Damn kabel (@home) ligt er nog steeds uit.

Pagina: 1
Acties:

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 10:43

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Topicstarter
Heb vanavond ff gebeld naar @home helpdesk omdat mijn kabelverbinding er niet was.
Dacht bij mezelf "Krijg ik weer zo'n trien aan de lijn die geen bal verstand van computers heeft maar alles van een of ander blaadje voorleest." Gelukkig was dit niet zo, kreeg dus een jongen aan de lijn die wel verstand van computers bleek te hebben.
Ff lulle met die jongen (blijkt ook een van onze mede tweakers te zijn) en hij een paar dingen proberen. Hielp dus niet. Dus laatste redmiddel ff proberen modem een half uur uit zetten zodat echt alle stroom uit de condensatoren is en dus ook het geheugen van dat ding leeg is. Hij zou alles klaar zetten aan de andere kant zodat alle gegevens opnieuw naar de modem zouden worden gestuurd. Alles goed en wel. Ik de modem een half uur niet aan de voeding gehad. Alles weer aangesloten. Komt de modem op. Lampje van de voeding brand groen. :) Lampje van de link naar mijn pc is groen :). Lampje van de verbinding naar @home knippert groen - oranje :). Betekend dus dat hij aan het zoeken is naar een verbinding. Gaat dat zelfde lampje ineens weer oranje :( knipperen. Betekend dus dat hij geen verbinding kon maken. Damn haat het als mijn internet verbinding het niet doet via de kabel :(. Heb gelukkig nog ISDN. Nou weer wachten tot morgen als ik weer terug ben uit mijn werk en dan maar weer bellen, kijken of ze nog wat kunnen veranderen. Dus medetweaker die me net geholpen heeft bedankt maar het heeft dus geen effect gehad. Tis even dat je het weet.

Mzzlz.
Hur(r)icane ;)

P.s. Wou ik gewoon ff kwijt.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ik begrijp je frustraties...
WAARDELOZE verbinding ('s avonds vaak maar 3 kb/s en soms zelfs bijna nul-komma-niks)
Problemen met de mailserver
Helpdesk is dicht op de momenten dat de verbinding dus belachelijk traag is... hun de handel laten checken met een netdiag-sessie wil dus ook al niet
Helpdesk geeft in-gesprek-toon of je hebt een wachttijd van meer dan 3 kwartier
Vaak heb je een persoon wat je totaal geen informatie geeft, kan geven of mag geven :?

dat wilde ik ff kwijt.... :(

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Ik moet wel toegeven dat als ik een verbinding heb dat deze ook goed voor games is. Ping 40 - 80 met Counterstrike en ping 30 - 80 bij quake2. Verder als ik tweakers ping dan gaat dat ook zeer snel. Verder geen problemen met pingen enzo, maar ja dan moet ie het wel doen. :(

• muts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04-2022
Hier in groningen na de update van donderdag 15/3/2001 is het zo dat om de 2 á 5 minuten de verbinding wegvalt en naar een paar minuten weer terug komt . . .

Hebben meer mensen hier last van ????

Het ligt toch niet aan mij zoals ik eerst dacht na gisteravond tot 22.30 aan het testen geweest met iemand van de helpdesk maar die kwam er ook niet uit !!!!

Dus dat wordt vanavond weer een uur in de wacht en weer geen haar verder !!!!

@home bedankt voor niets !!!!

[b][u]In navolging van het grote succes van @Home Network in Amerika combineert Essent@Home razendsnelle toegang tot Internet met een verrassend aanbod van interessante diensten:

Essent@Home: razendsnel tegen een vast bedrag !

Met een kabelaansluiting bij Essent@Home kunt u bovendien 24 uur per dag on line zijn.

Uw telefoonlijn blijft beschikbaar om te bellen of te faxen. [/b][/u]

Maak dit maar eens waar @home ????

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
hier in almelo totaal geen prob:)

s'avonds om 20.30 zit ik nog divxjes te downen met 400-450k/B sec :):)

Ping is ook prima, rond de 30 :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hier in groningen na de update van donderdag 15/3/2001 is het zo dat om de 2 á 5 minuten de verbinding wegvalt en naar een paar minuten weer terug komt . .
Dan heb je vast een IP adres conflict doordat of jij of de ander niet z'n nieuwe IP gebruikt. (en dat heeft @home van te voren aangekondigd)

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

[b]Met een kabelaansluiting bij Essent@Home kunt u bovendien 24 uur per dag on line zijn.

