[CiP] DIY Desk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Sierraalpha88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-02 11:59
Lang aan het meekijken geweest op tweakers, prachtige builds voorbij zien komen, vooral de verschillende desks vond ik erg interessant en nu hoop ik ook een mooie bijdrage te kunnen leveren. :)

Dus, wat is de bedoeling?
Het plan is om mijn huidige glazen bureau met een te klein werkoppervlak en een gebrek aan cable management
te vervangen door een DIY Desk met fatsoenlijke werkruimte en waar het de bedoeling is dat er maar een kabel uitkomt, namelijk de stekker om het geheel van stroom te voorzien.

Het idee
Naast het bureau is het de bedoeling dat er een extra kastje komt waar de printer bovenop komt te staan, evenals twee kastjes aan de muur waar totaal 48 xbox games in komen te staan (jawel pro-xbox :P )

omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden:
Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/7608/bureau1o.jpg

Dit is dus het resultaat na een aantal weken meten, sketch-up, weer meten en een hoop ideeën:
- een bureau met een werkruimte van 155 cm x 65 cm op een hoogte van 76 cm plus Led strip onder de kastjes. ook word de xbox en de pc "opgeborgen" in het linkerkastje.
- een kastje met een oppervlak van 60 cm x 65 cm met een hoogte van 50 cm
- twee kastjes welke ruimte zouden moeten bieden voor totaal 48 xbox games.

plan van aanpak
om het beste overzicht te houden, wil ik zoveel mogelijk per deel werken, namelijk:
-Bureau
-Extra kastje
-Wandkastjes voor games
Materiaal wat ik voor al deze elementen wil gebruiken zijn MDF panelen met een dikte 18 MM.

Wat is er allemaal in huis om dit tot een goed einde te brengen?
- 40 plaatjes MDF voor het bureau
-18 tot 28 plaatjes MDF voor het kastje (afhankelijk van laatjes of een deurtje, ben ik nog niet helemaal uit :P )
-16 plaatjes MDF voor de wandkastjes
- Samsung UE40D5000 LED tv voor aan de muur
- Muurbeugel VFW 040 om te zorgen dat diezelfde tv ook blijft hangen :P
- 3x Arctic Cooling Arctic F8 80mm fans om de xbox van frisse lucht te voorzien.
- 2x Arctic Cooling Arctic F12 120 mm fans om de pc van frisse lucht te voorzien.
- NZXT sentry 2 fancontroller om de ventilatoren aan te sturen.
- Phobya External PSU 230V to 4Pin Molex om de fancontroller van stroom te voorzien, omdat deze ook moet werken als de pc niet aanstaat.
- RGB Led strip die ik wil verwerken in de onderkant van de kastjes.
- USB hub welke in het bureau verwerkt moet worden.
- Aux 3.5mm plug verlengkabel om een koptelefoon aansluiting in het bureau te verwerken.
- Xbox 360 elite
- Acer AX3400 desktop pc (gelijk duidelijk dat ik voor het gamen echt de xbox gebruik :P )
- Logitech Z323 2.1 geluidsetje
- Logitech k800 toetsenbord omdat ik draadloos mooi vind, en draadloos verlicht nog mooier :P
- Logitech M705 draadloze muis
- en natuurlijk het een en ander aan gereedschap om dit project in elkaar te zetten.

3, 2, 1, Start
Alles is binnen, dus het bouwen aan het bureau kan beginnen.
De plaatjes uit sketch-up:
Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/5995/sketch1x.jpg
De bedoeling is dus een witte "omlijsting" met 5cm dieper liggende grijze kastjes met in de linker de xbox en pc en in de rechter 2 plankjes en deze kastjes worden ondersteunt door een weer 4 cm dieper liggende basis.
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/9167/sketch2t.jpg
Links in het blad moeten dus de usb hubs en de aux aansluitingen komen, hier ben ik nog niet helemaal zeker van, want die fancontroller moet erbij in de buurt zitten, dus misschien dat dat nog verandert.
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/8742/sketch3s.jpg
in het blad moeten dus alle kabels komen, de achterkant van het blad laat ik open zodat, mocht er een kabeltje kapot gaan, ik ze altijd kan vervangen. De 3 fans naast elkaar zijn voor de xbox, de 2 fans daaronder voor de pc.

euhm? start?
Genoeg over het plan :P , nu bouwen!

