Waarom kan ik niet RDP'en?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:43
Ik draai een Minecraft-server (if you're interested, UltraMegaSuperMinecraft) en je snapt wel dat de rekening voor de server ook betaald moet worden. Daar heb ik het een beetje lastig mee en dus heeft een vriend mij aangeboden dat ik op zijn server mag draaien, aangezien hij toch altijd capaciteit over heeft. Nu gebruikt hij Windows Server 2003. Op zich geen probleem, zou je zeggen. Dus hij mij het serveradres en zijn username en wachtwoord geven. Ik netjes RDP voor de Mac downloaden en proberen te connecten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oP83c.png

Wut?!

Hijzelf kan prima connecten. Ik heb het ook met Windows 7 geprobeerd (wat hij ook heeft), en dat werkt ook niet. Ik heb zelfs de RDP-poort geforward, wat niet zou hoeven aangezien het een uitgaande verbinding is, toch?

Hij zegt dat hij een whitelist gebruikt zodat niet Jan-met-de-hackerspet op gaat proberen te verbinden, maar hij heeft het dubbel gecheckt en ik sta er goed op.

Hij snapt er dus niks van, en ik nog minder. Iemand ideeën?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01
Voer je de poort ook in bij het verbinden?

Probeer anders eens niet de standaardpoort te gebruiken, maar een andere (intern 3389 en in je router een andere port naar buiten forwarden).

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 25-11-2011 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:43
Of ik de poort invoer of niet maakt niets uit.

Ik zal hem morgen eens vragen of hij de poort even wilt veranderen.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Ik heb dit soort dingen opgelost met log me in Hamachi.
VPN van Logmein.

Je installeerd deze op de server en op je mac.
(natuurlijk wel even een accountje aan maken bij logmein)
Bij netwerken maak je een nieuw vermaast netwerk aan.
En je voegt de clients toe op de server en mac via www.vpn.net

Hierna moet je ze koppelen en krijgen ze ene 2e ip-adres van logmein als je hamachi dan opent kun je connecten met welke poort dan ook dus als je FTP op de server hebt staan dan hoef je die ook niet te forwarden en het gaat door de firewall/router van je vriend heen dus als jij wil werken op die server en hebt poorten nodig om te testen om later na echt te gebruiken is dit super

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je hoeft inderdaad als client geen port te forwarden. Wanneer jij een connectie opzet wordt de source port gerandomized, dat kan dus rustig port 61234 zijn. Is ook niet (enorm) relevant. De vraag is echter, of jij connecties kan opbouwen met de server, en zo nee, waar het dan fout gaat.

Aangezien je hier ook kan posten kunnen we waarschijnlijk uitsluiten dat je internetconnectie niet werkt ;) De meest voor de hand liggende opties zijn:

1. een applicatie issue. Gebruik eventueel eens CoRD als RDP client.
2. een firewalling issue op je Mac. Heb je een firewall op je Mac draaien, en hoe is die ingesteld?
3. een firewalling/NAT issue aan de kant van je vriend. Maakt hij voor zijn whitelist ook gebruik van logging zodat eventuele failed attempts zichtbaar zijn?

En tenslotte: weet je zeker dat je hem het juiste IP adres gegeven hebt? Je kan je IP adres checken door te gaan naar http://icanhazip.com/

Launching containers into space