Linux Mint 12 Released

Pagina: 1
Acties:

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Het is nog niet officieel maar de full stable release van Linux Mint 12 is er eindelijk !

Url's :
° FPT
° Community Iso

Clem approved de stable releases !

3 Days ago
Clem
Lisa Main Edition amd64 (build #64-bit DVD 20111119-1641)
Approved for Stable release

3 Days ago
clem
Lisa Main Edition i386 (build #32-bit DVD 20111119-1651)

3 Days ago
clem
Lisa Main Edition amd64 (build #64-bit CD 20111119-1706)

4 Days ago
clem
Lisa Main Edition i386 (build #32-bit CD 20111119-1712)

Veel plezier ermee, ik zal hem zeker gebruiken aangezien ik al een tijdje zoek naar een Gnome3 oplossing die toch een overzicht weergeeft.

Verwijderd

Heb even zitten zoeken maar kan geen release info en bugfix list vinden. Weet iemand welke kernel erin zit?

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Ik dacht 3.0.0.13 (of 12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05:56
Weet je zeker dat dit de final is? De PPA bug zou gefixt moeten zijn volgens de laatste blogpost maar die zit er duidelijk nog in...??

Perongeluk de RC-iso weer op USB gezet, dat schiet natuurlijk niet op...

[ Voor 73% gewijzigd door CB32 op 26-11-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:00
Crap, heb net een verse install gedaan van Katya :-)
Was de release al zo dichtbij?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Eens installeren in VirtualBox en zien wat de nieuwe shell voor veranderingen met zich meebrengt. :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
Release notes + mirrors:
http://linuxmint.com/rel_lisa.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:12:
Eens installeren in VirtualBox en zien wat de nieuwe shell voor veranderingen met zich meebrengt. :)
Ga m ook ff binnen hengelen, Kijken hoe stabiel ie is.. Daarna gaat ie mn netbook op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik lees in de release notes dat de overlay scrollbars zijn weggehaald. Het lijkt er op dat ze echt begrijpen wat de poweruser wil :)

Wat ik mij nog wel afvraag: Het screenshotje ziet er goed uit. Gnome 3, dus up-to-date zijn, in combinatie met de oude interface. In het menu zie ik een zoekveld. Waar is deze voor?

Ik gebruik nu nog Gnome 2. Ik maak veelvuldig gebruik van de zoekfunctie, te vinden in het menu "Locaties" -> "Bestanden zoeken". Is deze er nog in Mint 12 met de nieuwe shell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
Net overgestapt vanaf Fedora 16 naar Mint 12. Gnome 3 stond mij niet heel erg tegen, maar ik miste wel de trayicons die Mint nu wel heeft. Ook kreeg ik toch enkele programma's niet werkend via de RPM's, en WiFi / flash driver was ook niet 1,2,3 gedaan. Bottompanel heb ik niet zo veel mee, maar het ziet er allemaal goed uit. Ben tot nu toe erg blij met Mint, zelfs de DEL toets in de filemanager werkt zonder gedoe!

+1 voor mint!

@Hierboven: Ik gebruik dat menu zelf niet, maar volgens mij heeft dat dezelfde fucntie als het zoekmenu van de shell zelf. Applicaties, contactpersonen en recent gebruikte bestanden. Er is nog wel een aparte 'search for files' app.

[ Voor 22% gewijzigd door CB32 op 27-11-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushraw
  • Laatst online: 24-03 17:06
Ik heb Mint 12 nu ook draaien op mijn pc. eindelijk een versie die werkt.(op mijn hardware)

ik moet alleen heel erg wennen aan de nieuwe shell en gnome 3.2.
heeft iemand nog een idee hoe ik pictogrammen kan inladen in de werkbalken? (bijv. afsluiten forceren)
of hebben ze hier iets anders voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ook ik zit al even op Mint 12, heb alleen dat bottom panel met menu uitgezet. Het voelt zo dubbel. Ik kan dan dingen starten met het gnome shell menu EN met het mint menu. Kheb nu dus bovenin een panel met daarop mijn tray icons en openstaande programmaatjes, de rest werkt standaard als in gnome3.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik vond het juist wel handig, het bottom panel. De stock Gnome 3 vind ik echt voor geen meter werken, applicaties starten gaat erg omslachtig (net als bij Unity). En de taakbalk vond ik ook wel handig. Heb hem alleen als Live CD uitgeprobeerd, normaal draai ik Mint 11 LXDE, want mijn computer is nogal oud...
Maar ik vind dat ze een goede stap hebben gezet, imo werkt het een stuk beter dan de stock Gnome 3. En het fijne is dat je alle extensies één voor één uit kan zetten.
Pagina: 1