• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Op mijn AM2 moederbord is vandaag het stukje plastic erop wat normaal de koeler vasthoudt afgebroken (zie afbeelding). Dit betekent dat ik mijn koeler niet goed meer op mijn moederbord kan klemmen en dat hij dus niet goed koelt.
Nu kan ik deze computer alleen nog maar liggend gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/am2-chipsets/socket.jpg

Ik vroeg mij af of jullie misschien weten of er koelers zijn waarbij deze bevestigingsstukjes worden bijgeleverd en/of waar ik zo'n nieuw onderdeel kan kopen.
Als iemand toevallig nog een oud (kapot) moederbord heeft waar ik dit onderdeel over zou kunnen zetten zou het helemaal fantastisch zijn :) .

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:12
Eerlijk gezegd zie ik op de foto niet echt wat er afgebroken is? Of is dit niet je eigen mobo?

De koeler zit op de 2 zwarte "haken" vast die aan 2 kanten uitsteken. Deze zien er voor zover ik kan zien op deze foto nog prima uit... Ook kan je sommige aftermarket coolers direct op je mobo schroeven dmv een backplate. Dan gaan de schroeven van de koeler dus door je mobo heen en gebruik je de zwarte bracket met haken dan als het ware niet... weet niet of dit met jou koeler kan.... welke heb je?

Inderdaad... oud mobootje zoeken en daarvanaf slopen lijkt me beste/goedkoopste oplossing...

• philotra

philotra

Topicstarter
Dit is niet mijn moderbord, maar dient enkel als voorbeeld van wat ik nodig heb. Een van die 2 zwarte haken is kapot waardoor het standaardkoeltertje (wat bij de processor was geleverd) niet blijft zitten.

Verwijderd

Koop gewoon een nieuw koelbok, zoals bv de Zalman CNPS10X, je moet hiervoor zowiezo dat plastic eraf halen en het meegeleverde mount systeem monteren. Deze kost +-30€

Of je zoekt een ouder moederbord en wisselt de onderdelen

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Of je stuurt even een mailtje naar msi/asus/asrock whatever en je vraagt een nieuw bracket ,meestal willen ze wel wat sturen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Of je zet een advertentie in vraag en aanbod, vast dat er wel een tweaker is met een kaduuk am2 bord. ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Koelerbrackets kun je inderdaad prima via V&A vinden. Ik heb er momenteel geen, maar had er altijd wel zat liggen van diverse mobo's. En er zijn vast meer tweakers met wat defecte moederborden.

Verwijderd

Wij hebben trouwens defecte AM2 moederborden... maar ik woon in Belgie

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Er zijn genoeg mensen die een aftermarket koeler hebben gemonteerd, deze mensen hebben als het goed is allemaal zo'n bracket los liggen, even V&A proberen inderdaad.

• philotra

philotra

Topicstarter
Advertentie is geplaatst! V&A gevraagd: AM2 Moederbord Koelerhouder/bracket
@Wietkop, ik kijk even of ik in NL wat kan vinden, anders ben ik zeker geinterresseerd!

Verwijderd

Zo'n plastiek ding is makkelijk te versturen via gewone briefpost

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelfix ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1