MSI GTX 570 of R6970?

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Om battlefield 3 op de hoogste settings (+ 1080p) te kunnen spelen heb ik besloten om een GTX 570/OC te gaan kopen. Als de fps tussen de 30-40 zit is het voor mij al ruim voldoende, maar of ik met deze videokaart zulke frames kan halen vraag ik me natuurlijk af... Heeft iemand al ervaring met deze videokaart? Kijk hieronder voor mijn computer specs.

MOBO: Asus RE III
CPU: Intel Core i7 950 @ stock snelheid
GPU: MSI 5770 -> MSI GTX 570/OC of MSI Lightning R6970
RAM: 6 GB
HDD/SSD: 2x SSD 128GB (raid 0) + 1x 2TB HDD

Ik ben van plan om mijn CPU naar 4.0 Ghz te gaan overklokken als dat natuurlijk nodig is.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Of je kijkt naar een 6950! Sommige ervan kan je unlocken naar een 6970! :)

Verwijderd

Topicstarter
Grudgie schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:53:
Of je kijkt naar een 6950! Sommige ervan kan je unlocken naar een 6970! :)
Ik denk dat het met de nieuwe 6950 niet meer kan. :P

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik kreeg afgelopen weekend mijn videokaart binnen, Sapphire 6950 2Gb Dirt 3 Edition en ik kon hem unlocken. Er zit op die videokaart een switch naar een 2e bios. Als je de switch naar de 2e bios zet, heb je 6970 bios met alle shaders :)

Verwijderd

Topicstarter
Grudgie schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:12:
Ik kreeg afgelopen weekend mijn videokaart binnen, Sapphire 6950 2Gb Dirt 3 Edition en ik kon hem unlocken. Er zit op die videokaart een switch naar een 2e bios. Als je de switch naar de 2e bios zet, heb je 6970 bios met alle shaders :)
Ahh, ik heb de GTX 570 net besteld. :/

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Blijft natuurlijk een puike kaart d:)b

Zelf heb ik altijd al Nvidia gebruikt en tevreden over geweest over de hele lijn. Bovendien zit het oude cliché van amd's brakke drivers nog steeds in m'n hoofd gebakken(ook al is het niet meer zo).

Verwijderd

Topicstarter
Exbloder schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:20:
Blijft natuurlijk een puike kaart d:)b

Zelf heb ik altijd al Nvidia gebruikt en tevreden over geweest over de hele lijn. Bovendien zit het oude cliché van amd's brakke drivers nog steeds in m'n hoofd gebakken(ook al is het niet meer zo).
AMD/ATI kaarten zijn best wel goed, maar ik wilde NVidia kaarten proberen omdat NVidia mij veel meer aanspreekt. :)

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:36
Je kunt altijd nog je bestelling annuleren en voor een andere kaart gaan. Maar de 570 is ook een goede kaart ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zeara schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:56:
Je kunt altijd nog je bestelling annuleren en voor een andere kaart gaan. Maar de 570 is ook een goede kaart ;)
Ja zeker, de GTX 580 is veelste duur joh (hoewel ik deze kaart toch graag wil). De bestelling is al verzonden, dus krijg ik het hopelijk morgen thuis ontvangen. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 17:00 ]

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Voor BF3 is een GTX570 een zeer goede keuze. Bij mij draait het erg soepel op m'n GTX570 Sonic Platinum, maar dit is dan wel op High met een paar settings op Ultra.

Alles op Ultra gaat niet lukken. Dan draai je tussen de 15 en 20FPS.

[ Voor 38% gewijzigd door Rye op 24-11-2011 17:03 ]

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
Rye schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:02:
Voor BF3 is een GTX570 een zeer goede keuze. Bij mij draait het erg soepel op m'n GTX570 Sonic Platinum.
Nice, thanx voor de info. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 17:18 ]

• mitsumark
  • Laatst online: 05:41
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:45:
Beste tweakers,

Om battlefield 3 op de hoogste settings (+ 1080p) te kunnen spelen heb ik besloten om een GTX 570/OC te gaan kopen. Als de fps tussen de 30-40 zit is het voor mij al ruim voldoende, maar of ik met deze videokaart zulke frames kan halen vraag ik me natuurlijk af... Heeft iemand al ervaring met deze videokaart? Kijk hieronder voor mijn computer specs.

