Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:37
Over twee weken ga ik met 10 personen een LAN-party houden in mijn huiskamer. In het verleden speelde we vaak BF1942 DC-mod wat altijd leuk was. Wel zijn hier maar een aantal maps echt leuk om met zo weinig spelers te doen dus zijn we daar een beetje op uitgekeken. We willen nu dus voor het eerst BF2 gaan spelen.

Opzich zijn de 16 players maps van BF2 wel te doen met 10 man. Ik zou hier alleen een aantal dingen in willen kunnen stellen:
- Infantry only
- Helemaal geen commander of aangepaste opties
- Unlocks toestaan voor iedereen.

Op dit moment heb ik BF2 v1.0 geinstalleerd. Hier kon in bij profile een .txt file aanpassen waardoor ik alle unlocks heb. Dit schijnt in latere patches niet meer te kunnen. Mijn vraag is dus, beter v1.0 spelen of patchen naar een latere versie en dit op een andere manier oplossen? Voor het instellen van de andere punten heb ik helemaal nog niets kunnen vinden.

In principe wil ik de server gewoon zelf hosten, als een dedicated server echt grote voordelen heeft en meer opties biedt zou ik die op mijn HTPC kunnen draaien.

Ik heb ook nog gekeken naar mods die er zijn, bijvoorbeeld de "Small format mod 1.4". Deze krijg ik echter niet werkend en ik ben een beetje bang voor de stabiliteit (geen zin in gezeur tijdens een LAN-party)

Graag hoor ik ideeen hiervoor van mensen die al vaker BF2 op LAN parties gespeeld hebben en in het bijzonder het spelen met weinig spelers.

(Geen zorgen, ik heb gewoon een legale BF2 key, de versie die ik gebruik voor de LAN zal van usenet komen zodat ik alle deelnemers een NZB kan sturen)

Edit:
Ik zie in een voorbeeld serversettings.con nu staan: sv.noVehicles 0
Dat zou dus geen probleem moeten zijn, ga ik vanavond testen

[ Voor 6% gewijzigd door assje op 25-11-2011 12:07 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Ik ben er nu achtergekomen dat na de verschillende updates diverse dingen veranderd zijn voor het maken van een server in BF2:

V1.0: Unlocks eenvoudig beschikbaar te maken door aanpassen van een txt bestandje, in latere updates is dit niet meer mogelijk
V1.5: Mogelijkheid tot infantry only (no vehicles) en diversie nieuwe maps en bugs opgelost.

Ik denk dat ik er dus maar voor ga om iedereen te laten patchen naar V1.5 Nadeel hiervan is dat waarschijnlijk niemand met unlocks kan spelen, of alleen de mensen die ze op ranked servers unlocked hebben (welke van de twee dat wordt ben ik nog niet over uit)

Verder ben ik erachter gekomen dat bijna alle gangbare mod's alleen werken vanaf versie 1.5, dat zou dus de reden kunnen zijn dat ik de "small format mod" niet aan de praat kreeg. Ook heb ik de "project reality mod" gedownload, die bevat ook allerlei spelmodussen die met minder spelers wellicht interessant zijn, dat moet ik nog even uit gaan zoeken.

Inmiddels misschien mensen die ervaring hebben met Battlefield 2 op de LAN met weinig spelers?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Ik heb besloten dat patchen naar 1.5 veel voordelen heeft waaronder de mogelijkheid tot infantry only. We zullen dus deze versie zonder mod gaan spelen. We moeten dan maar onderling afspreken welke commander functies we wel en niet gebruiken.

Voor toekomstige LAN-parties ga ik nog wel eens kijken wat er mogelijk is met mod's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Al naar de reality mod gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJukeBox
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 23:37
assje schreef op maandag 28 november 2011 @ 08:51:
ok heb ik de "project reality mod" gedownload
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJukeBox
maargoed. van mijn kant :)

ik weet niet meer welke versie het betreft aangezien ik nu "Forgotten hope 2" aan het lannen ben met Bots.
ik als WWII liefhebber hè ;)

maar.
ik heb BF2 gespeeld met 2 vrienden en Bots ( ik speel altijd met bots ;) ) met unlocked weapons en dat sniper 500 damage hebben ipv 95. ( heb je net geen mannetje dood :( )

Moet je hulp hebben, ik kan eens voor je kijken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Het is sowieso de bedoeling om zonder bots te spelen. Verder is het doel om zo intensief mogelijke teamplay te creeeren met 5 vs 5. Dit kon in BF1942-DC mod prachtig in de map "Al Khafi Docks", hier hadden beide teams een loods met een vlag die gecaptured moest worden. Echt teamplay was hier een vereiste om een punt te scoren.

Iets dergelijks zou ik het liefst weer hebben. Ik denk dat Strike at Karkand 16pl wel een leuke battle op zal leveren met 10 man. Hier moeten we dan wel even onderling afspreken geen of beperkt gebruik te maken van de commander opties. Ook denk ik dat met dit aantal spelers voertuigen sowieso niets toevoegen. Ik denk alleen dat de andere maps al snel te groot zijn..

Vanavond ga ik even proberen tijd te vinden om de Reality mod, AIX mod en small format mod aan de praat te krijgen. Sommige hiervan hebben ook aangepaste spelvarianten zoals king of the hilll e.d., ben heel erg geinteresseerd in de mogelijkheden hiermee.

Waar ik wel bang voor ben is problemen met installeren, veel gedoe en onstabiel presteren (hoe groot zijn de communities achter deze mods?) En klopt het dat deze mods gestart moeten/kunnen worden vanuit BF2 versie 1.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Bouw ook een teamspeak/ventrilo server. Met 5vs5 is het echt belangrijk om de andere spelers in het andere team niet te horen als je in dezelfde kamer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJukeBox
assje schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:35:
Waar ik wel bang voor ben is problemen met installeren, veel gedoe en onstabiel presteren (hoe groot zijn de communities achter deze mods?) En klopt het dat deze mods gestart moeten/kunnen worden vanuit BF2 versie 1.5?
de meeste mods hebben BF2 patch 1.5 nodig om te kunnen spelen.
de meeste mods zijn meestal ook erg stabiel.
het ligt natuurlijk ook of de mod er populair is of niet, ik weet dus niet hoe groot de community is achter "Reality mod"
Ik weet niet of jij WWII Fan bent, maar probeer anders "Forgotten Hope 2" eens. heb je ook een aantal echt goeie maps in, en standaard wapens.
Pagina: 1