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/2503/desk1q.jpg
een kleine greep uit de verzamling :P

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/5959/desk2m.jpg
Het begin van poot 1

Afbeeldingslocatie: http://img818.imageshack.us/img818/3994/desk3.jpg
en poot 1 zit alweer in elkaar, pootje 2 staat al te trappelen :P

Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/img812/489/desk4.jpg
en ziedaar, ook pootje 2 zit in elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/192/desk5.jpg
en het begin van een van de kastjes.

Tot zover de introductie en het begin van de build, update zal snel volgen!

[ Voor 3% gewijzigd door Sierraalpha88 op 24-11-2011 17:21 . Reden: koppelingen aanpassen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sierraalpha88
Weer even verder aan de slag gegaan wat resulteerde in twee kastjes.

Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/3384/desk6.jpg
Jawel, ook deze is waterpas, niet geheel onbelangrijk :P

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/4028/desk7.jpg
Plankjes en de achterkant erin.

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/7061/desk8.jpg
even snel alles op elkaar gestapeld met dit als resultaat, kastjes zijn inmiddels al vastgeschroefd aan de poten en de dragende basis. Het begint al ergens op te lijken zo, nu nog alles vastschroeven en dan gaten boren voor de ventilatoren en gaten in de ondersteunde balkjes van het bovenblad voor het nodige aan cable management.

Dit was hem weer tot dusver, zal snel weer een update volgen, aangezien dit zich allemaal redelijk snel in elkaar laat schroeven, alles is tenslotte al op maat gezaagd, eigenlijk gewoon een grote bouwdoos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kijk, ziet er goed uit d:)b toesteming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 17:28

Ryber

'Raaiber'

MDF bureau :D!

Ziet er goed uit man, leuke originele aanpak. Ga deze volgen! Ben benieuwd

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Haha, die Logitech Z323 heb ik ook :+
Dat bureau ziet er best wel nice uit, succes nog met je build!

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ziet er goed uit ja, maar vind je het wel fijn zitten met twee van die kastjes onder je bureau? Ik vind het zelf altijd behoorlijk irritant als ik zo beperkt ben in de bewegingsruimte van m'n benen.

Het lijkt er op dat dit geen langdurige build gaat worden, in dit tempo. Voorgezaagd of niet, indrukwekkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Nice build, Heb je zelf al het zaaggereedschap liggen, of laat je het voorzagen...

Heb zelf wel eens zitten te denken om zo iets in elkaar te zetten, maar ik ben het eens met de vorige schrijver. Ik ben blij dat ik voldoende beenruimte heb om te werken.. Alleen staat nu mijn eettafel vol met computerapparatuur

Succes in ieder geval!

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Nice, I ckr Bookmarke!

KUTGW!

[ Voor 6% gewijzigd door FreeLighting op 26-11-2011 13:02 ]

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Netjes, mooi ontwerp, goed geplanned, op maat laten zagen, dat kan niet meer fout gaan. Ik zal deze build met de nodige interesse gaan volgen, gezien ik eigenlijk wel aan een nieuw buro toe ben. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:32
Nice hoopte al meer op dit soort builds, gezien ik ook nog eens zoiets wil bouwen waarschijnlijk wel zonder systeem in bureau. Hoewel ik ook wel na gedacht heb over met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sierraalpha88
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :)

Ben weer even verder gegaan met de kastjes en het blad om deze te voorzien van de nodige gaten.

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/6619/desk9.jpg
voor de koeling van de xbox.

Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/5046/desk10d.jpg
Gaten boren in de dwarsbalken, moet alleen in het linkervlak nog een gat door de onderplaat + kastje voor de bekabeling van de xbox en pc en in het rechtervlak voor die ene kabel die het hele boeltje van stroom gaat voorzien.
CherandarGuard schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:42:
Ziet er goed uit ja, maar vind je het wel fijn zitten met twee van die kastjes onder je bureau? Ik vind het zelf altijd behoorlijk irritant als ik zo beperkt ben in de bewegingsruimte van m'n benen.
Ik moet zeggen, ik ben eigenlijk niet anders gewend, + een Arbo gekeurde bureaustoel dus ik zit altijd heel netjes rechtop met de voetjes naar beneden (euhm yeah right :P )
Het glazen bureau hiervoor had trouwens dezelfde en daar werd ik eigenlijk alleen maar gek van iedere keer al die stofjes op het glas :P
Black Piet schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:47:
Heb je zelf al het zaaggereedschap liggen, of laat je het voorzagen...
een paar grote platen MDF heb ik laten zagen bij de bouwmarkt, maar dat is nog geen garantie op rechte zaagsnedes :P (kieren zijn overduidelijk in de eerste foto in deze post) dus dat moet ik nog even bijwerken, verder heb ik eigenlijk alles met een goede vriend, welke in het bezit is van een hele mooie zaagtafel _/-\o_ , op maat gezaagd, nu past het ook echt allemaal als een puzzeltje in elkaar, scheelt behoorlijk in tijd nu het alleen maar in elkaar geschroefd moet worden :P ik denk dat ik ook maar eens moet kijken naar zo'n tafel, aangezien ik nogal graag bezig ben met meubeltjes maken, maar werken met de decoupeerzaag er me er altijd van weerhoudt om daadwerkelijk te bouwen :P

