Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thomson TG787 router functie uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:58
Ik ben bezig om bij vrienden in het hotel de wifi te verbeteren.
Allereerst ben ik bezig om de verbinding veiliger te maken en wil ik aan de slag met een andere router.

Het internet is op dit moment van KPN die een Thomson TG787 Modem/Router hebben meegeleverd.
Alleen wil ik een andere geavanceerde router gaan gebruiken..

Weet iemand of de mogelijkheid bestaat om de router functionaliteit uitschakelen in de thomson en deze puur als modem te laten functioneren ..

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
voor zover ik weet heeft de 787 geen modem only optie

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat je kunt doen is je betere router achter de Thomson hangen, en dan portforwarding in de Thomson instellen om alles door te sturen naar je betere router. Je krijgt dan NAT achter NAT. Dat heb ik ook gehad toen ik bij Online zat, en het werkte prima, inclusief site-to-site VPN. Een groot nadeel is dat je je subnet moet veranderen; bij Online gaf het modem een 192.168.1.x IP adres uit, dus het netwerk erachter werd geremapped naar 192.168.201.x.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 08:47
ADSL2 modempje kopen bij de computerboer en een fatsoenlijke router erachter hangen?

http://specs.tweak.to/18230

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:58
Ik ga de oplossing van robtimus proberen.
@birdie25 is geen oplossing, binnen nu en 8 weken gaan we overstappen op kabel.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:50

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

birdie25 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:33:
ADSL2 modempje kopen bij de computerboer en een fatsoenlijke router erachter hangen?
Om dan bij alle keren dat je de helpdesk belt te horen te krijgen dat je modem niet ondersteunt wordt. Of je je oude KPN modem er weer aan wil hangen ;)

sudo apt-get rekt

Pagina: 1