Lang aan het meekijken geweest op tweakers, prachtige builds voorbij zien komen, vooral de verschillende desks vond ik erg interessant en nu hoop ik ook een mooie bijdrage te kunnen leveren.
Dus, wat is de bedoeling?
Het plan is om mijn huidige glazen bureau met een te klein werkoppervlak en een gebrek aan cable management
te vervangen door een DIY Desk met fatsoenlijke werkruimte en waar het de bedoeling is dat er maar een kabel uitkomt, namelijk de stekker om het geheel van stroom te voorzien.
Het idee
Naast het bureau is het de bedoeling dat er een extra kastje komt waar de printer bovenop komt te staan, evenals twee kastjes aan de muur waar totaal 48 xbox games in komen te staan (jawel pro-xbox
)
omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden:

Dit is dus het resultaat na een aantal weken meten, sketch-up, weer meten en een hoop ideeën:
- een bureau met een werkruimte van 155 cm x 65 cm op een hoogte van 76 cm plus Led strip onder de kastjes. ook word de xbox en de pc "opgeborgen" in het linkerkastje.
- een kastje met een oppervlak van 60 cm x 65 cm met een hoogte van 50 cm
- twee kastjes welke ruimte zouden moeten bieden voor totaal 48 xbox games.
plan van aanpak
om het beste overzicht te houden, wil ik zoveel mogelijk per deel werken, namelijk:
-Bureau
-Extra kastje
-Wandkastjes voor games
Materiaal wat ik voor al deze elementen wil gebruiken zijn MDF panelen met een dikte 18 MM.
Wat is er allemaal in huis om dit tot een goed einde te brengen?
- 40 plaatjes MDF voor het bureau
-18 tot 28 plaatjes MDF voor het kastje (afhankelijk van laatjes of een deurtje, ben ik nog niet helemaal uit
)
-16 plaatjes MDF voor de wandkastjes
- Samsung UE40D5000 LED tv voor aan de muur
- Muurbeugel VFW 040 om te zorgen dat diezelfde tv ook blijft hangen
- 3x Arctic Cooling Arctic F8 80mm fans om de xbox van frisse lucht te voorzien.
- 2x Arctic Cooling Arctic F12 120 mm fans om de pc van frisse lucht te voorzien.
- NZXT sentry 2 fancontroller om de ventilatoren aan te sturen.
- Phobya External PSU 230V to 4Pin Molex om de fancontroller van stroom te voorzien, omdat deze ook moet werken als de pc niet aanstaat.
- RGB Led strip die ik wil verwerken in de onderkant van de kastjes.
- USB hub welke in het bureau verwerkt moet worden.
- Aux 3.5mm plug verlengkabel om een koptelefoon aansluiting in het bureau te verwerken.
- Xbox 360 elite
- Acer AX3400 desktop pc (gelijk duidelijk dat ik voor het gamen echt de xbox gebruik
)
- Logitech Z323 2.1 geluidsetje
- Logitech k800 toetsenbord omdat ik draadloos mooi vind, en draadloos verlicht nog mooier
- Logitech M705 draadloze muis
- en natuurlijk het een en ander aan gereedschap om dit project in elkaar te zetten.
3, 2, 1, Start
Alles is binnen, dus het bouwen aan het bureau kan beginnen.
De plaatjes uit sketch-up:

De bedoeling is dus een witte "omlijsting" met 5cm dieper liggende grijze kastjes met in de linker de xbox en pc en in de rechter 2 plankjes en deze kastjes worden ondersteunt door een weer 4 cm dieper liggende basis.

Links in het blad moeten dus de usb hubs en de aux aansluitingen komen, hier ben ik nog niet helemaal zeker van, want die fancontroller moet erbij in de buurt zitten, dus misschien dat dat nog verandert.

in het blad moeten dus alle kabels komen, de achterkant van het blad laat ik open zodat, mocht er een kabeltje kapot gaan, ik ze altijd kan vervangen. De 3 fans naast elkaar zijn voor de xbox, de 2 fans daaronder voor de pc.
euhm? start?
Genoeg over het plan
, nu bouwen!

een kleine greep uit de verzamling

Het begin van poot 1

en poot 1 zit alweer in elkaar, pootje 2 staat al te trappelen

en ziedaar, ook pootje 2 zit in elkaar.