En ik heb mijn ontwerp wat betreft de usb hub iets aangepast, denk namelijk dat ik deze in de voorrand van het bovenblad ga verwerken, met daarnaast de fancontroller en daar weer naast de aux aansluiting voor alleen koptelefoon.
Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/8403/fancontroller.jpg
zo lijkt mij makkelijker toegankelijk, zowel de usb hub alswel de fancontroller.

Dat was de update voor deze keer weer, nu staat op de planning:
-onderkant kastjes frezen zodat de led strip daarin wegvalt, hoeft maar 3 mm te zijn, dan is de strip zelf i.i.g. uit het zicht.
-USB poortjes uitboren, evenals een gat voor de fancontroller en de aux plug.
-kabels doortrekken nu er nog makkelijker bij te komen is en dan alles dichtschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siqo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 12:17
Leuk idee, ben benieuwd hoe het eruit komt te zien. Je hebt wel een grotere kans dat iemand tegen bijvoorbeeld een usb stick stoot als je de usb poorten aan de voorkant plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3n3t!cs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-07 18:30

G3n3t!cs

U Mad Bro?

Ziet er nu al goed uit en wat een snelheid KUTGW!!!

Owja BOOKMARKED :D

Steam naam: Neophyter87 Wot nick:Goldnoob_Mcmastercard [Got Teamspeak ts3.gatheringoftanks.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:00
Bookmarked. Ziet er strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker gaaf dat je ook je xBox erin weg gaat werken!
Mooi concept en strakke uitwerking hoor.
Al enig idee welke kleur(en) je desk gaat worden? Ben benieuwd, keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-09 18:34
Bookmarked uiteraard :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ziet er leuk uit. Bookmarked

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf! :D ik had het volgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Mooi man, ik houd wel van een strak bureau waar alles in weggewerkt is. Zat er zelf ook al aan te denken om zoiets te maken als ik terug kom van mijn stage. Blijf vooral lekker zo doorgaan, ik blijf hem volgen.

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Het ziet er tot nu toe super uit, maar is het niet makkelijker om die plaaten vooraf een kleurtje te geven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 13:37
NICE! snel en strak in elkaar gezet!

wil zelf ook een desk maken van MDF alleen dan met de onderdelen in zicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zeer origineel idee! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

ziet er goed uit. Bookmarked!!

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-08 13:11
Gaaf >:) Bookmarked! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sierraalpha88
Weer een nieuwe update!
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:44:
...Al enig idee welke kleur(en) je desk gaat worden? ...
de bedoeling is eigenlijk om de kleuren te gebruiken zoals in het plan, hoogglans witte omlijsting en hoogglans grijze kastjes.
Sh4wn schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:49:
...maar is het niet makkelijker om die plaaten vooraf een kleurtje te geven? ...
Misschien wel :p maar aan de andere kant, ik wil alles hoogglans hebben, en zolang het geheel nog niet in elkaar zit, vind ik het risico op beschadigingen te groot.

