Toon posts:

Langzaam netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik woon in het buitengebied van een klein dorp.
Nu is het zo dat onze internetverbinding vaak erg traag is, en dit zou komen omdat wij ADSL hebben.

Helaas is glasvezel niet mogelijk vanwege de afstand en het buitengebied...

Is er een manier om de internetverbinding stabieler en sneller te maken?
Volgens mij heeft het aanschaffen van een andere router / modem geen zin omdat ADSL nou eenmaal een lage snelheid heeft.

Aantal gegevens:
Modem: Linksys WRT54GL
Router: Eminent EM4207

Snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1610362140.png

Ik hoop dat iemand mij kan verlossen van dit (irritante) probleem.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 16:47 ]

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28
Wat bedoel je met traag.
kijk eens op speedtest.net
en wat van snelheid zou je moeten hebben volgens de ADSl providor.
en het lijkt me trouwens vreemd dat Linksys WRT54GL je modem is dit is namelijk een router. zonder modem functionaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
firefly112 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:42:
Wat bedoel je met traag.
kijk eens op speedtest.net
en wat van snelheid zou je moeten hebben volgens de ADSl providor.
en het lijkt me trouwens vreemd dat Linksys WRT54GL je modem is dit is namelijk een router. zonder modem functionaliteit.
Ik heb de speedtest gedaan en zoals je kunt zien is het resultaat niet verbluffend.

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Als ik zo kijk, (o.a. op Google Afbeeldingen) dan denk ik dat hij bedoelt;
Aantal gegevens:
Modem: Eminent EM4207
Router: Linksys WRT54GL

Is het mogelijk om kabel te nemen (ipv ADSL) ?

Verwijderd

Wat is de snelheid die je zou moeten halen en welke maximum snelheid krijg je als je via KPN (geloof ik) je postcode test op max snelheid?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even nakijken of het via de kabel kan.
Ik heb op de KPN site gekeken maar ik heb nog niks gevonden om de max snelheid te kunnen testen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 16:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:33:

Is er een manier om de internetverbinding stabieler en sneller te maken?
Volgens mij heeft het aanschaffen van een andere router / modem geen zin omdat ADSL nou eenmaal een lage snelheid heeft.
Kabel nemen of hopen dat ze de tel-centrale aanpassen in je dorp zodat je 8Mb/s kan krijgen, sneller (20Mb/s) zit er voor "dorpen" (nog) niet in via ADSL.

Wat voor een abbo heb je nu eigenlijk, en hoe ver zit je van de centrale af?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 16:56 ]

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28
Maar welk pakket heb jij van Planet/KPN

Het kan namelijk zijn dat jullie al heel lang dit abonnement hebben. waardoor je dus nog oude snelheid hebt. volgens mij levert KPN namelijk ook bijna altijd Speedtouch. het kan dus goed zijn dat je je abbo moet upgrade

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het kan upgraden naar 8 MB/S doe ik dat graag want dat is bijna 2x zo snel dan wat ik nu heb!
firefly112 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:57:
Maar welk pakket heb jij van Planet/KPN

Het kan namelijk zijn dat jullie al heel lang dit abonnement hebben. waardoor je dus nog oude snelheid hebt. volgens mij levert KPN namelijk ook bijna altijd Speedtouch. het kan dus goed zijn dat je je abbo moet upgrade
Ik weet niet welk pakket wij hebben (zou best wel eens verouderd kunnen zijn) maar ik ga dit even na vragen.

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Hoe heb je je computer aangesloten? Want als je via draadloos test, dan kunnen er ook nog andere factoren van invloed zijn.
Sluit je computer eens rechtstreeks met een kabel aan op dat eminent modem (dat moet volgens de website kunnen wat het is een ADSL modem/router) en herhaal dan eens je tests. Trek ook eens een groot bestand van een Nederlands server bijvoorbeeld bbned of van een willekeurig op surfnet aangesloten instelling.

Verwijderd

Topicstarter
WoC schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:07:
Hoe heb je je computer aangesloten? Want als je via draadloos test, dan kunnen er ook nog andere factoren van invloed zijn.
Sluit je computer eens rechtstreeks met een kabel aan op dat eminent modem (dat moet volgens de website kunnen wat het is een ADSL modem/router) en herhaal dan eens je tests. Trek ook eens een groot bestand van een Nederlands server bijvoorbeeld bbned of van een willekeurig op surfnet aangesloten instelling.
Ik heb de zelfde test herhaald maar het resultaat geeft helaas dezelfde download- en uploadsnelheid.

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Tsja, als je rechtstreeks achter je modem dergelijk waarden krijgt, dan moet je dat even vergelijken met het contract wat je hebt. Indien dit veel afwijkt, check dan of je huisinstallatie in orde is (alles aangesloten volgens het boekje) en neem dan contact op met je provider om te kijken waar het probleem kan zitten.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
Wat geeft Postcode check van Telfort?

Edit:
@WoC
'vergelijken met het contract wat je hebt' heeft met adsl vaak geen zit, is niet voor niets vaak tot 20Mb.
Dit is namelijk volledig afhankelijk van de lijnlengte.

[ Voor 48% gewijzigd door brambo123 op 24-11-2011 19:08 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Wees nu eens duidelijk welk pakket er word afgenomen bij KPN? Aannemelijk 8Mbit.

Je kan wel overstappen op een sneller pakket, maar hiermee gaat de snelheid bij jouw aan huis niet omhoog. ADSL heeft gewoonweg geen geweldige reikwijdte.

Kijk even of er internet via de kabel mogelijk is:
http://tweakers.net/adslwinkel

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1