GeniusJennis schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:07:
[...]
Ik zet het misschien wat dik aan, daar heb je gelijk in. Maar de topicstarter is het levende bewijs voor wat betreft de minimale Apple kennis/support (systeembeheerder) wat er gemiddeld op de zakelijke werkvloer aanwezig is. Daar is niets mis mee (en algemeen bekend en geaccepteerd) maar als je dan zo nodig anders wilt denken dan hoef je niet te rekenen op medelijden en mag je de rotzooi zelf opruimen.
@jterpstra
Mijn nickname kan tenminste nog sarcastisch opgevat worden, het verhaal/onderschrift van hierboven niet.
Dus omdat een bedrijf een sysadmin heeft die kennelijk niet verder kan of wil kijken dan Windows, is 'het Apple wereldje' ondergeschikt? Dat is natuurlijk totale onzin. Sterker nog, ik zou de redenering om kunnen draaien, aangezien bij de meeste bedrijven waar ik werk cq over de vloer kom, de Windows kennis ver te zoeken is en het OSX/Linux is wat de klok slaat. Is Windows dan ineens 'ondergeschikt' en is het ineens OSX dat een 'fatsoenlijk OS' is?
Nee, het ene OS is niet beter of slechter dan het andere, en de kwaliteit van een OS moet je ook vooral niet ophangen aan de kwaliteiten van je lokale sysadmin. Dit topic schetst echter wel een nieuwe uitdaging waar bedrijven (en de sysadmins) tegenaan lopen; de trend die 'bring your own device' heet. Wanneer je dat als bedrijf aanmoedigt, ben ik van mening dat je moet zorgen voor capabele sysadmins die meerdere platformen kunnen supporten. Dat, of je moet zeer duidelijk maken dat werkplek-support tot 'best effort' beperkt blijft. Dat is echter vaak niet wenselijk, en ook de reden dat -met name bij grotere bedrijven- het vaak niet gewenst/toegestaan is om je eigen laptop mee te nemen.
Ontopic:
De samba stack in Lion is nog een klein beetje een zorgenkindje. Ik heb al redelijk wat 'rare' issues gezien sinds Lion, waaronder het issue dat de TS beschrijft.