Hotmail op Mac

Pagina: 1
Acties:

• RosSittard
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 20:28
Eindelijk, vandaag binnen.

Mijn eerste OSX device.

Nu wil ik in de mail mijn hotmail account toevoegen maar krijg ik dat POP3 verhaal (al mijn mailtjes uit mijn inbox zijn nu als ongelezen -.-").

Nu had ik dit vroeger ook op mijn iPhone maar dit heeft apple in iOS4? opgelost. Waarom niet op mijn macbook air?

Heeft iemand een oplossing.

Ik heb al geprobeerd te zoeken maar vind niks.

Mvg

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:06
cmd + A en dan markeer als gelezen al geprobeerd? :) Ik meen me te herinneren dat dit ook in Outlook of Live mail altijd zo was.

• RosSittard
Oke, dan is dat probleem opgelost. Bedankt voor de tip.

Maar nu wil ik ook dat als ik de mail op mijn iPhone / webmail bekijk, hij ook als gelezen komt.

Jammer dat de iPhone deze functie wel standaard heeft ingebouwd en OSX dit nog niet!

Groetjes

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:26
LeroyRosier schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:08:
Oke, dan is dat probleem opgelost. Bedankt voor de tip.

Maar nu wil ik ook dat als ik de mail op mijn iPhone / webmail bekijk, hij ook als gelezen komt.

Jammer dat de iPhone deze functie wel standaard heeft ingebouwd en OSX dit nog niet!

Groetjes
Voor zover ik weet komt dit meer door de rare ondersteuning van Hotmail ten opzichte van IMAP/Exchange.
Het is inherent aan POP3 dat je geen gelezen/ongelezen mail synchroniseerd met de server. Dat is nou eenmaal hoe POP3 werkt.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 22:36

DefLite

Why so serious?

Kan je hotmail niet als IMAP configureren op je MacBook Air?

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:58
Hotmail heeft helaas geen IMAP ondersteuning, POP3 synchroniseert (zoals thaan al eerder postte) niet of de mail gelezen danwel ongelezen is.

Een limitatie van Hotmail dus. ;)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:10

Korakal

Up up up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RosSittard
Dankjullie!

Het gekken is, is dat als ik hotmail op mijn iPhone wil installeten, hij standaard tussen de opties staat. (gmail/icloud/yahoo/exchange/Aol/hotmail/mobileme.)

Bij osx staat alles behalve hotmail.

Als ik de mail op mijn iPhone lees, gaat hij wel vanzel op gelezen (zowel op Windows Live Mail als webmail.)

Ik ga vanmiddag proberen wat Koralal zegt. Bedankt!

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 09:34
Klopt, ik heb hier ook een hoop gezeik mee gehad en uit eindelijk overgestapt op Hosted Exchange.
Kost me 1 10tje per maand maar ik kan wel alles overal syncen Mac, iPhone normale outlook op het werk allemaal geen probleem.

Ik had al een Domein dus hosted exchange aangevraagd bij Cyso
Eerst een hoop gezeik gehad met de domein instellingen bij direct admin maar dit werkte met goede hulp van cyso gelukkig toch.
(Thanks Cyso)

En vervolgens heb ik in (Windows) alle 2 de accounts in outlook toegevoegd.
En alles verplaatst van de standaard mappen tot mijn eigen mappen.
Ben er even mee bezig geweest ook om alles op te ruimen van mail (altijd handig)
Maar heb het nu zeker al een maand draaien en moet zeggen ik vind het de 10 euro wel waard.

Ik heb hotmail dan ook ingesteld dat hij alles doorstuurt naar het mail adres van Hosted Exchange.
Dus alles blijft ook nog in hotmail staan.
En ik antwoord gewoon met mijn nieuwe mail adres zodat ze die direct op kunnen nemen bij de contact personen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:46
Je kan hotmail instellen als Exchange Activesync op je iPhone: http://www.iphoneclub.nl/...d-push-mail-op-de-iphone/

En ook op je mac met zelfde gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dat is mij toch echt nog niet gelukt met m.hotmail.com hoor zowel in outlook voor mac niet als in mail voor mac

