Ik denk dat ik de IR ontvanger dan maar afplak. Bedankt voor de reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 14:58

mr.paaJ

generatie cmd+z

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar de hotel opties, op m'n Panasonic kan ik theoretisch de hele remote reactie uitschakelen (maar ongedaan maken wordt dan misschien wel lastig :p)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1