MOBO: Asus RE III
CPU: Intel Core i7 950 @ stock snelheid
GPU: MSI 5770 -> MSI GTX 570/OC of MSI Lightning R6970
RAM: 6 GB
HDD/SSD: 2x SSD 128GB (raid 0) + 1x 2TB HDD

Ik ben van plan om mijn CPU naar 4.0 Ghz te gaan overklokken als dat natuurlijk nodig is.
BF3 zou met deze kaart op full hd en ultra settings rond de 50fps gemiddeld moeten zitten (met min fps rond de 40).
http://www.techspot.com/r...-3-performance/page3.html

CPU overklokken is niet nodig voor dit spel.
http://www.techspot.com/r...-3-performance/page7.html

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:52
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:30:
[...]

AMD/ATI kaarten zijn best wel goed, maar ik wilde NVidia kaarten proberen omdat NVidia mij veel meer aanspreekt. :)
offtopic:
Ik snap echt werkelijk NIETS van die wars tussen Nvidia en AMD-minded mensen. Een videokaart is gewoon een computeronderdeel, hoezo zit iedereen dat zo te romantiseren? Voor mij is het net als zeggen dat je alleen een koelkast wil met een (intern) onderdeel van merk A, en niet van B.
Als je zo'n ding in je kast plugt, je schroeft je kast dicht, en je installeert je drivers dan ga je toch gewoon simpelweg gamen? Of het nou Nvidia is of AMD, wat boeit het nou? In beide gevallen merk je er NIETS van als je speelt.
Persoonlijk koop ik dus altijd gewoon de kaart die de meeste fps voor mijn euro geeft, en welk merkje die kaart draagt zal me werkelijk jeuken.
/rant

Verwijderd

Topicstarter
Stoffa schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:41:
[...]

offtopic:
Ik snap echt werkelijk NIETS van die wars tussen Nvidia en AMD-minded mensen. Een videokaart is gewoon een computeronderdeel, hoezo zit iedereen dat zo te romantiseren? Voor mij is het net als zeggen dat je alleen een koelkast wil met een (intern) onderdeel van merk A, en niet van B.
Als je zo'n ding in je kast plugt, je schroeft je kast dicht, en je installeert je drivers dan ga je toch gewoon simpelweg gamen? Of het nou Nvidia is of AMD, wat boeit het nou? In beide gevallen merk je er NIETS van als je speelt.
Persoonlijk koop ik dus altijd gewoon de kaart die de meeste fps voor mijn euro geeft, en welk merkje die kaart draagt zal me werkelijk jeuken.
/rant
Geweldig, haha, ik ben het volledig met je eens. :) Of het nou Nvidia of een AMD kaart is boeit het mij ook niet echt veel... Ik wil naar NVidia overstappen om dat bedrijf ook een kans te geven... Ik zei zelf nog van dat AMD ook best wel goed was, dus hoef je echt niet zorgen te maken... Ik pas mijn smaak aan als het nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:36:
[...]

BF3 zou met deze kaart op full hd en ultra settings rond de 50fps gemiddeld moeten zitten (met min fps rond de 40).
http://www.techspot.com/r...-3-performance/page3.html

CPU overklokken is niet nodig voor dit spel.
http://www.techspot.com/r...-3-performance/page7.html
Kudos voor de bronnen! Dit is precies wat ik zocht! GTX 580 was het dus toch niet waard. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 18:31 ]

Verwijderd

Een hd6950 is natuurlijk wat goedkoper, schijnbaar met goede kans om hem te unlocken. Maar een gtx570 en hd6970 zijn aardig aan elkaar gewaagd zover ik weet dus je hoeft niet te balen dat je geen 6950/70 besteld hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:32:
Een hd6950 is natuurlijk wat goedkoper, schijnbaar met goede kans om hem te unlocken. Maar een gtx570 en hd6970 zijn aardig aan elkaar gewaagd zover ik weet dus je hoeft niet te balen dat je geen 6950/70 besteld hebt :)
Ik ben nog reuze blij dat ik geen 6970 heb besteld! Check dit eens (7-8 fps verschil!):

Afbeeldingslocatie: http://static.techspot.com/articles-info/458/bench/1920_Ultra.png

