• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter

Barnes and Noble Nook Tablet

Afbeeldingslocatie: http://www.tabletsmagazine.nl/wp-content/uploads/2011/11/Nook-Tablet.jpg

1. Specs
Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2011/11/323bedf972b50bc811970d63bd8f75cd.jpg

Our fastest, lightest tablet with the best entertainment displayed in stunning VividView™
Movies, TV shows and music from the top names—Netflix, Hulu Plus™, Pandora® & more
World's most advanced VividView™ 7" Touchscreen
Over 2.5 million books, magazines, comics & kids' books
Lightning fast Email, Web & smooth streaming video
Thousands of must-have apps like Angry Birds and Epicurious
Extra-long battery life—yet ultra-light and thin
Always free NOOK support in-store

Dimensions (mm)

Length 205mm,
Width 127mm,
Thickness 12.2mm
Weight 400g

Audio Formats .3GP, .3G2, .MP4, .AMR, .MP3, .MID, .XMF, .MXMF, .RTTL, .OTA, .IMY, .FLV, .SWF, .WAV, .OGG, .ACC

Audio Codecs AAC, AAC+, AMR, MP3, MIDI, LPCM

Image Formats JPEG, GIF, PNG, BMP

Video Hardware Scaling 420p, 720p, 1080p

Video Formats .3GP, .MP4, .3G2, .FLV

Video Codecs H.263, H.264 (High, Main and Baseline profiles), MPEG-4 (Simple and Advanced), xVID

Audio/Video Streaming
HTTP, RTSP

File Formats PDF, ePUB, DRP, ePIB, TXT, RTF, XLS, DOC, PPT, PPS, DOCM, XLSM, PPTM, PPSX, PPSM, DOCX, XLSX, PPTX

2. Barnes and Noble pagina
http://www.barnesandnoble...t-barnes-noble/1104687969

3. Reviews
http://www.engadget.com/2...noble-nook-tablet-review/
http://www.phonearena.com...NOOK-Tablet-Review_id2903

4. Bootloader (Locked)
http://www.the-digital-re...et-might-not-be-hackable/

5. Root
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1354487

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=s5zumNizDoU]

6. XDA
http://forum.xda-develope...768e444149e265892f&f=1397

7. Ervaring
Heb de mijne zonet besteld op ebay. Totaal bedrag inclusief verzenden was € 250. Ik hoop mijn bevindingen hier te kunnen plaatsen zodra ik hem heb ontvangen.

Discussieer hier verder over de Barnes and Noble Nook Tablet!

[ Voor 122% gewijzigd door souljah1h op 30-11-2011 08:53 ]

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:09
Mooi apparaat!

Misschien is het goed/handig om de Nook Color ook aan dit topic toe te voegen. Die is hier namelijk behoorlijk verwant aan en heeft nog geen eigen topic.

Als het goed is krijg ik volgende week mijn Nook Color. Ben benieuwd naar de hardware en of er op korte termijn een ICS port komt. Als ik Dalingrin (maintainer van Cyanogenmod) mag geloven komt CM9 naar de Nook Color, maar kan het wel even duren.

Waarschijnlijk zal de Nook Tablet ook snel een ICS rom krijgen als iemand de bootloader weet te unlocken.

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
Welke formaten kun je er op zetten? Bv epub?
Verder mis ik de metrische maten zoals die in europa gebruikelijk zijn.

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
@hierboven: Aangepast in de OP :)
JP12 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:14:
Mooi apparaat!

Misschien is het goed/handig om de Nook Color ook aan dit topic toe te voegen. Die is hier namelijk behoorlijk verwant aan en heeft nog geen eigen topic.

Als het goed is krijg ik volgende week mijn Nook Color. Ben benieuwd naar de hardware en of er op korte termijn een ICS port komt. Als ik Dalingrin (maintainer van Cyanogenmod) mag geloven komt CM9 naar de Nook Color, maar kan het wel even duren.

Waarschijnlijk zal de Nook Tablet ook snel een ICS rom krijgen als iemand de bootloader weet te unlocken.
Zou inderdaad een optie zijn, volgens mij zijn er best veel mensen met een Nook Color i.c.m CM7 en is er vast behoefte aan een topic.

Hopelijk komt er snel schot in de zaak betreft de bootloader (omzeilen?) ! ICS zal als een trein lopen hierop.

