Ik draai een Minecraft-server (if you're interested, UltraMegaSuperMinecraft) en je snapt wel dat de rekening voor de server ook betaald moet worden. Daar heb ik het een beetje lastig mee en dus heeft een vriend mij aangeboden dat ik op zijn server mag draaien, aangezien hij toch altijd capaciteit over heeft. Nu gebruikt hij Windows Server 2003. Op zich geen probleem, zou je zeggen. Dus hij mij het serveradres en zijn username en wachtwoord geven. Ik netjes RDP voor de Mac downloaden en proberen te connecten:

Wut?!
Hijzelf kan prima connecten. Ik heb het ook met Windows 7 geprobeerd (wat hij ook heeft), en dat werkt ook niet. Ik heb zelfs de RDP-poort geforward, wat niet zou hoeven aangezien het een uitgaande verbinding is, toch?
Hij zegt dat hij een whitelist gebruikt zodat niet Jan-met-de-hackerspet op gaat proberen te verbinden, maar hij heeft het dubbel gecheckt en ik sta er goed op.
Hij snapt er dus niks van, en ik nog minder. Iemand ideeën?

Wut?!
Hijzelf kan prima connecten. Ik heb het ook met Windows 7 geprobeerd (wat hij ook heeft), en dat werkt ook niet. Ik heb zelfs de RDP-poort geforward, wat niet zou hoeven aangezien het een uitgaande verbinding is, toch?
Hij zegt dat hij een whitelist gebruikt zodat niet Jan-met-de-hackerspet op gaat proberen te verbinden, maar hij heeft het dubbel gecheckt en ik sta er goed op.
Hij snapt er dus niks van, en ik nog minder. Iemand ideeën?
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets