Toon posts:

Monitor springt zomaar op zwart?..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb nu sinds een week de Sapphire HD6970 en ik heb tot nu toe 3 keer gehad dat m'n scherm op zwart springt, terwijl de pc wel gewoon door blijft draaien.

De 1e keer gebeurde 1 dag nadat ik 'm in huis had. Ik dacht, het zal wel aan de drivers liggen. Dus ik snel even drivers updaten. Er gebeurt zo'n 4 dagen niks, ik blij natuurlijk. Tot dat ik vandaag opeens 2 vlak na elkaar kreeg.

Ik maakte m'n DVI kabel schoon in de hoop dat dat zou helpen. Checkte nog een keer of de drivers up to date waren, etc etc. Maar niks hielp.

Wat me wel opviel, was dat 't allebei de keren gebeurde, toen ik GPU-Z opstartte. Een vage herrinering verteld me, dat dat ook zo bij de 1e keer was.

Heeft iemand misschien een ander idee wat 't zou kunnen zijn? Ik speel nu ook al een week Skyrim op ultra zonder problemen. Het gebeurt allemaal sinds ik de 6970 heb. Met m'n 5850 had ik al deze problemen niet. Het lijkt me sterk dat er iets mis is met de kaart, maar dat zou natuurlijk kunnen.

De kaart hangt ook gewoon idle rond de 45 graden etc, dus dat kan het niet zijn.

Ik heb nog garantie, dus de optie om 'm terug te sturen is er nog.

Alvast bedankt.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:24

Wildfire

Joy to the world!

Je hebt natuurlijk al getest door GPU-Z weer een paar keer te proberen... en als het alleen daar mee gebeurt: kan het dan niet zijn dat GPU-Z de videokaart benadert en er iets fout gaat waardoor het scherm een signaal krijgt aangeleverd dat niet ondersteund wordt?

[ Voor 56% gewijzigd door Wildfire op 24-11-2011 15:40 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou best is kunnen. Ik kom net thuis van werk > ik start GPU-Z op en de monitor springt gelijk weer op zwart. Voordat 'ie op zwart springt freezed het beeld voor 2 seconden, maar dat verandert niets.

Het gebeurd blijkbaar ook echt alleen maar met GPU-Z. Wel raar dat 't een paar dagen niet is gebeurd though.

Ik zal GPU-Z opnieuw installeren, kijken of dat helpt. Of misschien een oudere versie ofzo.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Je zou eens kunnen testen met andere proggies die je GPU benaderen voor info. Probeer GPU Caps Viewer eens. Kijken of die probleemloos werkt of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb 'm gelijk gedownload. Hij geeft geen problemen aan, maar GPU-Z startte ook vaak genoeg zonder problemen op. We'll see I guess.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Voor de zekerheid, heb je al een clean install van de drivers gedaan? Ik zie wel staan dat je een update hebt gedaan, maar heb je ook een echte clean install uitgevoerd? Wil soms weleens helpen bij vage problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik uninstall altijd alle vorige drivers en dan de nieuwe erop. Dus clean install.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Er is toevallig een nieuwe GPU-Z uit: meuk: GPU-Z 0.5.6

Blijft het probleem ook met deze nieuwe versie? Je weet maar nooit namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Oh bedankt voor 't melden. Ik heb 'm gedownload. Hij start tot nu toe gewoon op, maarja dat was ook zo met de vorige versie. We'll see how it goes.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand leest dit waarschijnlijk meer, maarehm. De nieuwe versie van GPU-Z doet 't zelfde. Ik gebruik voortaan wel gewoon GPU Caps Viewer..
Pagina: 1