Toon posts:

Thuisnetwerk via Sitecom CEF744

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als hobby maak ik websites. Dit doe ik voornamelijk op mn laptop, onderweg als ik naar school ga (4 uur per dag in de trein). Ik gebruik hierbij xampp, super prog. Maargoed.. Omdat mijn desktop een groot beeldscherm heeft ga ik bij thuiskomst het liefste over op deze computer. Nu zou het simel moeten zijn om een eenvoudig thuisnetwerkje op te bouwen, de xampp map delen en hoppa je hebt een soort ftp.

Nu hebben wij hier in ons huis een draadloos modem. Deze staat benden en dat is net iets te ver om lekker fatsoenlijk te kunnen internetten. Daarom heb ik via een powerplug (netwerk via de stroomkabel) en uiteindelijk Sitecom CEF744 router boven een nieuw singnaal de lucht in gegooid.

Ik blij en gister de hele avond lekker kunnen werken. TOT ik vandaag ineens niet meer op de thuisgroep kom. Het maakt niet uit wat ik doen, mn laptop en pc zien elkaar niet meer. Als ik met het modem beneden contact leg (met beide) dan werkt het wel maar er blijkt dus iets mis te zijn met of de instellingen of de sitecom router..

Ik heb vandaag al uren loken klooien maar kom geen stap verder. Weet iemand misschien een functie die ik vergeet of iets anders dat ik fout doe?

HELUP plz!!

Verwijderd

Topicstarter
***Zucht*** ineens heb je t. T lijkt een kwesti van firewall op de nieuwe (Sitecom) router... Ik heb hem uitgezet en tot nu toe een stabiele verbinding.. Ik kijk het ff aan en als het blijft werken wis ik deze topic wel.

Verwijderd

Topicstarter
Er ja hoor.. ik start de pc op en weg is mijn stabiele thuisgroep van gister... Hij geeft op beide computers aan "Er zijn geen andere thuisgroep computers beschikbaar"

Wie o wie heeft een tip?

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 23:08
het kan zijn dat je desktop toch verbinding heeft met je netwerk beneden.
misschien als je ze allebei op één router gooit dat ze het dan wel doen?

virus problemen? ga over op linux!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 19:46
waarom heb je boven nog een router? zou een switch of desnoods een wireless AP niet voldoende zijn? prpbeer anders de router boven in bridge mode te zetten.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Twee routers in één netwerk.
Al heel veel vaker besproken hier.

Bottomline, de tweede niet als router gebruiken, maar alleen als switch/accespoint.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Sorry. Dat ben ik vergeten te melden. Ik heb de router al vanaf het gebin in AP modus staat (accespoint dus).
Het is ook een router zonder modemfunctie (er zit dus geen dsl-input in). De enigste reden dat ik geen accespoint koop is vanwegen de prijs. Qua funcionaliteit zal die hetzelfde moeten doen.

Beneden hebben we een standaard modem van kpn (Arcadyan). Nu is het zo dat als ik daar in de log kijk, dat de losse ipadressen er niet in staan. Alleen 196.168.2.4 waarmee de router (sitecom) op het internet komt. Is dat normaal en kan ik het zo instellen dat ook via het kpn modem elke pc en printer die verbonden is met de sitecom los vermeld wordt? Zodat ik ook beneden daadloos kan printen?
Pagina: 1