Connecten naar server resulteert in error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Beste leden,

ik probeer hier op werk te connecten met de server met mijn Macbook Pro via smb://servernaam

Ik krijg de volgende foutmelding:
There was a problem connecting to the server contact your system administrator for more information.

Een collega ook met een macbook pro die krijgt direct een inlogscherm te zien waar die kan inloggen op de server. Waarom kom ik er niet op?

Ik draai 10.7.2, Lion

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Als je dat zelf niet uit weet te zoeken is het denk ik het handigste als je doet wat er in de foutmelding gesuggereerd wordt en gewoon contact opneemt met je systeembeheerder.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 09:03
Weet je zeker dat je tot het juiste deel van het netwerk een connectie bent?
Denk aan LAN en WIFI

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• sytrusze
Ik ben via de WIFI van mijn werk verbonden. De systeembeheerder weet er niets van, die is een beetje anti-mac die heeft een windows PC, dus daar heb ik helaas ook niet veel aan.

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 13:15
Nahja kan je wel pingen naar de server?

kan je wel de smb://ip-address?

[ Voor 4% gewijzigd door hellfighter87 op 24-11-2011 16:12 ]

• Kavaa
Als wifi en Lan in een appart VLAN zitten dus dat het gescheiden is dan kun je lang zoeken of pingen maar dan zullen die niet communiceren.
Als dit niet zo ingesteld is natuurlijk.
Probeer hem eens gewoon aan een kabel punt aan te sluiten en dan even je wifi uitzetten.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• sytrusze
Oke WIFI staat compleet uit en kabel zit in mijn laptop. Nu krijg ik de volgende error als ik wil connecten:

The server may not exist or it is unavailable at this time. Check the server name or IP adress, check your network connection and then try again.

Internet doet het overigens wel, ik kan gewoon vrolijk surfen.

• Kavaa
Dan zou ik toch eens met je beheerder contact zoeken en even normaal vragen waar dit aan kan liggen.
Het heeft gewoon met sharing te maken en of dat nou mac of windows is maakt niks uit voor dit soort zaken.

• sytrusze
Oke jammer, er is maar 1 systeembeheerder (tis een klein bedrijfje) en die weet er dus helemaal niets van. Er loopt net een collega binnen met een macbook air en die komt er ook zonder problemen via WIFI op. Denk toch dat het aan mijn instellingen ligt.

In ieder geval bedankt voor de hulp, ik kijk nog even verder (Y)

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 12:06

Trollposts horen hier niet thuis.

[ Voor 77% gewijzigd door Whieee op 24-11-2011 21:02 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Wat is dat nu weer voor domme opmerking. Ben nog geen enkele server tegengekomen waar ik met OS X Lion niet op kan verbinden.

Don't feed the troll..

[ Voor 65% gewijzigd door Whieee op 24-11-2011 21:02 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• GeniusJennis
Rivanov schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:57:
Wat is dat nu weer voor domme opmerking. Ben nog geen enkele server tegengekomen waar ik met OS X Lion niet op kan verbinden.
Voor iemand die een onderschrift als jij (hoezo onbevooroordeeld) gebruikt kan ik me best voorstellen dat de waarheid hard is.
De Apple wereld is nu eenmaal ondergeschikt aan.... de rest, zeker in de zakelijke wereld.

[ Voor 15% gewijzigd door GeniusJennis op 24-11-2011 19:01 ]

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:23
@GeniusJennis ( En meneer zegt wat over een andermans onderschrift met z'n nickname :+ )
ik ben ook geen voorstander van apple maar... kom op als je niks nuttigs te melden hebt zwijg dan gewoon.

@ TS
betreft je probleem, tjah je zal toch moeten aankloppen bij beheerder van netwerk.
eventueel kan je dit nog proberen ? http://fatwalr.us/2011/08...nnection-problem-in-lion/

[ Voor 13% gewijzigd door osmosis op 24-11-2011 19:06 ]

• GeniusJennis
jterpstra schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:03:
@ above
ik ben ook geen voorstander van apple maar... kom op als je niks nuttigs te melden hebt zwijg dan gewoon.
betreft je probleem, tjah je zal toch moeten aankloppen bij beheerder van netwerk.
eventueel kan je dit nog proberen ? http://fatwalr.us/2011/08...nnection-problem-in-lion/
Ik zet het misschien wat dik aan, daar heb je gelijk in. Maar de topicstarter is het levende bewijs voor wat betreft de minimale Apple kennis/support (systeembeheerder) wat er gemiddeld op de zakelijke werkvloer aanwezig is. Daar is niets mis mee (en algemeen bekend en geaccepteerd) maar als je dan zo nodig anders wilt denken dan hoef je niet te rekenen op medelijden en mag je de rotzooi zelf opruimen.

