Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RSS Feed in uTorrent

Pagina: 1
Acties:

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 22:28
Hoi!

Ik was van plan mijn series automatisch te downloaden via een RSS feed met uTorrent versie 3.0. Hiervoor opende ik uTorrent, en klikte op "RSS Feed toevoegen". Bij feed adres vulde ik "*knip*" in, dat is de RSS link van de High-res TV Shows sectie. Daar zouden bv How I Met Your Mother en The Walking Dead in 720p in staan. Daarna vink ik "Automatisch items in feed downloaden" aan.

Omdat ik niet ALLE series wil, moet ik filteren op de series die ik wil. Ik open de RSS downloader in uTorrent, en vul als filter in: *Walking Dead*. Bij feed selecteer ik The Pirate Bay - High Res TV Shows. Kwaliteit staat op "Alle", om het gewoon even te testen. Ook gebruik ik geen afleveringsfilter, wil het eerst even testen.

Ik loop echter tegen problemen aan. Wanneer ik de feed toevoeg, en op automatisch downloaden klik, dan op ok... dan gaat hij ALLES al downloaden, omdat ik nog geen filter heb. Als ik daarna de filter invul, download hij nog alles. Ook als ik dan alle downloads stop, en feedgeschiedenis verwijder, en op feed bijwerken klik, dan doet hij opeens niets.

Wanneer ik eerst de filter aanmaak, dan de feed toevoeg, en dan bij de filter de goede feed selecteer, staat de feed weer op "niet automatisch downloaden". Klik ik deze aan, dan krijg ik een NIEUWE filter, die leeg is. Vul ik die weer in, dan staat de feed weer op "niet automatisch downloaden".

Ik heb manuals gezocht en gevolgd, maar ik krijg het niet aan de praat.

Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen wat ik moet doen om tv series, via een filter alleen walking dead, (kwaliteit maakt ff niet uit, release ook niet, episode/season ook niet) via RSS automatisch met utorrent v3.0 te downloaden?

[ Voor 2% gewijzigd door pasta op 25-11-2011 13:26 ]

Verwijderd

Ik ben een beetje bang dat ik policyovertredingen ga oplopen met een step by step, maar dit is wat ik doe om een serie toe te voegen:

ga naar je favo site met rss feeds.
creeër een goeie query zodat je je serie krijgt, eventueel met resolutie wensen (maar negeer seizoen en episode nonsens) en niets anders.
pleur die rss feed in utorrent.
Nu gaat hij ALLES downloaden.
selecteer alles, druk op Stop, selecteer wat je wilt houden, durk op start. selecteer de rest, en rechts klik Remove (verwijderen?)
gefeliciteerd. je bent er. nieuwe downloads gaan vanzelf in je download queue.

Als je Clear Feed History doet gaat hij trouwens alles weer opnieuw zitten downloaden, omdat hij dan vergeet wat je zoal al hebt.
Ik heb het smart episode filter uit, omdat die bijvoorbeeld wel braaf één keer serie S02e03 downloadt, maar dan weer net niet de 720p versie, en ook een eventuele Proper of Repack versie ga je missen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 14:21 ]

• Toryu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 13:39
Ik kan KnetterGek's methode niet helemaal volgen en het lijkt me ook wat omslachtig.

Zo doe ik het altijd:
1. Als je de feed toevoegt, kun je kiezen voor "Do not automatically download all items ...."
2. Dan filter toevoegen. Gebruik hier wildcards. Dus voor The Walking Dead: The?Walking?Dead* (? matcht enkel karakter, * meerdere)
Daarna gewenste kwaliteit aanvinken en bij de smart ep. filter 2x0- invullen (dat betekent dat alles na seizoen 2 episode gedownload wordt)

Zo zou het moeten werken. Post anders ff een screenshot van je settings als het niet werkt. Ik gebruik het bij een private tracker, ik weet niet hoeveel troep er meekomt als het bij een publieke gebruikt.

• luuksnijmegen
@ knettergek. Maar dan download hij 1x de series die ik wil. Wat ik zoek, is dat utorrent aanblijft en elke week automatische de nieuwste afleveringen download, dus zonder dat ik iets hoef te doen. Of werkt dat bij jou wel?

@Toryu, als ik dan The Walking Dead wil, Big Bang Theory en How I Met Your Mother... Hoe ziet de filter er dan uit?

Ik heb hem nu zo:
*knip*

http://imageshack.us/phot...eenhunter01nov251804.jpg/

Moet ik dan nog op "feed bijwerken" klikken ofzo?

Echter lijkt mij de lijst van de feed zo kort, er zit ook iets ouder spul bij. Staat elke weer het nieuwe spul erbij?

