• Glandur
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 08:54
Beste allemaal,

Ik gebruik sinds kort de Nokia Lumia 800. Ik ben er erg tevreden over!
Ik studeer op de VU. Ik vraag me af of iemand weet hoe je verbinding moet maken met het draadloos internet op de VU (genaamd: VU-Campusnet). Zodra ik het netwerk selecteer om verbinding mee te maken, krijg ik de mogelijkheid om mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Hier voer ik dan mijn VUnetID en VUnetwachtwoord in. Vervolgens krijg ik de melding dat mn telefoon het netwerk niet kan bereiken (of iets in de richting). Ik ben er zeker van dat ik beide goed intyp .

Op de site staat dat ik de volgende gegevens in zou moeten voeren.

Draadloos netwerk: 802.11a/b/g
Netwerknaam(SSID): VU-Campusnet
Netwerk authenticatie/encryptie: WPA2 Enterprise/AES (WPA Enterprise/TKIP)
Beveiligings protocol: 802.1x EAP-TTLS/PAP
Gebruikersnaam: VU-net-id@vu.nl
Wachtwoord: VU-net-id wachtwoord
Domein: @vu.nl

Dus ik probeer mijn VUnetID met @vu.nl erachter, maar weer krijg ik dezelfde melding. Overigens is er verder geen mogelijkheid om de rest van de gegevens handmatig in te voeren.

Ik vroeg mij dus af of er iemand is met die weet hoe ik verbinding met maken met VU-Campusnet.

Site ter informatie: http://www.vu.nl/nl/stude...adloos-internet/index.asp

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:49
Als gebruikersnaam al "vu.nl\VU-net-id@vu.nl" geprobeert?
Verder heb ik persoonlijk een netwerk 'dat gebruik maakt van' SecureW2 nog nooit zien werken op een telefoon.
Die van de UT werkt ook niet op mijn HTC Trophy 7. Heb zelf daarom maar eduroam ingesteld, die zou dus ook moeten werken bij jou :)

• Glandur
Nee heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik zit nu thuis, dus zal het morgen eens uitproberen en melden of het gelukt is. Met mijn iPod Touch kon ik wel verbinding maken met dit netwerk, en mensen met Android en iOS telefoons is het ook gelukt, dus ik dacht dat het ook wel zou moeten lukken op een WP telefoon :)

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik studeer op Avans en heb met mijn laptop bijzonder traag internet gehad daar. Vandaag heb ik er de foutoplosser van Windows overheen gegooid en die zei dat er geen standaard gateway geselecteerd was. Daarna werkte hij wel als een trein.

Probleem kan dus zitten in iets waar je met je een telefoon niet bij kunt komen.

Maar om dit nou hier te vragen vind ik persoonlijk een beetje vreemd. Ga eens naar je vrienden toe en vraag hoe zij het wel werkend hebben gekregen. Of loop anders naar de ICT-balie en laat hun er even naar kijken.

• Caelorum
Wie zegt eigenlijk dat er al iemand uberhaupt SecureW2 (dat eigenlijk bovengenoemde instellingen is + Dynamic Wep) werkend heeft gekregen op een WP7 toestel?

Anoniem: 414266

Je hebt pech, WP7 ondersteund geen eap-ttls maar het ondersteunt in Microsoft omgevingen meer gebruikte PEAP in combinatie met EAP-MSCHAP v2. Op mijn wifi run ik certificate based authenticatie voor Pc en Laptops en EAP Ms chap v2 voor de Nokia en de Ipad2 (de ipad2 ondersteunt deze alleen via de Iphone configuration utility trouwens).

Je hebt dus twee mogelijkheden:
1) kijken of de VU PEAP gaat ondersteunen als additioneel authenticatie protocol (good luck)
2) wachten tot Microsoft EAP-TTLS gaat ondersteunen.

Anoniem: 159816

Eduroam zou moeten werken niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zeker, die doet het ook bij mij op mijn Trophy. Je hebt dan alleen geen toegang tot interne zaken, dus alleen dat wat je vanaf thuis zonder vpn ook zou kunnen benaderen.

[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 25-11-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
Ik heb als gebruikersnaam vu.nl/vunetid@vu.nl geprobeerd, maar zoals al verwacht werd, werkte dit niet. Ik wil dus nu verbinding gaan maken met het Eduroam netwerk, maar wat is hiervoor mijn gebruikersnaam en wachtwoord? Ik heb al mn vunetid@vu.nl en vunet-wachtwoord geprobeerd, ik heb alleen mijn vunetid met wachtwoord geprobeerd, maar het wil beide niet lukken...
Welke gebruikersnaam en wachtwoord moet ik voor dit netwerk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Glandur schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:14:
[...]Welke gebruikersnaam en wachtwoord moet ik voor dit netwerk gebruiken?
Zal je denk ik even navraag moeten doen. Ik kon gewoon mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn account gebruiken, maar grote kans dat dat bij jouw universiteit anders is geregeld.
Pagina: 1