Nieuwe voeding nodig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Depep schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:12:
[...]

De kaart die je broer aanraadt is best een aardige kaart. Zelf zou ik voor de HD6950 gaan, volgens mij is deze prijs/prestatie ratio net iets beter. Ik zou dan ook meteen de 2GB variant nemen, al komt deze wel iets boven je budget. De meeste nieuwe games hebben al 1GB nodig, met 2GB zit je dan net effe ruimer met het oog op de toekomst.

pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition

Wat betreft je voeding, tja, Cooler Master heeft niet de beste voedingen. Nu vraagt je systeem ook niet al teveel, dus deze kaart moet hij nog wel trekken.

Tenslotte, klok je CPU over. Je zet er nu een flinke videokaart bij, dan zal een kleine boost op je processor al snel in games terug te zien zijn. Door alleen de FSB te verhogen kom je makkelijk op 3.6Ghz, wat toch weer 20% winst is.
Ik heb ondertussen de Sapphire HD6950 Dirt3 Edition gekocht.
Maar, de twee kabeltjes die van de gpu naar de voeding gaan, die passen niet in mijn voeding. |:(
Eén van de twee wel, degene die in mijn huidige gpu zit, maar daar heb ik niet veel aan want ze moeten er beide in natuurlijk.

Dus ik dacht, ik koop gewoon even een kabeltje dat wel past. Toen werd mij verteld dat zo'n soort kabel (6 PCI aan beide kanten) helemaal niet bestaat.

Bestaan deze kabels inderdaad niet en heb ik dus een nieuwe voeding nodig?

P.S. Mijn voeding heeft wel nog een aantal kleinere/dunnere openingen, maar daar heb ik weinig aan denk ik?
P.P.S. Mijn voeding heeft niet de "4 pin molex" blijkbaar waar de kabel in moet.

Specs:

- Intel Core2Duo CPU E8400 @ 3.00 GHz
- 4 GB RAM (DDR2)
- ATI Radeon HD 4800 (mijn "oude" kaart)
- Windows 7 64 bit
- Voeding: Cooler Master PSU, Real Power, 520 W, 3SLI, PI, Active PVC, Modula
- Asus P5Q moederbord
- 1920 x 1080 resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Opgelost. Dus er kan een slotje op oid. :)
(Het kabeltje waar ik naar op zoek was bestaat wel gewoon.)

[ Voor 42% gewijzigd door Stravincy op 26-11-2011 12:29 ]