[ Voor 181% gewijzigd door souljah1h op 24-11-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
So i have finally done it. After long hours of solving problems and such, i have gotten kexec to compile on the ARMv7 arch. We can now flash custom kernals and ROMS due to the 2nd-init. Now it is time for the designers to take up and start building CM7.
http://forum.xda-develope...167f074f056f237&t=1361943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

Jaja.. Net terug uit New York en heb er eentje meegenomen.

Fantastisch apparaat tot dusver, met name door de krachtige processor. Magazines en boeken lezen gaat prima, games & internet lopen erg smooth.

Zojuist proberen te rooten (wat wordt toegestaan en zelfs aangeraden door B&N zelf) maar heb tot dusver geen succes. Even wachten dus tot er stabielere oplossingen komen.

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Leuk om eindelijk iemand tegen te komen die er ook één heeft! :) hoop mijne eind deze week te krijgen!

Heb je het rooten geprobeerd d.m.v deze thread? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1354487

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=s5zumNizDoU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:02
Egg schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:51:
Jaja.. Net terug uit New York en heb er eentje meegenomen.

Fantastisch apparaat tot dusver, met name door de krachtige processor. Magazines en boeken lezen gaat prima, games & internet lopen erg smooth.

Zojuist proberen te rooten (wat wordt toegestaan en zelfs aangeraden door B&N zelf) maar heb tot dusver geen succes. Even wachten dus tot er stabielere oplossingen komen.
Ik dacht juist dat ik ergens gelezen had dat het rooten van een Fire extreem makkelijk was maar voor de Noble een stuk moeilijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Red devil schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:21:
[...]

Ik dacht juist dat ik ergens gelezen had dat het rooten van een Fire extreem makkelijk was maar voor de Noble een stuk moeilijker?
Het Rooten van de Nook Tablet hoort ook een eitje te zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar de video, 3 bestandjes downloaden en uitvoeren :) Denk dat jij het over de bootloader hebt, Fire heeft al CM7 ( deels ) draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door souljah1h op 30-11-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oomho
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 21:33
Ja, ook de Nook tablet besteld. Even afgewacht maar het lijkt er nu op dat de knappe koppen ook dit device open gaan maken. Qua hardware een prachtig apparaat voor die prijs.
Ik begrijp dat als je Nook root access heeft dat je dan de google market kan gebruiken.
Dan is het toch zo dat je eigenlijk alles kan installeren of werkt dat niet zo?
i.i.g. zogauw ik hem binnen heb deel ik mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Laatst online: 21:02
Oomho schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:15:
Ja, ook de Nook tablet besteld. Even afgewacht maar het lijkt er nu op dat de knappe koppen ook dit device open gaan maken. Qua hardware een prachtig apparaat voor die prijs.
Ik begrijp dat als je Nook root access heeft dat je dan de google market kan gebruiken.
Dan is het toch zo dat je eigenlijk alles kan installeren of werkt dat niet zo?
i.i.g. zogauw ik hem binnen heb deel ik mijn ervaringen.
Kun je hem al bestellen dan? Veel verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oomho
Red devil schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:08:
[...]

Kun je hem al bestellen dan? Veel verzendkosten?
Nee, kan hem alleen bestellen via amerikaans adres. Iemand neemt hem voor mij mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Of je besteld hem op Ebay zoals ik gedaan heb. :)

Heb hem overigens nog niet binnen, hij is al wel in nederland. Hoop dat ik z.s.m een review kan plaatsen in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Niet online
Wrong topic 8)7 (Nook Tablet ipv Nook Color)

[ Voor 168% gewijzigd door /TheDuke\ op 09-12-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oomho
Jammer dat er nog zo weinig mensen zijn die een Nook Tablet hebben, ik krijg de mijne morgen binnen en zal dan snel een review schrijven.

