• DenizYlmz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Hi GoT, :)

Na weken verdiepen en zoeken is het eindelijk zover. Ik heb mij nieuwe PC samengesteld en gebouwd. Alles werkt heerlijk, en ik ben er stiekem heel erg trots op, gezien het feit dat dit mijn eerste build is. O-)

Toch heb ik een probleem. Ik heb een ASRock Z69 Pro3 Gen3 mo-bo, waar ik vreselijk spijt van heb. Volgens ASRock is het een ATX bord, maar hij heeft een heel vreemd formaat. 305 mm x 191 mm. Ook is de indeling van de PCI(-e) sloten raar. Wat het probleem nu is, is dat ik nog een PCI kaart wil toevoegen (geluidskaart), maar dat past nèt onder mijn GPU. De GTX560 Ti van Asus, overlocked, 2 fans etc etc. Die neemt 2 sloten in beslag. Als ik de geluidskaart zou inbouwen, zou er zo'n 5-8 mm ruimte tussen de GPU fans en de geluidskaart zitten. Ik ben een fanatiek audiofiel, en ik kon wel janken toen ik het verschil hoorde met het on-board geluid van dit moederbord. Kortom, ik WIL die geluidskaart erin!

Mijn vraag is dus: Is die kleine ruimte tussen de GPU en de geluidskaart (5-8mm) genoeg voor de GPU fans? Of is de air-intake dan dusdanig slecht dat hij dat niet gaat trekken. |:(

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Bij voorbaat dank, :*)

Deniz

• jjoeridc
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 09:09
Wat je zou kunnen doen is, ik zeg maar iets, de geluidskaart installeren en daarna eens kijken of dat veel scheelt in temperatuur (met bv GPU-Z).

Gelieve mij dankbaar te zijn.

PSN: joeri213

• gvisser5
  • Laatst online: 30-01-2024
Hey. Die indeling is volgens mij redelijk normaal. Ik zie dat er 2 pci sloten op je moederbord zitten. Kun je niet de onderste gebruiken? En als dat niet kan zou je een PCI-E x1 geluidskaart kunnen overwegen en deze boven je videokaart plaatsen.
linkje mobo:
http://www.asrock.com/mb/...p?Model=Z68%20Pro3%20Gen3

[ Voor 0% gewijzigd door gvisser5 op 24-11-2011 19:41 . Reden: PCI-E 1 => x1 ]

• DenizYlmz
De onderste is al bezet door een WLAN kaart. De TL-WN951N. Die kan ik ook onder de GPU plaatsen omdat hij zo klein is, en dan kan de geluidskaart daaronder. En ik kan niet meer voor een PCI 1 kaart gaan, want ik haal hem uit mijn oude pc. Hij is al aangeschaft enzo.

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06 11:45
Dan doe je hem erin, bekijk je de temperaturen, wissel je hem om met de WLAN kaart en bekijk je weer de temperaturen. als de temperaturen goed zijn laat je het zo, zijn ze te hoog dan zul je iets anders moeten verzinnen.

• gvisser5
  • Laatst online: 30-01-2024
edit: spuit 11

[ Voor 90% gewijzigd door gvisser5 op 24-11-2011 19:43 ]

• DenizYlmz
Dan doe ik dat. Ik denk dat het inderdaad niet zo'n probleem zal zijn als ik de WLAN kaart eronder doe. Heel erg bedankt voor alle feedback guys, ik hoop dat het lukt!
Pagina: 1