Op zoek naar ander backup systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244766

Topicstarter
Wat we willen is een backup systeem dat in staat is een backup te maken van SBS 2011, dus inclusief Exchange, Sharepoint, SQL server etc. Het moet een lokale backup naar harddisk maken en vervolgens moet die backup automatisch op een machine op een andere lokatie worden opgeslagen.

Momenteel gebruiken we de CDP oplossing van Sonicwall.Op kantoor staat een 'appliance' die een backup maakt van de SBS server zoals hierboven omschreven. Thuis staat een tweede 'appliance' die de data van de eerste machine kopieert. 100% betrouwbaar is de CDP van Sonicwall echter niet. Bovendien moeten we eerdaags het support contract verlengen en dat is behoorlijk prijzig. En dus zoeken we een soortgelijk systeem dat WEL betrouwbaar werkt en het liefst iets vriendelijker voor de portemonee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BackupExec met de deduplication addon schijnt goed te werken. Iemand hiermee ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

2 QNAP devices met RSYNC of een andere kopieer techniek op twee locaties? Dan maak je de backup naar de ene, en synchroniseer je naar de ander?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 16:04
c70070540 schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:22:
2 QNAP devices met RSYNC of een andere kopieer techniek op twee locaties? Dan maak je de backup naar de ene, en synchroniseer je naar de ander?
Ik heb het idee dat TS iets geadvanceerder zoekt dan rsync. Plus dat ik rsync niet zo snel in windows omgevingen zou inzetten.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
c70070540 schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:22:2 QNAP devices met RSYNC of een andere kopieer techniek op twee locaties?
Heb ik ook bekeken. De vraag is dan alleen met welk programma je de eigenlijke backup maakt. Als ik het goed heb begrepen, dan levert Qnap wel een backup programma mee, maar niet duidelijk is of dat ook in staat is om van MS Exchange, Sharepoint etc. een backup te maken.
Je kunt ook iets als BackupExec of ARCserve gebruiken; dat hebben we in het verleden ook gedaan. Hierbij maakt BackupExec bij elke backup een set bestanden met daarin gewijzigde bestanden. Als ik bijvoorbeeld per week 1 totale backup maak en vervolgens 4 incrementele, dan produceert BackupExec iedere week 1 totale kopie van alle bestanden + incrementele kopieen van gewijzigde bestanden. Dat is dus iedere week heel veel 'nieuwe' data die dan gesynchroniseert moet worden naar een tweede nas buiten het kantoor. Als dan grofweg iedere week 350 GB gesynchronieert moet worden, dan kan dat zomaar wel eens langer dan een week duren. Ofwel, ik krijg nooit een volledige offsite backup binnen een redelijke termijn.

Nu is Rsync wel zo slim dat het alleen gewijzigde datablokken synchroniseert, maar dan zou ook BackupExec zo goochem moeten zijn op die manier een backup te maken. Ofwel, welke combinatie van backup software en Rsync werkt goed samen?
Je kunt ook Rsync zelf gebruiken om een backup te maken, maar volgens mij kan de 'originele' Rsync niet overweg met Windows, dus zul je een addon (cwrsync o.i.d.) moeten gebruiken waarmee dat wel kan en bovendien in staat is om van Exchange etc. een backup te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-07 19:40
Back-up assist.
http://www.backupassist.com/index.html

Ik heb dit gebruikt in combinatie van SBS 2008.
Dat werkte goed.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Pagina: 1