• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-01 11:35
Voor op mijn slaapkamer ben ik opzoek naar een nieuwe TV, mijn huidige CRT van 12 jaar oud heeft de geest gegeven :'( . ik ben opzoek naar maximaal 32 inch (i.v.m. de kijkafstand) voor maximaal €550. Normaal gesproken hou ik er niet van om aankoopadvies topics te openen, maar ik kom er nu echt niet uit :/ .

Ik ben de hele week al bezig met (online) vergelijken, reviews lezen, etc. Daarnaast ben ik gisteren naar de MediaMarkt en de Saturn geweest om een aantal TV's te bekijken. Ik heb momenteel de volgende shortlist:

Philips 32PFL7406H
Philips 32PFL6605H
Sharp LC-32LE630E
Samsung UE32D6200
Sony 32EX520

Suggesties zijn overigens welkom!

Oorspronkelijk had ik de Samsung D6200 niet op het lijstje staan, maar gisteren bij de Saturn zag ik deze TV en vond de beeldkwaliteit opvallend vergeleken met andere TV's (in positieve zin). Thuis aangekomen heb ik reviews gezocht van de D6200...maar kon, op gebruikerservaringen na, geen professionele reviews vinden.

Problemen waar ik mee zit zijn uiteraard de kwaliteit van het beeld én de input lag. Ik ben van plan om de TV aan te sluiten op een Xbox 360/PS3 en HTPC. Van eigenlijk alle TV's op mijn lijst kom ik in reviews tegen (als ze er al zijn) dat de input lag hoog is en dat ze eigenlijk niet geschikt zijn voor console gaming....dit bracht mij tot de vraag hoe belangrijk/zichtbaar input lag nou eigenlijk is? Ik ben wel van plan om erop te gaan gamen (vooral racegames, RPG's en adventure games zoals Uncharted. Vrijwel geen echte shooters zoals Killzone of Gears of War).

In de woonkamer staat een Samsung 40A556 (die is al een paar jaartjes oud) en daar heb ik ook wel eens een console op aangesloten, daarop viel input lag mij eigenlijk niet op. Echter is deze A556 al wat jaartjes oud en werden er in die tijd weinig 'beeldverbeteraars' gebruikt in vergelijking met nu, dus ik denk dat de input lag op die TV lager is dan op huidige moderne TV's. Is dit correct? (ik heb geen reviews van de A556 meer kunnen vinden om dit echt te verifiëren).

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als de input lag onder de enkele tientallen ms zit merk je het denk ik niet echt. Komt die daarboven dan ga je het waarschijnlijk merken. Hebben die TV's geen game of PC of direct mode? De meeste TV's hebben zo'n modus waarin bijna alle beeldverbeteraars uitstaan, dan zit je meestal onder de 10ms qua input lag en dat merk je niet.

Ik heb een inmiddels alweer een paar jaar oude philips TV, als alle verbeteraars aanstaan is de input lag meer dan 200ms. Daar valt echt niet mee te gamen.

Dit is overigens ook wel vrij persoonlijk, sommige mensen hebben er meer last van, sommigen minder.

• Patrick!
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
De input lag op Philips TV's kan in sommige gevallen oplopen tot ver boven 200ms, ik heb zelfs 1500ms (Ja, 1.5 sec) bij Philips mee gemaakt, zelfs met films zie je het dan omdat de lipsync volledig weg is. Dus dat is de laatste die ik aan zou raden.

Er is qua input lag niets wat CRT verslaat, maar een LCD van JVC, Sony, Samsung, Sharp zijn allemaal prima, zeker in game-mode. Let op dat je absoluut niet uit moet gaan van de beeldkwaliteit in de showroom. Die ruimtes zijn zwaar overbelicht en als een gevolg staan de TV's in een "showroom-stand" wat thuis niet bruikbaar is. Als je twee of drie TV's over hebt vraag dan om een demo in een daartoe geschikt ruimte. Hebben ze die niet zijn er andere dealers die het wel hebben.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gamen doe je gewoon in game-mode of met beeldverbeteraars uit.

Daarbij: vanaf een digitale (game/dvd/bluray)bron is het signaal al optimaal; daar hoeft geen ruis of extra frame bij berekend te worden. Extra motionflow oid zorgt alleen maar voor een verslechtering van het getoonde beeld (niet overeenkomend met de bedoeling van de developer).

Verder merk je het inderdaad vooral bij shooters, maar ook button-bashing games als Guitar Hero/fighters/move en kinect.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Cubic X
Maar zelfs in game-mode heb je input lag en ook dit verschilt blijkbaar per TV.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als het goed is, is deze lag in game mode echt minimaal merkbaar. Ik merk er bij de grote merken (Philips, Sony en Panasonic) echt weinig van. Laatst nog een tv ingesteld op gamemode (+ hdmi kabel aangesloten i.p.v. component) voor een buurjongen, omdat er teveel inputlag was. Daarna was het "Zoals bij z`n vriendjes...".

Iedere tv heeft inputlag, als gevolg van de verwerking door de scaler naar de 'buis'. Probeer een paar tv`s uit in de winkel die uit dezelfde serie komen, zodat je een indruk hebt. Een goede winkel laat je zo een console aansluiten (dat heb ik in 2006 nog gedaan met de xbox 360).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Cubic X
Volgens mij heeft de Samsung D6200 geen game-mode, de D6500 heeft het in ieder geval niet. Morgen nog maar eens verder kijken bij verschillende winkels.

• AntMW070
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-06-2022
Binnen de instellingen van UE32D6200 zit een Spelmodus. Moet je echter wel goed opzoeken. Zit namelijk verstopt onder 'Menu/Systeem/Algemeen'. Wellicht geldt dit ook voor de D6500. Zodra je Spelmodus inschakelt kun je helaas niet simpel switchen naar de andere beeldinstellingen (Standaard, Naturel, Film, Dynamisch). Je moet dan de Spelmodus weer uitschakelen.
Ik heb het toestel nog maar 2 weken. Nog geen Ziggo kaart en 3D brillen. Ik maak wel gebruik van een PS3 en heb nog geen input lag ervaren. Heb echter geen racespellen om het goed te testen. Zodra ik alles volledig heb kunnen testen, zal ik een review plaatsen. Zal mijn eerste review zijn en aangezien ik geen techie ben, zal het vanuit de oogpunt van een leek zijn ;). Tot nu toe ben ik wel zeer tevreden over mijn aanschaf (aanbieding € 538,-).
Ik zag trouwens afgelopen weekend wel de D6200 op plaats 4 van geteste televisies (32-37inch) van magazine Chip editie november. Rank 1 en 2 waren Panasonic toestellen (met minimaal € 200 hogere aanschafkosten).
Pagina: 1