De kogel wat betreft de fancontroller en de usb hub is door de kerk, ik heb lang getwijfeld waar deze elementen moesten komen, maar na plussen tegen de minnen te hebben weggestreept, komt het geheel in de voorrand van het bureau te zitten.
siqo schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:59:
....Je hebt wel een grotere kans dat iemand tegen bijvoorbeeld een usb stick stoot als je de usb poorten aan de voorkant plaatst.
Misschien is het toeval, maar alle USB sticks die ik heb zijn fluoriserend rood/groen/oranje, er hangt nog net geen label aan "remove before standing up" :P en het bureau komt niet zo heel erg in de loop te staan, dus ik denk dat dat wel goed komt. ;)
Waar ik verder rekening mee gehouden heb is, als het in de bovenplaat zou zitten, wat nou als er, per ongeluk uiteraard :P , een glas drinken overheen klettert? dan lopen mijn usb ingangen vol, denk niet dat ze dan nog veel zullen doen aangezien ik niet met enige regelmaat gedemineraliseerd water in mijn glas heb zitten.
Ook is de fancontroller makkelijker te bedienen en beter af te lezen vanaf de voorrand, ik kan hem wel onder een hoek zetten op de bovenplaat, maar dat vind ik dan toch weer afdoen aan alle rechte lijnen die in dit plan zitten.
Dus nadat alle gaten voor de bekabeling gezaagd waren, het gat voor de fancontroller.

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/1462/desk11.jpg
eerst maar in de hoekjes geboord, past de decoupeerzaag er in ieder geval tussen.

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/7104/desk12.jpg
na flink wat bijschuren is dit het resultaat, past perfect!

Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/4628/desk13.jpg
de usb hub ging er redelijk vlug in. Ook de 3.5mm plug zit er inmiddels in (niet op de foto)

De laatste stap voor alles in elkaar kan: het frezen van de onderkant van de kastjes om de ledstrip weg te laten vallen. Het frezen duurde wel even, niet alleen de kastjes zijn gefreesd, ook de plankjes voor de wandkastjes heb ik gelijk meegenomen, scheelt me nog een keertje stof ruimen, wat een troep komt daar vanaf zeg :P

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/9048/desk14.jpg
Netjes onder de schroefjes door gefreesd, is totaal 0,4 mm ingefreesd, moet nog even bijgeschuurd worden hier en daar, maar voor de eerste keer met de bovenfrees in mijn handen vond ik het niet slecht :P

dan staat voor de volgende update gepland:
Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/3854/desk15.jpg
Led strip plakken en door solderen, aangezien deze niet langs het hele bureau loopt (ook de draden hiervan zullen door het bovenblad heen lopen). Ook moet de rgb controller in de poot verwerkt worden.

Als dit gebeurt is kan het geheel echt in elkaar, alles nog een keer controleren of het allemaal nog werkt, en dan gaat het bovenblad echt dicht en kan alles in de plamuur een eerste laag grondverf. :D

In ieder geval bedankt voor alle zeer positieve reacties :D en tot de volgende update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Gaat inderdaad lekker snel hier :) Let er wel even op dat je een minimale speling moet hebben mocht je nog van plan zijn je desk te gaan verven, die fancontroller zou anders best eens net niet kunnen passen en dat zou zonde zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Tight! Mooi dat de fancontroller in 1 keer past zonder kieren.

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:08
Oh yeah, weer een bureau en weer MDF. Knallen maar, kan ik weer mooi inspiratie opdoen en ideeën stelen, haha. Ik was iets van plan met een RGB strip aan de onderkant, dus ik ben zeer benieuwd wat je gaat maken en hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.
Ziet er goed uit tot nu toe. Succes!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dit is toch weer een andere desk dan de anderen, mede door het MDF.
Ben benieuwd! :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjk89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-08 11:45
Het idee van het bureau is wel vet, is weer eens wat anders;)

Wanneer kunnen we weer een update verwachten? :P

Keep up the good work;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Zo dat ziet er goed uit :) mooi idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Vind het een zeer goed idee om je pc in het bureau te bouwen, zelf ook tijdje met het idee rondgelopen. Mis helaas het geld en skills ervoor.

Ook vind ik dit een mooiere en strakkere oplossing dan de desk van bijv. L3P.

Veel succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wat bureaus betreft heb ik altijd graag zo veel mogelijk ruimte. 1 bij 2 meter bijvoorbeeld is een redelijk minimum, ik vind dit dus erg klein.
Ook voldoet het niet aan Arbo-wetgeving. Nu kunnen exacte wetten mij thuis niet veel schelen, maar wat ik wel heel erg fijn vind is beenruimte: benen strekken, benen over elkaar doen, dwars zitten, van links naar rechts rijden (stoel met zwenkwieltjes), dit alles kan jij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