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Ik draai sinds kort hier BF3 ook op een 570GTX (van Asus) en ook op de 1920x1080 resolutie. BF3 staat op auto instellingen, wat neerkomt op alles high en textures op ultra. Daarmee werkt het vlekkeloos, heb ook even alles op ultra gezet en dat werkt ook. Heb dat wel niet uitvoerig getest, dus kan niet vertellen of dat ook soepel loopt. Framerates heb ik niet voor je, maar dat zal wel 40+ liggen oid? Stotteren doet het in ieder geval niet. Mijn voorkeur tussen deze twee kaarten gaat uit naar de 570GTX, en dan uiteraard de versie die ik heb: het ding is takkegroot maar wel stil en koel, pracht van een kaart.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Freaky Maus schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:39:
Ik draai sinds kort hier BF3 ook op een 570GTX (van Asus) en ook op de 1920x1080 resolutie. BF3 staat op auto instellingen, wat neerkomt op alles high en textures op ultra. Daarmee werkt het vlekkeloos, heb ook even alles op ultra gezet en dat werkt ook. Heb dat wel niet uitvoerig getest, dus kan niet vertellen of dat ook soepel loopt. Framerates heb ik niet voor je, maar dat zal wel 40+ liggen oid? Stotteren doet het in ieder geval niet. Mijn voorkeur tussen deze twee kaarten gaat uit naar de 570GTX, en dan uiteraard de versie die ik heb: het ding is takkegroot maar wel stil en koel, pracht van een kaart.
Thanx voor de info. ;)

• mitsumark
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:33:
[...]
Ik ben nog reuze blij dat ik geen 6970 heb besteld! Check dit eens (7-8 fps verschil!):

*plaatje*
Dit komt overigens wel volledig doordat de 6970 niet goed omgaat met de MSAA (in deze game), doorgaans is de amd wel net iets sneller.
Zonder MSAA http://www.techspot.com/r...-3-performance/page5.html

@Stoffa.
Ik ben niet pro amd of nvidia, het probleem is dat gelijk geprijsde kaarten van de verschillende merken vaak stuivertje wisselen.
Het is echt verschillend per resolutie/settings/game welke het beste presteert.
Vandaar ook dat ik nu expres naar BF3 benchmarks heb gelinkt, als de TS andere plannen had en/of andere spellen ging spelen had ik misschien wel de 6970 geadviseerd.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Rye schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:02:
Voor BF3 is een GTX570 een zeer goede keuze. Bij mij draait het erg soepel op m'n GTX570 Sonic Platinum, maar dit is dan wel op High met een paar settings op Ultra.

Alles op Ultra gaat niet lukken. Dan draai je tussen de 15 en 20FPS.
GTX570 is dan wel een erg slechte keuze. :p Ik draaide BF3 met alles op Ultra met 2xAA soepel met mijn HD6950 op stock. :9

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:54
Prima kaartje die 570. Hier ook alles op Ultra en 4x / 16x, alleen ambient occlusion uit en daarmee zo'n average van 48fps. Wel een 'lichte' overclock.

Signature

• mitsumark
15-20fps klopt inderdaad geheel niet, ik draaide BF3 op 1920x1200, ultra settings (met 4x msaa) met één 6950 al boven de 30fps, zie ook de link die ik eerder gaf.
Voor veel mensen is dat 'genoeg', dus dan is de 570 inderdaad te duur. Hij is echter wel een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yay, heb mijn kaart binnen! Met BF3 haal ik alles op ultra 50+ fps en minimaal 30-35 fps! Geweldige kaart die GTX 570! Ook ziet hij er super mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:33:
[...]

[afbeelding]
Die 7 fps kan op die lage fps heel wat uitmaken ua gameplay waar het om draaid.
Maar goed dat is mijn bescheiden mening.
-The_Mask- schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:58:
[...]

GTX570 is dan wel een erg slechte keuze. :p Ik draaide BF3 met alles op Ultra met 2xAA soepel met mijn HD6950 op stock. :9
Wat hij zegt klopt ook totaal niet zelfs niet met 4XMSAA aan en alles op ultra want met die instellingen is de gtx570 nog altijd sneller dan de hd6970
mitsumark schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:02:
15-20fps klopt inderdaad geheel niet, ik draaide BF3 op 1920x1200, ultra settings (met 4x msaa) met één 6950 al boven de 30fps, zie ook de link die ik eerder gaf.
Voor veel mensen is dat 'genoeg', dus dan is de 570 inderdaad te duur. Hij is echter wel een stuk sneller.
Hoezo te duur dan, want je haald er wel een betere speelervaring mee om dat het allemaal net even wat soepelder loopt. Ach wat zeur ik ook als iets te duur is is dat ook altijd een persoonlijke mening..

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) [BBG aanschaf] Videokaarten
2 dit is echt topic 1001 over "wat moet ik kopen om BF3 te draaien?"

Op GoT is het de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je een eigen vraag stelt. Doe dat voortaan aub.

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 25-11-2011 12:15 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.