Beste experts,
Sinds een paar weken start mijn pc niet meer in windows.Hij komt tot het windows (XP) logo maar valt dan standaard uit waarna hij pas weer aangaat na ontkoppeling van stroom. Eerst pakte hij nog wel windows safe mode (zelfs tot 24u stabiel), daar system restore geprobeerd maar geen verschil. Ook internet werkte gek genoeg in safe mode with networking niet meer, iets met device internal error of zo. Nu pakt hij safe mode ook niet meer, wel bios. Fans draaien allemaal goed, temps in de bios lijken gewoon prima. Ik probeerde het zelf te fixen aangezien ik wel e.e.a. van pc's weet, maar kom er echt niet uit. Denk dat het een moederbordprobleem is, aangezien de tijd soms ook verkeerd werd ingesteld en de northbridge fan soms gekke geluiden maakt.
Het gaat om een redelijk oude pc, uit 2006 waarvan de videokaart en voeding vervangen zijn;
AMD X2 4400+
Nvidia 9600 GT 512 MB
Neo4 K8N Fi moederbord
2 GB geheugen 2x1GB
DVD brander
3 HD's, 1TB Samsung spinpoint, 160 GB Hitatchi T7k250, 1,5 TB Baracuda Seagate
Coolermaster 500W modulaire voeding
Wat ik heb geprobeerd/gedacht;
Sinds een paar weken start mijn pc niet meer in windows.Hij komt tot het windows (XP) logo maar valt dan standaard uit waarna hij pas weer aangaat na ontkoppeling van stroom. Eerst pakte hij nog wel windows safe mode (zelfs tot 24u stabiel), daar system restore geprobeerd maar geen verschil. Ook internet werkte gek genoeg in safe mode with networking niet meer, iets met device internal error of zo. Nu pakt hij safe mode ook niet meer, wel bios. Fans draaien allemaal goed, temps in de bios lijken gewoon prima. Ik probeerde het zelf te fixen aangezien ik wel e.e.a. van pc's weet, maar kom er echt niet uit. Denk dat het een moederbordprobleem is, aangezien de tijd soms ook verkeerd werd ingesteld en de northbridge fan soms gekke geluiden maakt.
Het gaat om een redelijk oude pc, uit 2006 waarvan de videokaart en voeding vervangen zijn;
AMD X2 4400+
Nvidia 9600 GT 512 MB
Neo4 K8N Fi moederbord
2 GB geheugen 2x1GB
DVD brander
3 HD's, 1TB Samsung spinpoint, 160 GB Hitatchi T7k250, 1,5 TB Baracuda Seagate
Coolermaster 500W modulaire voeding
Wat ik heb geprobeerd/gedacht;
- Windows kon corrupt/virus hebben --> alle hd's ontkoppeld, nieuwe hd geinstalleerd en windows xp opnieuw geinstalleerd. Setup valt nu weg na het windows logo, bij het installeren van devices.
- Nieuwe videokaart, wellicht defect omdat hij leek uit tevallen zodra de videokaart drivers worden gestart. Geen verschil.
- Windows 7 geinstalleerd ipv winxp, same problem.
- HD's los/vastkoppelen
- geheugenreepjes loskoppelen/vervangen, geen verschil
- Compleet schoongemaakt/stofvrij gemaakt met aircleaning, CPU opnieuw bevestigd met nieuwe coolpasta. Geen verschil.
[ Voor 4% gewijzigd door Frostu op 25-11-2011 13:48 ]