Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb enige tijd terug hier via de pricewatch een nieuwe z906 gekocht!
En deze aangesloten op mijn Club3D Theatron 7.1 DTS kaart via de optische aansluiting.

ALS ik via VLC player een film kijk met DTS (AC3) en selecteer audio apparaat A/52 over optical. Gaat het lichtje van ''Decode'' branden. Selecteer ik echt 5.1 dan gaat er niks branden... alleen dan het lampje van de selectie: 3D, 4.1 of 2.1
Nu is dit het probleem niet want dat werkt prima.

ECHTER start ik een spel zoals BF3, MW3 of NFS. En ik heb geluids instelling op Home Theatre of 5.1 staan gaat het lampje van ''Decode'' NIET branden ofwel hij blijft op de geselecteerde ''3D, 4.1 of 2.1'' staan.
Het maakt niet uit of het spel THX, DTS of DD is.
Doe ik iets fout is er een bepaalde instelling in de driver die ik mis of hoort het gewoon zo?

Ik gebruik de drivers van de gelijkende Auzentech kaart omdat deze uitgebreider is.
Als instellingen heb ik 6ch, Xear 3D, 7.1 speaker shifter en S/PDIF Output: DTS interactive

P.S: Een maat van mij heeft de Z5500 op zijn Xbox360 aangesloten via Optische kabel en als hij bijv. BF3 speelt hoor ik duidelijk stemmen voetstappen en kogels van achteren! ook zie ik steeds het display bij hem om switchen van ''effect''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen die elders op Got besproken worden horen daar en niet hier. Neem aub de moeite om op zoek te gaan op GoT voor je post :o

Move OH -> Audio & HiFi

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad sorry! Ik was nog al slaperig en had niet zo veel zin om te zoeken :$

Zou het uitmaken als ik hem via een Coaxiaal digitaal kabel aansluit i.p.v SPDIF ?

Gr,
Just

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is dus niemand die dit bekend voor komt of die een mogelijke verklaring weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Over S/PDIF (dit kan zowel optisch als coaxiaal zijn) kan alleen geluid in 5.1 worden verzonden indien deze is gecodeerd in de DD/AC3- of DTS-codec.

En PC-games sturen standaard gewoon LPCM uit. Dat past niet over S/PDIF. Je zult dus een kaart moeten hebben met Dobly Digital Live! of met DTS Interactive die de raw LPCM-stream on-the-fly kan transcoden naar DD of DTS. De Xbox 360 output alles by default in Dolby Digital, mits hij optisch of middels HDMI is aangesloten.

Overigens is het het makkelijkste om je Logi analoog aan te sluiten (of een set met hdmi te kopen, maar dat zal wel geen optie zijn). Waarschijnlijk zal dat nog beter klinken ook, gezien de zeer matige DAC in de Z-5500 en de Z-906.

[ Voor 31% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-11-2011 13:32 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Club3D Agrippa! en daar kan ik kiezen uit DD DTS of PCM...
Ik snap alleen niet waarom hij niet automatish om schakelt...
Dus zal ik de meegeleverde 5.1 analoog kabel aansluiten dan word het geluid dus 5.1 verstuurt en ontvangen maar dan klinkt het als nog niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Wellicht komt dat doordat je allerlei zogenaamde enhancers hebt aan staan. Maar ik ben bang dat ik je op dat gebied niet erg kan helpen, gezien ik geen enkele ervaring heb met Windows-geluidsdrivers (ik ben van Linux + ALSA). Misschien dat iemand anders hier beter mee is, of dat je wat screenshots kunt posten van de config zoals je die nu hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-11-2011 14:12 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle enhanchments uitgezet.

Als ik nu zeg maar in VLC een film kijk. Ik heb de Z906 analoog aangesloten en de kaart op PCM gezet. Ik kies in audio apparaat voor 5.1 dan is het ALSNOG Stereo :S ik hoor NIKS uit de achterste 2 speakers!
Ook als ik windows geluids config. gebruik en ik stel hem op 5.1 dan ziet hij 2''side'' speakers maar dat geluid doet hij over de 2 voorste speakers :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de ''back speakers'' in het gaatje van ''back speakers'' gedaan (leek mij logisch) maar dat is alleen voor 7.1! Hij moest dus in ''side speakers''.
Nu heb ik inderdaad wel 5.1 over analoog helaas dus niet digitaal :( en daar ging het mij juist om 1 kabel voor 5.1 i.p.v 3!
Het geluid leek ook wel zuiverder digitaal i.v.m de AC3 DTS wat nu dus niet meer opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dan moet je nu alles weer eens via S/PDIF aansluiten en DTS interactive aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik al gedaan. Met een film (blu-ray) en het analoge was gewoon wat grover zeg maar een beetje ruis als iets luids kwam.
Met digitaal dan is het via de DTS gewoon zuiver en de bass is ook wat vloeiender...

Maar dan zijn me games weer niet 5.1 want daar heb je geen optie voor A/52 over SPDIF. En word het dus gewoon stereo -.- Dan in windows sound config. De andere speakers als default selecteren de kaart weer omschakelen naar PCM en dan is het weer 5.1 *zucht*

Het slaat toch verdomme nergens op dat ik geen 5.1 geluid over optical kan krijgen (van games) alleen in films dan :S Met een ''dure'' geluidskaart en een van de duurste 5.1 computer home cinema setjes.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 16:52 ]

Pagina: 1