@jterpstra
Mijn nickname kan tenminste nog sarcastisch opgevat worden, het verhaal/onderschrift van hierboven niet.

[ Voor 17% gewijzigd door GeniusJennis op 24-11-2011 19:13 ]

• sytrusze
Het heeft niets te maken met OS, 3 andere collega's met hetzelfde systeem kwamen er zonder problemen in.

Het probleem is net inmiddels opgelost. Bleek dat ik verbonden was met 2 andere servers waardoor ik geen toegang kreeg tot de 3e server. Ik heb de verbinding verbroken met de 2 andere servers en connect ie als een zonnetje.

Al met al, toch bedankt voor de inzet ( goed of kwaadschiks ;) )!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
sytrusze schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:19:
Het heeft niets te maken met OS, 3 andere collega's met hetzelfde systeem kwamen er zonder problemen in.

Het probleem is net inmiddels opgelost. Bleek dat ik verbonden was met 2 andere servers waardoor ik geen toegang kreeg tot de 3e server. Ik heb de verbinding verbroken met de 2 andere servers en connect ie als een zonnetje.

Al met al, toch bedankt voor de inzet ( goed of kwaadschiks ;) )!
Dus toch een crappy OS als het maar met 2 servers kan connecten :p

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

GeniusJennis schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:07:
[...]

Ik zet het misschien wat dik aan, daar heb je gelijk in. Maar de topicstarter is het levende bewijs voor wat betreft de minimale Apple kennis/support (systeembeheerder) wat er gemiddeld op de zakelijke werkvloer aanwezig is. Daar is niets mis mee (en algemeen bekend en geaccepteerd) maar als je dan zo nodig anders wilt denken dan hoef je niet te rekenen op medelijden en mag je de rotzooi zelf opruimen.

@jterpstra
Mijn nickname kan tenminste nog sarcastisch opgevat worden, het verhaal/onderschrift van hierboven niet.
Dus omdat een bedrijf een sysadmin heeft die kennelijk niet verder kan of wil kijken dan Windows, is 'het Apple wereldje' ondergeschikt? Dat is natuurlijk totale onzin. Sterker nog, ik zou de redenering om kunnen draaien, aangezien bij de meeste bedrijven waar ik werk cq over de vloer kom, de Windows kennis ver te zoeken is en het OSX/Linux is wat de klok slaat. Is Windows dan ineens 'ondergeschikt' en is het ineens OSX dat een 'fatsoenlijk OS' is? 8)7

Nee, het ene OS is niet beter of slechter dan het andere, en de kwaliteit van een OS moet je ook vooral niet ophangen aan de kwaliteiten van je lokale sysadmin. Dit topic schetst echter wel een nieuwe uitdaging waar bedrijven (en de sysadmins) tegenaan lopen; de trend die 'bring your own device' heet. Wanneer je dat als bedrijf aanmoedigt, ben ik van mening dat je moet zorgen voor capabele sysadmins die meerdere platformen kunnen supporten. Dat, of je moet zeer duidelijk maken dat werkplek-support tot 'best effort' beperkt blijft. Dat is echter vaak niet wenselijk, en ook de reden dat -met name bij grotere bedrijven- het vaak niet gewenst/toegestaan is om je eigen laptop mee te nemen.

Ontopic:
De samba stack in Lion is nog een klein beetje een zorgenkindje. Ik heb al redelijk wat 'rare' issues gezien sinds Lion, waaronder het issue dat de TS beschrijft.

Launching containers into space

• Kavaa
jimbo123 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:53:
[...]

Heb thuis 2 Servers met verschillende OS en ik ben altijd verbonden met 8-12 Shares van Machines tegenlijk.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

jimbo123 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:53:
[...]

Als een op zichzelf staand issue met een pakket óp een OS, het OS ineens crappy maakt, is het eind zoek. Dan kunnen we bij deze alle gangbare OS'en tot 'crappy' verklaren, want op elk OS is wel een functie of pakket dat ruk draait of een vage bug heeft.

Kansloze opmerkingen mag je dus op zak houden.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Whieee schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:15:
[...]

Kansloze opmerkingen mag je dus op zak houden.
Vandaar dus de smiley in mijn post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me neemt er een zak chips bij..... colaatje.... flamewars, don't you love them... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, maar wanneer ik dan op Enter druk en nogmaals connect, lukt het opeens wel.
Soms heeft het 2 of 3 pogingen nodig bij mij, heel vaag
Pagina: 1