en het begin van een van de kastjes.
Tot zover de introductie en het begin van de build, update zal snel volgen!
Dus, wat is de bedoeling?
Het plan is om mijn huidige glazen bureau met een te klein werkoppervlak en een gebrek aan cable management
te vervangen door een DIY Desk met fatsoenlijke werkruimte en waar het de bedoeling is dat er maar een kabel uitkomt, namelijk de stekker om het geheel van stroom te voorzien.
Het idee
Naast het bureau is het de bedoeling dat er een extra kastje komt waar de printer bovenop komt te staan, evenals twee kastjes aan de muur waar totaal 48 xbox games in komen te staan (jawel pro-xbox
omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden:

Dit is dus het resultaat na een aantal weken meten, sketch-up, weer meten en een hoop ideeën:
- een bureau met een werkruimte van 155 cm x 65 cm op een hoogte van 76 cm plus Led strip onder de kastjes. ook word de xbox en de pc "opgeborgen" in het linkerkastje.
- een kastje met een oppervlak van 60 cm x 65 cm met een hoogte van 50 cm
- twee kastjes welke ruimte zouden moeten bieden voor totaal 48 xbox games.
plan van aanpak
om het beste overzicht te houden, wil ik zoveel mogelijk per deel werken, namelijk:
-Bureau
-Extra kastje
-Wandkastjes voor games
Materiaal wat ik voor al deze elementen wil gebruiken zijn MDF panelen met een dikte 18 MM.
Wat is er allemaal in huis om dit tot een goed einde te brengen?
- 40 plaatjes MDF voor het bureau
-18 tot 28 plaatjes MDF voor het kastje (afhankelijk van laatjes of een deurtje, ben ik nog niet helemaal uit
-16 plaatjes MDF voor de wandkastjes
- Samsung UE40D5000 LED tv voor aan de muur
- Muurbeugel VFW 040 om te zorgen dat diezelfde tv ook blijft hangen
- 3x Arctic Cooling Arctic F8 80mm fans om de xbox van frisse lucht te voorzien.
- 2x Arctic Cooling Arctic F12 120 mm fans om de pc van frisse lucht te voorzien.
- NZXT sentry 2 fancontroller om de ventilatoren aan te sturen.
- Phobya External PSU 230V to 4Pin Molex om de fancontroller van stroom te voorzien, omdat deze ook moet werken als de pc niet aanstaat.
- RGB Led strip die ik wil verwerken in de onderkant van de kastjes.
- USB hub welke in het bureau verwerkt moet worden.
- Aux 3.5mm plug verlengkabel om een koptelefoon aansluiting in het bureau te verwerken.
- Xbox 360 elite
- Acer AX3400 desktop pc (gelijk duidelijk dat ik voor het gamen echt de xbox gebruik
- Logitech Z323 2.1 geluidsetje
- Logitech k800 toetsenbord omdat ik draadloos mooi vind, en draadloos verlicht nog mooier
- Logitech M705 draadloze muis
- en natuurlijk het een en ander aan gereedschap om dit project in elkaar te zetten.
3, 2, 1, Start
Alles is binnen, dus het bouwen aan het bureau kan beginnen.
De plaatjes uit sketch-up:

De bedoeling is dus een witte "omlijsting" met 5cm dieper liggende grijze kastjes met in de linker de xbox en pc en in de rechter 2 plankjes en deze kastjes worden ondersteunt door een weer 4 cm dieper liggende basis.

Links in het blad moeten dus de usb hubs en de aux aansluitingen komen, hier ben ik nog niet helemaal zeker van, want die fancontroller moet erbij in de buurt zitten, dus misschien dat dat nog verandert.

in het blad moeten dus alle kabels komen, de achterkant van het blad laat ik open zodat, mocht er een kabeltje kapot gaan, ik ze altijd kan vervangen. De 3 fans naast elkaar zijn voor de xbox, de 2 fans daaronder voor de pc.
euhm? start?
Genoeg over het plan

een kleine greep uit de verzamling

Het begin van poot 1

en poot 1 zit alweer in elkaar, pootje 2 staat al te trappelen

en ziedaar, ook pootje 2 zit in elkaar.

en het begin van een van de kastjes.
Tot zover de introductie en het begin van de build, update zal snel volgen!
[ Voor 3% gewijzigd door Sierraalpha88 op 24-11-2011 17:21 . Reden: koppelingen aanpassen ]