RemcoDelft schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:39:
Wat bureaus betreft heb ik altijd graag zo veel mogelijk ruimte. 1 bij 2 meter bijvoorbeeld is een redelijk minimum, ik vind dit dus erg klein.
Ook voldoet het niet aan Arbo-wetgeving. Nu kunnen exacte wetten mij thuis niet veel schelen, maar wat ik wel heel erg fijn vind is beenruimte: benen strekken, benen over elkaar doen, dwars zitten, van links naar rechts rijden (stoel met zwenkwieltjes), dit alles kan jij niet...
Ik ben wel helemaal op de hoogte van de ARBO-normering en ik geef je gelijk; maximale dikte van het bureaublad mag 40mm zijn. Dat is niet voor niks. Dus hoe dunner het werkblad des te comfortabeler werkt het. Minimum eisen voor wat betreft de grootte van het bureau is niet vastgesteld.

Nog een idee voordat je met je DIY Desk al klaar bent; bouw er ook een autoradio in, dan ben je meteen van alle gemakken voorzien! 8)7

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:04

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

GNOOM172 schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:56:
[...]
Nog een idee voordat je met je DIY Desk al klaar bent; bouw er ook een autoradio in, dan ben je meteen van alle gemakken voorzien! 8)7
Vergeet niet een airbag te plaatsen... voor het geval je in slaap valt... O-)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sierraalpha88
Zo, nu sinterklaas het land weer verlaten heeft,tijd voor de volgende update! :)
RemcoDelft schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:39:
Mijn kamer vind dit bureau groot zat :p en gelukkig heb ik thuis niet zoveel te maken met de Arbo. Ik heb alles van tevoren uitvoerig uitgemeten, uitgeprobeerd en meningen verzameld en nu het allemaal daadwerkelijk in elkaar zit stoor ik me er alles behalve aan, hoe het gaat worden als ik er meerdere uren achter zit ga ik nog meemaken, maar ik ga er vanuit dat dit niet veel anders zal zijn dan vorige bureau's (overigens heeft dit bureau t.o.v. oudere bureau's bij alles een paar centimeters meer in werkruimte, hoogte, ruimte tussen kastjes etc.).
Ook troost ik me met de gedachte dat Obama niet heel veel anders achter zijn bureau zit in The Oval Office, dus zolang de grote baas dezelfde basis heeft als ik, wie ben ik dan om te gaan zeuren. O-)
Afbeeldingslocatie: http://img.vandaag.be/tmp/450/350/r/articles/201009021400-2_obamas-oval-office-ondergaat-makeover.jpg

Tijd voor de verlichting
Nu alles uitgefreest is en in elkaar zit, is het tijd voor de ledstrip. de controller hiervan komt in de linkerpoot te zitten, en het IR oogje loopt de de zijkant heen om net onder het kastje uit te komen.
Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/5269/desk16.jpg
de controller.

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/2518/desk17.jpg
en het oogje, deze zal dus net onder het kastdeurtje zitten, buiten bereik van het menselijk oog, maar nog binnen dat van het oog van de bediening.
Ook de ledstrip valt er keurig in, deze is per 10 cm op te knippen, dus zit er 30 cm op de voorrand, hoekje om en daar 40 cm, overigens heb ik de boel weer bij elkaar gesoldeerd met, jawel, telefoonlijn :P werkt perfect!
4 geleidende kabeltjes, uitermate flexibel en nog eens beschermd ook.

Ook heb ik gelijk de onderkant in de grondverf gezet zodat, mocht er iets aan vocht op de grond vallen, het mdf zich niet direct volzuigt.
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/453/desk18z.jpg

Nu het moment van de waarheid.........

Afbeeldingslocatie: http://img851.imageshack.us/img851/2706/desk19.jpg
En het werkt! Beide kanten zijn dus met elkaar verbonden met dat telefoonlijntje, deze loopt achterop het kastje omhoog, het blad in,andere kant het blad uit en weer achterlangs naar beneden.

Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/3509/desk20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/6881/desk21.jpg
En zo ziet het eruit als het bureau weer op zo'n pootjes staat, ziet er nu al erg geslaagd uit als je het mij vraagt. :) Ook is gelijk alles dicht geplamuurd en kan de grondverf eroverheen.
3XPER7 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:32:
...Let er wel even op dat je een minimale speling moet hebben mocht je nog van plan zijn je desk te gaan verven, die fancontroller zou anders best eens net niet kunnen passen en dat zou zonde zijn
De fancontroller zit er helemaal strak in en de kiertjes die er nog zaten zijn dicht geplamuurd, deze gaat geen kant meer op en met het schilderen wordt deze afgeplakt.
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/8040/desk22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/4286/desk23.jpg
Ook staat het bureau nu in de eerste laag grondverf, komt nog een tweede laagje overheen en dan kan het echte schilderwerk beginnen. dus ik zou zeggen, tot de volgende update! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 13:37
LIKE!! :9~ Ziet er super uit! KUTGW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ziet er lekker uit hoor! Strak alles weggewerkt.

