Laptop gebruikt signaal van repeater niet...

Pagina: 1
Acties:

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Beste allen,

Onze router bereikt onze woonkamer maar amper met zijn draadloze signaal, vandaar dat ik enkele dagen geleden een repeater heb aangeschaft. De TP-Link TL-WA730RE.

Nu heb ik de repeater aangesloten op het bestaande netwerk en hij is bezig met zenden. Het probleem is nu dat de laptop van mijn moeder zich nog steeds vastgrijpt op het signaal dat de router uitzendt; een schrale 2% verbinding. Hoe kan ik voorkomen dat hij het signaal van de repeater gebruikt i.p.v. de router?

Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c6yde.png

De bovenste is mijn laptop.
Daaronder komt de repeater.
En als laatste de laptop in de woonkamer.

Die laatste moet dus het signaal van de repeater gebruiken.

Nu zat ik er aan te denken om de repeater in te stellen als Accespoint, en hem een andere naam te geven bijvoorbeeld draadloos 2.0. Het probleem is alleen dat ik niet het goede ip-adres weet waarmee ik in de webinterface kan komen....

Vind het maar frustrerend allemaal, had toch wel gehoopt dat dit soort netwerk-ellende anno 2011 wel opgelost zou zijn...

Suggesties zijn welkom :)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-02 14:56
Normaal is de bedoeling dat beide WIFI apparaten precies hetzelfde ingesteld staan.
Dus SSID en beveiliging en netwerksleutel moeten gelijk zijn.
Het enige wat anders moet is het kanaal waarop uitgezonden moet worden.
Beide signalen moeten elkaar niet wegdrukken, natuurlijk.
Dus de een op kanaal 1 en de ander op kanaal 6 bijvoorbeeld.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
cornfed99111 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:57:
Normaal is de bedoeling dat beide WIFI apparaten precies hetzelfde ingesteld staan.
Dus SSID en beveiliging en netwerksleutel moeten gelijk zijn.
Het enige wat anders moet is het kanaal waarop uitgezonden moet worden.
Beide signalen moeten elkaar niet wegdrukken, natuurlijk.
Dus de een op kanaal 1 en de ander op kanaal 6 bijvoorbeeld.
Klopt, had ik ook gedaan.
Het probleem lag echter ergens anders. Ik had de repeater op een dermate slechte plek neergezet waardoor het uiteindelijke signaal net zo slecht was als het signaal wat we eerst hadden...
De repeater is in ieder geval een stuk minder krachtig dan de oorspronkelijke router.

Grappig trouwens dat je nergens kan vinden wat het bereik is van dat TP-Link kastje..

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Wootism schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:07:
[...]

Grappig trouwens dat je nergens kan vinden wat het bereik is van dat TP-Link kastje..
Bereik is afhankelijk van zoveel dingen, Betonnen muren, Kooi van Faraday, reflectie's, Watermassa's.. instraling. Ga zo maar door.

Het beste kun je een programma als inSSIDer gebruiken, om even te scannen tot waar je bereik van AP 1 komt, en vervolgens gooi je op 75 procent van t signaal een repeater neer ongeveer :)