Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTML include?

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:30
Beste medetweakers,

Ik ben een site aan het bouwen, nu moet ik tussen een PHP pagina een stukje HTML laten zien aangezien het allemaal netjes in een CSS zit en dus alle code PHP is heb ik het stukje function showContent() in de code gezet maar nu moet ik dus op een manier ergens beginnen met <html> en dan de hele code.

Kan iemand mij vertellen hoe ik die HTML code kan include op de pagina?

Bedankt!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kort door de bocht:
Alle output en alles buiten de <?php ?> php-tags gaat richting de eindgebruiker.

Elke willekeurige PHP tutorial/boek zal dit zo ongeveer rond pagina 1 uitleggen, dus wellicht kan het geen kwaad om er wat leesvoer bij te pakken. ;)

{signature}

• sebasmac
Het probleem is dus dat het een CMS systeem is en ik dus midden in een bestaande code een stukje HTML pagina moet invoeren met plaatjes en alles :) dus ik vraag me af hoe ik midden in een bestaande PHP code een stukje HTML include kan doen ;)

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Voorbeeldje:

PHP:
1
2
3
4
5
<?php
$user = $_POST['username']
$pass = 'blahblah';
echo 'dit is dus je html pagina';
?>

Verwijderd

Je moet eerst leren lopen voor je kunt rennen. Het kan op 20 manieren. Met <?php ?>, met echo, met include|require(_once), met file_get_contents, met readfile. Maar eigenlijk moet je gewoon leren programmeren.

Verwijderd

Je hoeft geen include te doen:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
//Your php-code goes here
?>
your html goes here
<?php
//More php
?>

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-11 09:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt zelfs heredoc gebruiken als je daar blij van wordt :+ Goed begin is het halve werk, hop naar de bieb en ga een boek lenen!

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php

echo <<<EOD
<html>
    <head>
        <title>Blablabla</title>
    </head>
    <body>
        <h1>Blablabla</h1>
        bla ... blaalablalba
    </body>
</html>
EOD;

?>

Een mooie oplossing vind ik persoonlijk Smarty ;) Ach maar er zijn echt honderden oplossingen hier voor ..

[ Voor 55% gewijzigd door Ventieldopje op 24-11-2011 22:01 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

offtopic:
Ik ben ook onder aan de ladder begonnen. Ik zit misschien op 5/10 van de weg naar php-expert. Je leert een simpel cms maken door je eens goed in te lezen. Als je echt aan de slag wilt, koop een boek. Anders kan je bv ook op php.net kijken, en google is your friend!

• sebasmac
Ik heb nu het volgende:

function showContent()
{
if (Event::handle('StartShowHTML', array($this))) {
$this->startHTML();
Event::handle('EndShowHTML', array($this));
}
if (Event::handle('StartShowHead', array($this))) {
$this->showHead();
Event::handle('EndShowHead', array($this));
}
if (Event::handle('StartShowBody', array($this))) {
$this->showBody();
Event::handle('EndShowBody', array($this));
}
if (Event::handle('StartEndHTML', array($this))) {
$this->endHTML();
Event::handle('EndEndHTML', array($this));
}
}

De vraag is alleen waar kan ik me HTML code inplakken want als ik gewoon in de $this->showBody(); maar als ik dn $this->showBody(<body> CODE </body>); doe dn geeft die een foutmelding kan iemand mij daarmee helpen

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-11 09:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Oh bedoel je dat! :+ ... Nee.

Je doet er goed aan de documentatie van dat CMS door te lezen, nee wacht, je doet er goed aan om het commentaar hier boven eens te lezen en een boek te halen over php ;)
$this->showBody(<body> CODE </body>);
Geeft al wel aan dat je geen flauw benul hebt waar je mee bezig bent en kunnen we je helaas denk ik ook niet helpen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Ventieldopje op 24-11-2011 22:13 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nou; nee. Je bent met een olifant in een porceleinkast ;) Ik zou de tips die je hierboven hebt gekregen ter harte nemen en eens een (basis)tutorial PHP doornemen of een goed PHP boek kopen.
sebasmac schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:39:
Kan iemand mij vertellen hoe ik die HTML code kan include op de pagina?
sebasmac schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:09:
doe dn geeft die een foutmelding kan iemand mij daarmee helpen
Kan iemand even...? / scriptrequest
Daarbij; "een foutmelding" is, ondanks dat 't er nu niet meer toe doet, niet erg specifiek. Voor een volgende keer: als je een foutmelding krijgt vermeld dan ook welke. Zie ook onze Quickstart wat we nog meer verwachten van een topic ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 24-11-2011 23:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.