@souljah1h heb jij hem al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-09 13:19
Benieuwd naar je Review Oomho ;-)

Ik weet het nog niet, die locked bootloader is toch rottig voor het geval je er een custom rom op wilt knallen. Die er dus niet zijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oomho
Hier even snel wat eerste indrukken. Ligt lekker in de hand, heeft een mooi scherm en is niet te zwaar om lang in je hand te hebben.
Na een aantal uren aan de oplader gelegen te hebben even een tijdje meegespeeld. Valt gelijk op dat hij redelijk beperkt is als hij niet geroot is bijna alleen betaalde apps in de B&N market.
Rooten fluitje van een cent, volg de instructies op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1354487 en het gaat van een leien dakje. Wel werkte bij mij de honeycomp launcher niet goed. Heb ook de unroot even gedaan van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1380235 en dat werkte ook perfect.
Opnieuw geroot maar toen met go launcher en alles lijkt nu perfect te werken. Niet alle apps werken, sommige blijven een klein telefoonschermje houden maar waarschijnlijk is daar wel wat aan te doen.
Ga nog een tijdje verder spelen en zal dan een uitgebreid verslag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Oke mooizo ;-) Hoop dat je volgende week iets online kan zetten aangezien ik binnenkort naar USA ga ;-)

En dan kan ik kijken of het deze word of een Fire

[ Voor 20% gewijzigd door Fransfb op 18-12-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oomho
Ok, Hier mijn review van de Nook Tablet (NT)

Na het openmaken van de doos heb je een tablet, een oplader , een kabeltje en een kleine papieren manual met de eerste stappen voor je tablet.
Uiteraard is het een oplader met een Amerikaanse stekker dus je moet wel een verloop hebben. De NK is nog niet opgeladen dus eerst een aantal uren in het stopcontact. Duurde bij mij ongeveer 3 uur voordat hij helemaal was opgeladen. Grappig is dat in de kabel bij de micro-usb aansluiting een N zit die oranje licht geeft tijdens het opladen en groen wordt zodra hij geladen is. Met een volledig opgeladen NT heb ik ongeveer 9 uur achter elkaar kunnen spelen
.
De enige hardware knoppen op de NK zijn een powerknop, volume up en down en een N onderaan het scherm die je regelmatig gaat gebruiken. Er is ook nog een koptelefoonaansluiting op de bovenkant. Op de achterkant bij de open hoek zit nog een klepje waar je een microsd kaartje in kan stoppen.

Bij de eerste keer aanzetten ga je door een registratieprocedure heen waarbij je wel een account moet hebben bij Barnes & Noble. Als je die niet hebt kan je die via de NT aanmaken. Bij de eerste stappen zit ook het aanmelden op je Wi-Fi netwerk. De tijdzone die je in kunt stellen is in eerste instantie alleen de Amerikaanse, maar later kan je in de settings ook gewoon Europese tijdzone instellen
.
Als je op de N drukt, de enige hardware knop die onderaan de NK zit komt er een menu-tje omhoog waar je kunt kiezen uit Home, Library, Shop, Search, Apps, Web en Settings
Alles draait om de Library waar een aantal tabs inzitten:
Boeken, magazines, newspapers, apps, kids en my stuf. Er zitten wat voorbeeldboeken in, en bij apps zitten 11 programma's waaronder 2 spelletjes een reader een muziekspeler en verder Amerikaanse apps die hier niet werken (pandora radio, netflix e.d.) Je hebt via Shop nog toegang tot de B&N appstore, maar daar wordt je niet gelukkig van. Weinig apps en bijna allemaal behoorlijk betalen.

Er zit 16gb geheugen in de NT maar er is 13gb beschikbaar voor content waarvan er 12gb gereserveerd is voor B&N aankopen. Dus voor eigen content is maar 1gb beschikbaar.

Als je in Amerika woont en veel content koopt bij B&N is het een prachtig apparaat zoals het is. Maar woon je zoals ik in Nederland is het te beperkt.

Dus kan je er bijna niet omheen dat je de NT moet rooten, het voordeel van een geroote NT is dat je bijvoorbeeld de googlemarket kan installeren waardoor je heel veel andere apps kan installeren.
Via de linken die hier een paar berichten boven staan is het heel simpel om dat uit te voeren. Het is zo simpel dat je tijdens het uitvoeren van het script al kan kiezen voor welke launcher je wilt installeren.

Nadat de NT is geroot wordt het een heel ander verhaal, nu is het een (bijna) echt android apparaat. Inmiddels heb ik zo'n 25 apps geïnstalleerd en word ik steeds blijer van dit tablet.
Het reageert heel snel en vooral het scherm is een lust voor het oog. Wel is het zo dat niet alle apps het goed doen, ik had bijvoorbeeld problemen met aldikoreader en vooral sommige widgets werken niet helemaal goed.