KUTGW

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
OMFG ik dacht dat MDF er nooit goed uit ging zien tot ik dit zie!
hoeveel hebben de platen gekost?

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
De verlichting lijkt (op de foto's) wel erg overdone :P

Mogelijk valt dat in het echt mee, anders is het wel een beetje een hoerenkeetkast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sierraalpha88
Noxious schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:56:
De verlichting lijkt (op de foto's) wel erg overdone :P

Mogelijk valt dat in het echt mee, anders is het wel een beetje een hoerenkeetkast :P
Op de foto's wordt het effect van de led's inderdaad ietwat overdreven "uitgelicht", met de kleur geel lijkt het op de foto's wel alsof het bureau op het punt staat om op te stijgen :P
maar dit valt in het echt dus reuze mee(gelukkig :P )
Afbeeldingslocatie: http://img805.imageshack.us/img805/3745/desk24.jpg

Inmiddels staat het bureau in de tweede laag grondverf welke nu staat te drogen, dus binnenkort tijd voor de hoogglans, de kleuren zijn geworden: Gletsjerwit voor het blad en de poten en Zinkgrijs voor de kastjes en deurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21

Harrie

NederVlaming

* Harrie vraagt zich af waar dat ronde gat rechts van de fan controller voor is. Is dat voor een jackplug? Op eerdere foto's zat dat toch nog niet?

Nvm... ik lees net dat het inderdaad een jackplug is. Erg nice bureau iig!

[ Voor 29% gewijzigd door Harrie op 07-12-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

*bookmarked*
Heb zelf nog een gehard glazen plaat van 185*80 in de kelder staan, popelend om op eenzelfde manier van dienst te kunnen doen :)
Hopelijk kan ik hier wat ideetjes opdoen!

KUTGW!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk wel speciale MDF grondverf gebruikt, heb zelf een keer de misser gemaakt om dat niet te doen. Kwam ik een kwartier later terug al mijn grondverf in het hout gezogen. :p
Verder is het bij MDF wel altijd handig om beide kanten te schilderen als dat mogelijk is om krom trekken te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 08:29

ToCuS

It begins in the brain!

Ziet er goed uit hoor, blijf ik zeker volgen.
keep up the good work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:59
Ziet er netjes uit, strak. Geeft mij goede ideeen om ook mijn eigen bureau te maken als de tijd daar is.

Wat voor een jack connector heb je gebruikt? lijkt me lastig om een juiste connector te vinden van goede kwaliteit die ook nog eens makkelijk in het MDF is te verwerken. En heb je geen connector nodig voor je MIC?

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sierraalpha88
Nu alle drukte van de feestdagen achter de rug is, hoog tijd voor een update. :)

Het bureau is, na nog een laatste keer mdf-grondverf, in het gletserwit en zinkgrijs geschilderd, beide in hoogglans, op terpentine basis en krasvast ( dat laatste staat i.i.g. vermeld op het potje :P )
Ook de tv heeft inmiddels zijn plekje aan de muur, xbox en pc zitten in de kast, xbox lamp en verlichting onder de kastjes zijn op KaKu modules geschakeld, usb hub en plug connector werkt, evenals de fancontroller :9
Toch is er een dingetje waar ik van te voren geen rekening mee gehouden heb, en dat is de lengte van de speakerkabels naar de subwoofer :P daar kom ik net 15-20 cm tekort om deze mooi in het geheel weg te werken. Dit zijn dus de enige kabels in het zicht, weet niet wat ik daar nog mee zou kunnen anders dan een nieuw setje :P

Nu moet ik nog de kastjes voor de games, en het extra kastje waar de printer op komt te staan afmaken, dat laatste kastje zit inmiddels een deurtje na in elkaar, de games kastjes komen volgende week aan bod, en dan gaan ze beide de schuur in voor een likje verf.