Edit:
Ik heb deze filter nu: *Family*Guy*|*Fringe*|*BBC*|*Big*Bang*Theory*

Hij download dat inderdaad. 4x family guy, 2x fringe, 2x BBC en 1x big bang, staan ook allemaal in de lijst. Er staan echter 4 met BBC in de naam in de RSS lijst: 2x BBC en 2x BBC-HD. Hij download de BBC-HD alleen, niet de losse BBC.

Wat doe ik verkeerd? En wat doet "?" dan precies?

[ Voor 50% gewijzigd door Rupie op 27-11-2011 16:05 . Reden: afbeelding met url van downloadsite weg ]

Verwijderd

luuksnijmegen schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 18:10:
@ knettergek. Maar dan download hij 1x de series die ik wil. Wat ik zoek, is dat utorrent aanblijft en elke week automatische de nieuwste afleveringen download, dus zonder dat ik iets hoef te doen. Of werkt dat bij jou wel?
Dan laat je uTorrrent toch aan? Bij mij draait uTorrent gewoon 24/7 in m'n download VM. Als er een update is aan de RSS feed (bijvoorbeeld omdat iemand een nieuwe aflevering uploadt) dan komt die file vanzelf binnen.
De eerste keer downloadt hij de hele feed (want alles is nieuw) maar bij elke update downloadt hij alleen het nieuwe spul. Dat is het doel van de RSS feed tenslotte :)

• Toryu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 13:39
? match een enkel karakter. Dus als je filter "foo?bar" is, wordt "foo2bar" en "fooDbar" gedownload, maar niet "fooAB" (omdat AB 2 karakters zijn).
Je gebruikt in The?Walking?Dead* omdat er op de plaats van ? een spatie of een punt kan staan (beide 1 karakter)

* match meerdere karakters. Met "foo*bar" wordt alles waar 'foo' en 'bar' inzit gedownload, "fooAB2 5KLbar". Die gebruik ik in mijn filter aan het eind, omdat daar soms nog de titel van de episode oid staat.
Maar als je tussen alle woorden een * gebruikt, is de kans groter dat er iets gedownload wordt wat je niet wilde.

In je screenshot moet je Aflevering nr. nog aanvinken en er dan 2x0- invullen, zoals ik in mijn vorige post zei.

Het is handiger om per show een aparte filter te maken. Dan kun je ook per show de gewenste kwaliteit etc. kiezen.

utorrent decodeert de rss-feed naar een aantal eigenschappen die in de torrentnaam zitten, zoals naam, episode, kwaliteit etc. Daar matched je filter dan op. Ik denk dat dit bij de BBC helemaal goed gaat.
Daarvoor kun je die misschien eens proberen met "Filter originele naam..." aangevinkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Toryu op 29-11-2011 13:59 ]

• luuksnijmegen
Allebei erg bedankt, ik heb filters ingesteld en volgens mij werkt alles nu goed! Testen duurt even, aangezien nu net veel stops bij de series zijn -.-. Thx iig!!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 14:08
Ik blaas dit topic even nieuw leven in, want het is mij niet helemaal duidelijk hoe de RSS feed (automatisch downloader) functioneert.

Ik heb al de FAQ van uTorrent gelezen alleen begrijp ik het nog niet helemaal. Ik heb op dit moment 2 series in mijn RSS feed
- South Park
- Community

Ik voeg allereerst de feed toe, ik kies voor NIET Downloaden. Van wat ik hier uit dit topic heb begrepen, ga ik vervolgens naar RSS Downloader en maak daar een filter aan. Voor bijvoorbeeld South Park heb ik de volgende filter:
Filter: south?park
Feed: South Park (keuzelijst)
Afleveringen nr.: 15x0-

Als laatste ga ik de feed van south park wijzigen, daar kies ik WEL AUTO Downloaden en selecteer ik Slimme Afleveringsfilter.

Is dit zo ongeveer correct of zie ik iets over het hoofd?

//EDIT
Ik zie nu nadat ik de feed van South Park wijzig naar WEL AUTO Downloaden, er ineens nog een filter wordt toegevoegd aan RSS Downloader, Ik had er een filter al ingesteld voor South Park, dus nu heb ik er 2, volgens mij hoort dat niet :? En het werkt niet...

[ Voor 15% gewijzigd door EN-IS op 20-03-2012 17:55 ]

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 14:08
Het is gelukt, ik heb het nu voor elke serie kunnen instellen, elk serie wordt in het juiste map gedownload.

Alleen zit ik nu met het volgende, is dat wanneer utorrent ziet dat er een nieuwe aflevering is, dan wordt de torrent in de "wachtrij" gezet, ipv dat het automatisch start, ik dien dan alsnog op START te klikken, enig idee hoe ik dit kan aanpassen?

//EDIT
Gelukt, was een instelling die het probleem veroorzaakte (data limiet).

[ Voor 10% gewijzigd door EN-IS op 20-03-2012 23:31 ]

Pagina: 1