2nd Hard Drive Caddy

Pagina: 1
Acties:

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05-2025
Edit: Ik heb de HDD caddy inmiddels gevonden op hddcaddy.nl (waar ook anders :P). Maar nu heb ik nog een vraag.

Ik wil de huidige HDD in mijn laptop vervangen voor een SSD. Daar ga ik dan windows op installeren en vervolgens wil ik de optische drive vervangen voor een hdd caddy om daar de originele hdd in te zetten. Ik heb hier echt 0 ervaring mee, maar ik vind het wel leuk om te doen en wil het uiteraard zo goed mogelijk doen.

Kan ik als alles geplaatst is gewoon booten of moet ik eerst nog zaken instellen/installeren? Nog andere dingen waar ik op moet letten of tips? Ik stel alle hulp op prijs! :)

[ Voor 88% gewijzigd door voxxel op 24-11-2011 21:18 ]

Zonnepanelen

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Je moet eerst je laptop booten met alleen de SSD erin en de optische drive geinstalleerd.

Dan kan je met de windows CD, windows opnieuw installeren etc etc.

Laptop uitzetten en de HDD erin bouwen. Laptop weer aan en je andere hardeschijf zou dan meteen moeten werken.

Uiteraard goeie backup maken en misschien je HDD formatteren voordat je hem in je laptop zet. Dan begin je helemaal schoon.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Eventueel ook in je bios nog even de bootvolgorde aangeven zodat hij boot vanaf de SSD. Maar meer dan dat zou je niet hoeven te doen.

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05-2025
Dank! :) De laptop is inmiddels binnen en loopt zonder SSD al als zonder trein, ben heel erg benieuwd naar maandag als ik alles binnen heb.

Zonnepanelen

• DevionNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06-2022
hallo tweaker,

Ik zag dat alle reacties en dergelijke al een tijdje geleden geplaatst zijn maar ik had toch een vraag over de installatie en hoe deze verlopen is. Was de installatie van je SSD te doen en merk je daadwerkelijk verschil qua snelheid? Ben zelf nog een beetje aan het rondkijken en aan het uitzoeken maar zou ook een soort gelijk project willen doen.

Grtn Lex, nog veel plezier met je laptop :)