De foto's: (excuus voor de korrels, was buiten al aardig donker)

Afbeeldingslocatie: http://img542.imageshack.us/img542/996/desk25.jpg

Klik hier voor groot

Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/2082/desk26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/9197/desk27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img543.imageshack.us/img543/7090/desk28.jpg

Bureau is nu helemaal klaar, nu alleen de kastjes nog en dan is de kleine transformatie compleet! :)
(kamerkleuren aanpassen komt nog wel :p)

Tot de volgende update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sierraalpha88
Sandertje03 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:28:
Ziet er netjes uit, strak. Geeft mij goede ideeen om ook mijn eigen bureau te maken als de tijd daar is.

Wat voor een jack connector heb je gebruikt? lijkt me lastig om een juiste connector te vinden van goede kwaliteit die ook nog eens makkelijk in het MDF is te verwerken. En heb je geen connector nodig voor je MIC?
Ik had nog een gold plated jack connector verlengkabel liggen die eigenlijk niet meer gebruikt werd, (lees overbodig geworden).
Volgens mij heb ik dat kabeltje eens besteld bij dealextreme en het werkt echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dat is ERG, ERG mooi gedaan man! Die eerste pic laat me echt gewoon kwijlen! :9~
Enkel jammer dat op de laatste foto de USB connectors niet helemaal netjes zijn. De fancontroller en jackplug wel, maar de USB connectors niet. Misschien had je die kunnen afwerken met wat plexi ofzo (ik heb zelf totaal geen ervaring met dat soort dingen). Buiten dat echt VRESELIJK nice bureau, ik ben echt jaloers :'(

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 14:01
Ziet er goed uit netjes gedaan, zit je pc nou ook in de kast. en hoe groot is scherm eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleus
  • Laatst online: 09-04 21:22
Sierraalpha88 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:14:

Toch is er een dingetje waar ik van te voren geen rekening mee gehouden heb, en dat is de lengte van de speakerkabels naar de subwoofer :P daar kom ik net 15-20 cm tekort om deze mooi in het geheel weg te werken. Dit zijn dus de enige kabels in het zicht, weet niet wat ik daar nog mee zou kunnen anders dan een nieuw setje :P
Kun je deze niet gewoon verlengen met een verlengkabel die je bij elke elektronica boer kunt halen?
En waarom zoveel M&M's? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:32
Prachtig Meubel.

Ik wil ook nog eens zoiets maken, maar hoe regel je die verlichting? Gewoon met een Adapter of komt er meer bij te kijken?

En Dan nog één vraag? Stof filters kun je die zelf ook los bestellen en implenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Hey man, echt super gaaf gemaakt! Heel veel respect :)

Ik ben zelf op zoek naar mooie verlichting voor op mijn kamer en toen ik die zag die jij onder je bureau hebt gemaakt dacht ik van, die moet ik hebben! Weet je toevallig nog waar je die besteld hebt en hoe duur ze waren?

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ziet er goed uit zeg! Je zou in die opengefreesde gaten aan de voorkant nog een alu rand kunnen maken, dat ziet er wat strakker uit en kost niet zoveel :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
Pixeltje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:36:
Ziet er goed uit zeg! Je zou in die opengefreesde gaten aan de voorkant nog een alu rand kunnen maken, dat ziet er wat strakker uit en kost niet zoveel :)
Ik wilde het net zeggen. De gaten zien er niet echt mooi uit, dus ze moeten echt een rand hebben.

Maar verder ziet het er erg goed uit! Er worden overal zo veel verschillende rare kleuren gebruikt en donker is nog steeds in de mode, maar hoogglans wit blijft het mooiste. Lekker strak en de LED's zijn ook niet te opvallend. Mooi gedaan ;)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-09 18:34
Ziet er erg mooi uit ! _/-\o_
Misschien een tip...
Als je je ergert aan de "pikjes" licht die de ledstrip op de grond laten zien ...
Stukje frosted plexi ervoor monteren, dan wordt het licht mooier verspreid.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

djneo-nl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:29:
Ziet er goed uit netjes gedaan, zit je pc nou ook in de kast. en hoe groot is scherm eigenlijk ?
Sierraalpha88 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:00:
Wat is er allemaal in huis om dit tot een goed einde te brengen?
- Samsung UE40D5000 LED tv voor aan de muur
40" dus. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je maakt hier zeker je werk van, vind het zeer mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je misschien de maten posten? of Via DM van alle platen? Ik wil ook nog eens zoiets bouwen. Maar dan een dunner werkblad en met 1 kastje eronder die er onderweg kan. Dus gewoon de maten voor de desk zonder kastjes.