Een ander groot voordeel van een geroote NT is dat alle apps die geïnstalleerd worden nu in de gereserveerde ruimte van B&N komt te staan. Met een app als rootexplorer is het ook mogelijk om content vanaf je sdkaart naar de gereserveerde ruimte te kopiëren. (lees hiervoor xdaforum NT)
Momenteel wordt er door diverse mensen heel hard gewerkt om de beveiligde bootloader te omzeilen en het is een kwestie van tijd voordat we er ook andere custom roms op kunnen zetten.

Conclusie:
Standaard is de NT voor de Nederlandse markt te beperkt, dat klopt natuurlijk ook hij is gemaakt voor klanten van B&N die daar hun content kopen. Maar als de NT eenmaal geroot is is het een prima android tablet waar je heel wat op kan doen. Ik heb een galaxy tap p1000 gehad die 2x zo duur is maar zeker niet meer kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Thx voor je Review Oomho ;-) Zal er nog eens goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oomho
Fransfb schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:38:
Thx voor je Review Oomho ;-) Zal er nog eens goed over nadenken.
Graag gedaan, ik kan hem zeker aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Ik neig op een of andere manier (mede vanwege die locked bootloader) ook naar de Kindle Fire. Zit weleens waar wat minder RAM in maar wanneer de Stock Rom me niet zou bevallen. Zou ik bij de Kindle desnoods naar een Custom Rom kunnen neigen.

Nog maar eens goed over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:06
Gezien het animo op XDA denk ik niet dat het lang duurt voordat de NT unlocked is en voorzien van CM9 (ICS), maar he weet het nooit. Overigens kost een refurbished NC nu nog maar $149 en dat is zonder meer een aanrader. Ik ben er al meer dan een jaar happy mee. Kindle Fire valt voor mij af bij gebrek aan SD slot.

[ Voor 9% gewijzigd door mtr33 op 21-12-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Nookers,

Ik heb uit U.S.A een Nook laten komen, ik wil jullie even waarschuwen,het kraken van de nook ligt nog niet zo simpel als het werd voorgesteld.
De methode zoals hierboven gemeld is is voor een nook met de versie 1.4.0 als je Nook begin 2012 binnen hebt gekregen is de versie 1.4.1 deze geeft problemen en is dus nog niet geschiktom als te worden gekraakt je zal nog even geduld moeten hebben tot er een geschikte versie is voor de juiste nook, er is ook nog een ander nadeel de nook wordt automatische geupdate zodra je online bent, deze automatische update moet je dus blokeren want als je dit niet doet ben je dus alles kwijt en tijdens het resetten van je nook treed een bekend probleem op en moet je de nook opsturen naar U,S,A voor garantie daar hij met een niet te herstellen foutmelding komt.
Er wordt aan een andere manier van de nook resetten en bereikbaar maken van andere android markten gewerkt, zodra ik iets kan melden hierover zal ik dat zeker doen, nu eerst mijn Nook terugsturen naar amerika en wachten op de nieuwe nook.

Tontheboss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
@ton: kijk op xdadevelopers voor de werkende root voor 1.4.1 op de NC. Draait hier probleemloos & cm7 en cm9 ook. Terugsturen lijkt me voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog dit oude topic even omhoog schieten.

Ik was opzoek naar een ereader en ben uiteindelijk tot de beslissing gekomen om toch voor een tablet te gaan. Voornamelijk voor ebooks, websurfen, video afspelen en comics. Met als hoofdpunt de "Engelse" ebooks, nu zijn de Kindle Fire en Nook Tablet hier natuurlijk geschikt voor en vind het leuke apparaten.

Misschien ben ik helemaal misleid denkende dat de KFire en Nook hier beste geschikt voor zijn.
Loont het echter nog om een van deze twee aan te schaffen i.p.v. een ander android tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Het voordeel van de Nook & Fire 'was' het IPS scherm en de lage prijs. Nu is dat nog steeds zo, maar er zijn ook meer alternatieven. De Kruidvat Proline is zo'n optie voor €100 met snellere levering en 2jr garantie dicht bij huis.
Pagina: 1