Uw telefoonlijn blijft beschikbaar om te bellen of te faxen. [/b]
Die maken ze alvast allebei waar. Je kan 24 uur online zijn. Of je het wil en of zij het ook kunnen, staat er niet bij :)

Die telefoonlijn blijft inderdaad vrij, want no way dat ik ga inbellen met m'n 56k-tje. Dan ga ik wel es lekker wat anders doen, voor de verandering :)

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem al een week of 2 super iritant al een paar keer met de @pedo helldesk gebelt maar niks daar ik zit hier nu ook weer met de hoorn op mijn bureau offline/online om de 5 min ofzo en super ''traag'' 100kb/s moet ik blij mee zijn......
meel is meestal wel goed hier in venlo

dat wil ik nu ff kwijt

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Oh wat ben ik blij met @home... ik heb nog nooit problemen met ze gehad (enige probleem is keurig opgelost ;)).

En nu zit ik om 8 uur 's avonds lekker gewoon met nette pings, heerlijke downloads en goede uploads.. En mailserver werkt OOK nog ;)..

Verwijderd

Same here, perfecte verbinding, valt nooit weg (software hier monitort dit 24 uur per dag), retesnel (400 K/sec op m'n sloffen), mailserver werkt altijd en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nooit problemen dus. Nouja, 1x en toen ben ik ook perfect en snel geholpen door de helpdesk.

Nee, dan het weekend, dan ben ik (dankzij de woonplaats van m'n vriendin) veroordeeld tot Sonera. Da's pas een ramp.

Lang leve @Home

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Heeee Hallo Huricane(ja met één r):)
Hij doet het nog steeds niet?? Kut voor je zeg, ik weet nu zeker dat het probleem bij de modem of de kabel verbinding ligt. Ik werk niet iedere avond van de week bij @HOME, dus je zult iemand anders aan de telefoon krijgen indien je belt.
Vertel ze gewoon ff dat je een Power cycle hebt uitgevoerd en dat die niet heeft gewerkt:( Dit betekent dat ze je zullen moeten doorverbinden met de technische dienst in Amsterdam. Die kunnen je vast en zeker verder helpen;)

Vandaag ligt bij ons ook de kabel eruit. Wij zitten niet bij @HOME, maar maken wel gebruik van de verbinding van kabelleverancier ESSENT. Onze diensten worden verder via de CIV-shop van de Universteit Twente geregeld, dus die zijn het aanspreekpunt.

PS: indien je nu(als @HOME gebruiker) te hoge ping tijden hebt, probeer dan zowieso ff: WINIPCFG->ALLE VRIJGEVEN->ALLE VERNIEUWEN (je subnetmasker zal verkeerd kunnen staan)->rebooten.

ik krijg hier niet voor betaald:o

OK huricane, succes ermee:7

PowerPee

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Thnx Powerpee. Mijn kabel was vandaag al weer terug. Alleen was hij zeer traag. Nu ff je aanwijzing opgevolgd m.b.t. winipcfg en volgens mij is hij nu veel sneller geworden.

Thnx.
Hurricane

• smerik
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 10:28
Mijn kabel ligt er vanaf gisteren nog steeds uit. Bel ik die lui op: 'Momenteel ondervinden wij problemen met de verbinding in de regio's Enschede, Hengelo, Almelo en Roermond' :(

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Hier in Tilburg is de verbinding al heel lang erg stabiel, de gehele dag rond de 300 kilobyte/sec met een lekker lage ping (Counterstriken met ping 40 is heerlijk!).

Alleen de nieuwsservers zijn de laatste tijd een complete ramp. Maar ja, daar kan ik dan nog wel mee leven.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Wat een geklaag allemaal. Hier in Tilburg is de verbinding van @home gewoon uitstekend! 300kb/s en bij Quake een ping die meestal onder de 100 ligt. Alleen de mailserver durft heel af en toe de geest eens te geven, maar das dan ook alles. :)

Kortom Vagabond is een zeer tevreden en gelukkige gebruiker B-)
Pagina: 1