Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ervaring met MEDION® AKOYA® PC P5336 D ?

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views

Verwijderd

Topicstarter
heb de laatste best buy guide gelezen.
ik mag daar graag de pc samenstelling vergelijken.
mijn zoontje wil graag een game pc.
een budgetsysteem vind ik persoonlijk niks, kan hij net zo goed op mijn oude P4 blijven spelen.
het basis systeem is redelijk betaalbaar en het topsysteem is dat dus niet.
ik zag op de site van medion onderstaand systeem...link.

http://www.medion.com/nl/...mance_pc_24&view=pictures

als je de specificaties leest lijkt dat mij niet zo'n slecht alternatief.

je hebt een systeem met goede processor.
zelfs een ssd.
redlijke grafische kaart.
OS en aanvullende software.

even het overklokken buiten beschouwing gelaten,
ik ben nieuwschierig naar de mening van andere Tweakers.net lezers en mensen die ervaring met deze pc hebben.

m.vr.gr.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zoals altijd bij zulke systemen is de balans ver te zoeken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 109,99€ 109,99
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Antec One Hundred€ 45,95€ 45,95
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 24,90€ 24,90
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,90€ 49,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 31,90€ 31,90
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 97,50€ 97,50
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 64,02€ 64,02
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 144,-€ 144,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 586,36

Is een sneller gamesysteem en is ook veel beter in balans en de kwaliteit zal natuurlijk veel beter zijn.
Daarnaast kun je zelfbouw precies op je eisen toe splitsen, waardoor de vaak veel betere prestaties voor minder geld zult krijgen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
hallo Mask,

je hd6950 komt inderdaad beter uit de benchmarks. hier had eigelijk een 560TI kaart in gemoeten.

http://nl.hardware.info/r...gtx-560-review-benchmarks

de processor daarentegen, de i3-2100 is volgens de bbg de tegenhanger van de X4 955.
en als je die benchmarks ziet is dat ook weer een groot verschil

nieuws: Meer details bekend over Intels Sandy Bridge-cpu's

en dan nog het feit van een ssd voor je OS.(is ook niet gratis)

maar goed, je zal wel gelijk hebben betreffende de balans in het systeem.
en natuurlijk kan je een eigen systeem perfect op jezelf afstellen.
feit is, dat ik zelf dat liever niet doe ivm garanties ed.
over de kwaliteit van Medion zit ik niet zo in, het meeste is van MSI wat de onderdelen betreft.
ik heb nog een oude aldi-bak staan en die draait nog best(4-jaar oud)
ik heb er alleen een andere grafische kaart in gezet.

m.vr.gr.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:55:
hallo Mask,

je hd6950 komt inderdaad beter uit de benchmarks. hier had eigelijk een 560TI kaart in gemoeten.
Ik had een HD6870 en geen HD6950 en in de Medion zat geen GTX 560 Ti (ook geen GTX 560) maar GTX 560 OEM. Ja nVidia maakt het heel onduidelijk, want er zijn nog wel drie/vier GTX 560's.
de processor daarentegen, de i3-2100 is volgens de bbg de tegenhanger van de X4 955.
en als je die benchmarks ziet is dat ook weer een groot verschil
Qua specs sowieso, de i3 2100 is een dualcore met HT en de Phenom II X4 955 is een quadcore. Voor single threaded benchmarks is de i3 2100 veel beter, maar als het gaat om games op hoge instellingen dan is de Phenom II X4 955 de betere keuze.
en dan nog het feit van een ssd voor je OS.(is ook niet gratis)
Klopt maar dit systeem is nog aan te passen en kost ook veel minder, ruimte genoeg dus nog.
feit is, dat ik zelf dat liever niet doe ivm garanties ed.
Bijna elke webshop of winkel kan de PC voor je in elkaar zetten voor een klein bedrag en geeft dan ook nog garantie op de hele PC en niet meer alleen op de losse onderdelen.
over de kwaliteit van Medion zit ik niet zo in, het meeste is van MSI wat de onderdelen betreft.
Videokaart en mobo zijn idd vrij goedkope MSI dingen, dat is ook het probleem niet zo goed dus. Vaak genoeg lekkende condensators gezien op die dingen.
Voedingen zijn ook maar FSP dingen, meestal low-end voedingen ook niet geweldig dus.
CPU is natuurlijk prima kan alleen Intel of AMD zijn.
Geheugen en HD is ook prima want goed of slecht is hier vooral een mening en geen feit, maakt altijd weinig uit. Rest is niet echt belangrijk, maar de onderdelen die het vaakst stuk gaan (m. u. v. de HD en in mindere mate het geheugen) zijn dus maar matig.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:34
Sorry voor schaamteloze (naja bijna schaamteloos) copy paste. Maar ik zie hier toch echt een i7 2600 in zitten.

MEDION® AKOYA® PC P5336 D
Intel® Core™ i7-2600 processor, Authentieke Windows® 7 Home Premium, NVIDIA® GeForce GTX560 videokaart met 1,28 GB DDR5 videogeheugen, 8 GB DDR3 intern geheugen, 1,5 TB harde schijf, 80 GB Solid State Drive (SSD), Dual Layer DVD-ReWriter, netwerkkaart, USB 3.0 aansluitingen

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
klopt, maar die vreet een kwart van de prijs op en voegt eigenlijk niet zoveel toe, zeker niet voor games.

Verwijderd

Welkom op GoT :w

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.