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk2005
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-10 23:24
Mail kan volgens mij alleen overweg met 'gewone' exchange accounts, niet met Activesync. De iPhone ondersteund wel Activesync dus daar werkt het wel. In Mail op de mac is mBox mail volgens mij de enige manier om je mail te syncen. Dit is voor mij ook de reden geweest om over te stappen van Hotmail naar iCloud mail. iCloud mail werkt perfect op de mac en iPhone en heeft ook IMAP waardoor het in elke andere mailclient ook goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Of een Gmail aanmaken en die met IMAP toevoegen op al je apparaten. Dan gewoon je Hotmail toevoegen als POP account aan Gmail, of andersom, Hotmail alles door laten sturen naar Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dan vind ik denk ik hosted exchange toch nog een betere oplossing als je alle functionaliteit wil die exchange bied.
Denk aan contactpersonen Notities, taken, agenda. alles in een en overal beschikbaar.

Maar het is natuurlijk een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 21:47
Maar via iCloud heb je dat dan toch ook? contactpersonen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Klopt inderdaad, maar kun je daar je eigen domein aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:10

Korakal

Up up up!

Aan iCloud kun je niet je eigen domein koppelen, tenzij je via-via met forwards gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Korakal schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:16:
Aan iCloud kun je niet je eigen domein koppelen, tenzij je via-via met forwards gaat werken...
Klopt vandaar dat ik dan toch voor exchange kies.
Maar nogmaals dat is aan iedereen om zelf te beslissen.
Het brengt kosten met zich mee ja maar het biedt je ook een hoop extra gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RosSittard
Deze optie kwam erbij in iOS5.

Afbeeldingslocatie: http://www.iphonescreen.nl/wp-content/uploads/2011/06/iphone-hotmail.jpg

Nu als ik een mail lees. Gaat hij overal als gelezen. En als ik een account toevoegt. Houd hij de gelezen mails als gelezen.

Nu krijg ik ook ongeveer zo'n lijstje bij mijn MB als ik de mail wil instellen alleen ontbreekt hotmail hier.
Erg raar dat ze het wel op de iPhone invoeren maar niet op OSX.

Dit is het lijstje in OSX.
Afbeeldingslocatie: http://www.switchingtomac.com/wp-content/uploads/2011/11/Lion-E-mail-Address-Support.png

Groetjes

[ Voor 40% gewijzigd door RosSittard op 25-11-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Klopt maar dat is niet zo in OSX beetje jammer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RosSittard
djkavaa schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:45:
Klopt maar dat is niet zo in OSX beetje jammer natuurlijk.
Inderdaad.

Ik kan me geen reden bedenken dat ze deze optie wel op de iPhone kunnen invoeren maar niet op OSX zelf.

Ik hoop dat er snel een update komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Ik ook niet maar het zal wel, ik heb er heel lang naar lopen zoeken maar de hoop gewoon opgegeven omdat ik toch gewoon mail of outlook wou gebruiken en dat is nu mogelijk door me hosted exchange en aangezien ik geen Pop3 wil i.v.m. sync van contacten agenda etc. is dat voor mij geen oplossing.

Ik hoop inderdaad ook dat er snel een oplossing komt denk aan outlook connector die er is voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:51
Dat komt omdat Apple moet betalen aan Microsoft om die ActiveSync licentie te mogen gebruiken. In iOS hebben ze dit wel gedaan, echter is dit wat complexer in Mac OS X. Ik geloof dat het ook veel duurder is om het in OS X te implementeren. Plus het feit dat het dan een directe concurrent van Exchange wordt, en dat laat Microsoft natuurlijk niet toe.

Gewoon afstappen van de draeck die Hotmail heet. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 26-11-2011 09:45 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RosSittard
Iedereen uit mijn omgeving gebruikt hotmail. (student van 19).

O.a. om MSN.

Met gmail of anders kan je volgensmij geen gebruik maken van msn.

Verder is het erg jammer dat er een live mail voor osx is (wel voor windows).

We blijven dan maar bij webmail.

Groetjes en bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:51
Je kunt van ieder willekeurig email adres een zogehete Microsoft Passport account aanmaken. Mijn MSN adres (wat ik eigenlijk nooit meer gebruik) is ook een oud Gmail adres (wat ik ook nooit meer gebruik :+)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Pagina: 1