Zou erg tof zijn want het ziet er erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sierraalpha88
Bedankt voor de positieve reacties! wordt zeer gewaardeerd! _/-\o_

Voor de usb poortjes moet ik nog op zoek naar een creatieve oplossing om dat helemaal strak te krijgen, misschien inderdaad wat Pixeltje zegt kijken of er iets van een alu randje omheen kan, dat zal het geheel
een stuk strakker maken, moet eerlijk zeggen dat ik niet geheel rekening gehouden heb met de rechthoekige gaten en de net niet op elkaar aansluitende metalen hoekjes van de usb ingangen, want dit vertekend het beeld ook best wel.
Psyonara schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:56:
Prachtig Meubel.

Ik wil ook nog eens zoiets maken, maar hoe regel je die verlichting? Gewoon met een Adapter of komt er meer bij te kijken?
De verlichting loopt via een 12V 30 Watt rgb controller, ik heb hiervoor een 12V 48W adapter voor gekocht, de plug eraf geknipt, aan de controller vastgesoldeerd, krimpkousje eroverheen en het werkt!
Ianovski schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:32:
Hey man, echt super gaaf gemaakt! Heel veel respect :)

Ik ben zelf op zoek naar mooie verlichting voor op mijn kamer en toen ik die zag die jij onder je bureau hebt gemaakt dacht ik van, die moet ik hebben! Weet je toevallig nog waar je die besteld hebt en hoe duur ze waren?
Gekocht bij Dealextreme, kwam totaal op 48.00 euro. daar zit de adapter van 19,95 euro overigens nog niet bij ;)
l3p schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:27:
Ziet er erg mooi uit ! _/-\o_
Misschien een tip...
Als je je ergert aan de "pikjes" licht die de ledstrip op de grond laten zien ...
Stukje frosted plexi ervoor monteren, dan wordt het licht mooier verspreid.
Het vreemde is, dit valt eigenlijk best wel mee :P de verdeling van het licht is aardig goed moet ik zeggen ondanks de korte afstand, alleen mijn camera haalt de reflectie heel erg naar voren :P evenals de "overdreven" aanwezigheid van de led verlichting zoals opgemerkt door JapyDooge, beetje hetzelfde effect. :P
fleus schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:43:
[...]

Kun je deze niet gewoon verlengen met een verlengkabel die je bij elke elektronica boer kunt halen?
En waarom zoveel M&M's? :9
Dat kan inderdaad ja, :P ik weet niet hoe ik er bij kwam, maar voor even dacht ik dat die kabels vast zaten aan de sub, maar met een vga en tulp verlengkabel moet het opgelost zijn :P
En ik verslijt hier heel veel films, zeker met de nieuwe tv :9~ , en daarbij mogen M&M's natuurlijk niet ontbreken :p
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:24:
Kun je misschien de maten posten? of Via DM van alle platen? Ik wil ook nog eens zoiets bouwen. Maar dan een dunner werkblad en met 1 kastje eronder die er onderweg kan. Dus gewoon de maten voor de desk zonder kastjes.

Zou erg tof zijn want het ziet er erg mooi uit.
Alle platen zijn 18mm dik, bovenblad is 150cm x 65cm totale dikte is 11cm
Poten zijn 65cm diep , 65 cm hoog en 11cm dik.
Kastjes zijn bij dit bureau wel de dragende delen. ;) dus de constructie zal wel veranderen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx! Dan heb ik een idee van hoe het eruit komt te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhulsdonck
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-02-2024
Mooi gemaakt, probs!

Krijgen we nog foto's van de binnekant te zien, hoe je het nu verwerkt hebt met pc en kabels enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik vind het knap dat je dit gemaakt hebt, kudo's voor de skills enzo _/-\o_ , maar ik vraag me af waarom ie zo klein is? Als ik een bureau wil dan wiebel ik graag rond met mn voeten, zit nogal eens schuin of ultrabreed, en jij vast ook wel. Dus waarom heb je em niet breder gemaakt als je toch de plaats had?

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
Prachtig bureau, hou zelf erg van dit soort strakke oplossingen met zo min mogelijk in het zicht :)
Ik ben het met Mavamaarten eens over de USB connectoren, verder echt super, ook lekker snel gewerkt :)
Pagina: 1