Toon posts:

Sitecom gigabit 300N

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Met mijn huidig draadloos netwerk (Philips WIFI) haalde ik maximaal 300kb/sec.

Ik werd er gefrustreerd van omdat ik een abonnement heb om 25 Mbps te halen.

Ik heb deze middag een Sitecom gigbit 300N gekocht.

Na enkele uren heb ik nu verbinding via Sitecom & mijn huidig netwerk, maar
de snelheid is niet veranderd.

Zijn er mensen hier bereid om mij vooruit te helpen?

Mijn dank zou enorm zijn!

Groeten

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:56

Fiber

Beaches are for storming.

Gebruik een netwerk kabel. Scan je computer op malware. Weet je zeker dat je op je eigen wifi zit en niet op die van de buren of zo?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop is 1 week oud.

Mijn bedoeling was om die Sitecom te kopen en draadloos internet te
maximaliseren ....

• Fiber

Fiber

Is je snelheid bedraad wel goed? Wat is de afstand? Dikke betonnen muren en plafonds? Staat de antenne goed gericht? (Het signaal verspreid zich vooral in een cirkel haaks op de antenne.)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn draadloze router en Sitecom router staan op halve meter van mijn laptop.

Ik haal 2.87 Mps.

Is er geen manier om mijn draadloze router uit te schakelen en enkel via
Sitecom te werken?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45
Als je 2.87 MB/s haalt dan zit je vrij dicht op je 25Mb/s hoor?

1 B = 8 b dus je haalt nu 2.87*8=23Mbit

[ Voor 16% gewijzigd door haarbal op 25-11-2011 00:52 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Fiber

Fiber

Hoe bedoel je, heb je dan twee draadloze routers aanstaan? O-) Haal er eens één weg. :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op speedtest.net haal ik amper 2,87 Mbps.

En ik kan mijn oude draadloze router niet weghalen, er zit daar een
ADSL kabel in en die kan ik niet in mijn Sitecom steken....

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Assumption is the mother of all f*ckups ;)
Mijn bedoeling was om die Sitecom te kopen en draadloos internet te
maximaliseren ....
Ik denk dat Fiber bedoelt dat het probleem misschien ook ergens anders kan liggen dan je WiFi. Tussen je computer en het internet zitten allerlei schakels, en die moet je stuk voor stuk elimineren om tot de oorzaak te komen. Het kan je modem zijn, je wlan doos of je laptop.

Heb je de verbinding al eens met een vaste kabel getest (op de modem dan wel de router)? Als de snelheden dan wel goed zijn, dan ligt het waarschijnlijk aan je wireless gedeelte. Ander kanaal geprobeerd? Wel verbinding met de juiste wlan? Stuurprogramma's in orde?
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 00:48:
Mijn draadloze router en Sitecom router staan op halve meter van mijn laptop.

Ik haal 2.87 Mps.

Is er geen manier om mijn draadloze router uit te schakelen en enkel via
Sitecom te werken?
2.87 wat? 2.87 megabyte/s zou wel kloppen met je verbinding, 2.87 megabit/s weer niet. Dus wat is het?
2.87 Megabit/s dus. Dat is wel erg laag. Woon je niet (te) ver van de centrale ofzo?

Als je inlogt op de Philips modem/router (want ik neem dat het zoiets is), dan kun je de wlan vast wel uitschakelen. Pas je wel op dat je niet een router-achter-een-router situatie creëert? Dan kun je beter eentje als switch laten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Bee.nl op 25-11-2011 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal 2.787 Mbps op speedtest.net en ik download à 350 kB per seconde.

Ik woon midden in het centrum, en op 500 meter van een centrale.

Ik kan me ook verbinden via de Sitecom maar de snelheid blijft dan hetzelfde. Ik had ergens gelezen dat je de Sitecom als hoofdnetwerk moet gaan gebruiken.

Alvast bedankt.

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 01:04:
Ik haal 2.787 Mbps op speedtest.net en ik download à 350 kB per seconde.

Ik woon midden in het centrum, en op 500 meter van een centrale.

Ik kan me ook verbinden via de Sitecom maar de snelheid blijft dan hetzelfde. Ik had ergens gelezen dat je de Sitecom als hoofdnetwerk moet gaan gebruiken.

Alvast bedankt.
Op 500m van de centrale zou je een aanzienlijk hogere snelheid moeten kunnen halen. Wat haal je dan met een vaste kabel in je laptop geprikt, dus zonder wlan? Als dat ook nog zo slecht is, dan zou het wel eens aan je modem of je lijn naar de centrale kunnen liggen. Haal je hogere snelheden als je je modem opnieuw opstart?

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal met een kabel dezelfde snelheid.

Zal maar overschakelen naar Telenet alles opnieuw laten installeren.

Fuck Belgacom!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Je zou eens kunnen bellen naar Belgacom om te vragen of ze je lijn eens door willen meten? Vaak kunnen ze vanaf afstand kijken of de waardes in orde zijn. Bij het overstappen naar een andere (adsl-)provider kan het probleem net zo hard terugkeren als het aan je lijn ligt. Al gecontroleerd of de telefoonkabel en het isra-punt goed zijn aangesloten? De kabel tussen het isra-punt en de modem mag ook niet te lang zijn ivm storing op de lijn.
Pagina: 1