Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overgeschakeld van Nokia 97mini naar een iPhone 4S; ik was met die Nokia wel klaar, maar oww, hoe lekker was dat fysieke uitklap-toetsenbordje. En hoe mateloos irritant zijn de kleine touchscreen-toetsjes van de Iphone ... ook bij langzaam éénvingertypen cónstant typfouten. Ik ben wel groot, maar zulke grote vingertoppen heb ik nou toch ook weer niet... ;w
Ik zag wel mooie aanklikbare fysieke toetsenbordjes, maar jee, dán krijg je een dikke machine in je broekzak... Zocht al héél veel naar touchscreen-keyboards met grotere toetsen, maar onvindbaar. Ik zie er tot mijn verbazing ook nergens topics over, terwijl het (op het verder trouwens verbazingwekkende toestelletje) echt érg irritant is.
Iemand tips??

Op die Nokia zat bij iedere toetsaanslag ook een klein trillertje, wat duidelijk maakte dat de toetsaanslag was 'gemaakt'. Op de iPhone niet in te stellen (?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 13:30 ]

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:38

skoozie

SCSI

Je kan wel een klik laten horen van een toets aanslag, een trilling volgens mij niet.
Als je je telefoon schuin houd (landscape) komen de toetsen iets uit elkaar te liggen en typt het al een stuk beter, ik kan ook niet echt overweg met de portrait mode keyboard op de iphone)
Helaas ondersteund niet elke app liggend typen (runkeeper doet het iig niet)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Trilling is inderdaad niet mogelijk alleen met een jailbreak.
Met een jailbreak is het ook mogelijk om je toetsenbord aan te passen maar zonder jailbreak zou dat echt niet mogelijk zijn helaas.

Het is een gewenning je moet er echt eventjes aan wennen.
Heb zelf ook vrij grote handen en ben er al aan gewent, ook heb ik vaak vieze handen of ruw vel op me handen van het werk.
Daar ben er dus helemaal aan gewent en maak BIJNA! geen fouten meer.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds kort ook een 4S (kom van een HTC Touch Pro met fysiek toetsenbord) en ben er al aardig aan gewend.
Heb overigens vanmorgen ontdekt dat je verschillende toestenborden kan instellen. Handig als je bijv zowel emails in het Engels als Nederlands moet typen.
Is het trouwens mogelijk om het toetsenbord even weg te schuiven oid? Het stukje zichtbare tekst tijdens het typen is wel erg klein. Het toetsenbord even wegschuiven zou het overzicht weer even teruggeven. (sorry voor deze kaappoging..)

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
jurk738 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:41:
Ik heb sinds kort ook een 4S (kom van een HTC Touch Pro met fysiek toetsenbord) en ben er al aardig aan gewend.
Heb overigens vanmorgen ontdekt dat je verschillende toestenborden kan instellen. Handig als je bijv zowel emails in het Engels als Nederlands moet typen.
Is het trouwens mogelijk om het toetsenbord even weg te schuiven oid? Het stukje zichtbare tekst tijdens het typen is wel erg klein. Het toetsenbord even wegschuiven zou het overzicht weer even teruggeven. (sorry voor deze kaappoging..)
Bij bijvoorbeeld SMS kan je het toetsenbord weg'drukken' door boven het toetsenbord 'tegen' het toetsenbord te drukken, dan schuift ie weg naar beneden. Bij bijvoorbeeld WhatsApp kan je juist weer op je chatberichten drukken dan verdwijnt het toetsenbord automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties. Die internationale toetsenborden zijn inderdaad handig, als je het instelt simpel telkens in te stellen.
Ik ga denk ik maar jailbreaken, want het went wel iets, maar werkelijk IEDER woord gaat nog fout ... en ik was een rappe tieper.

Hoe risicovol is jailbreaken? Valt wel mee geloof ik hè
groetjes

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29
Werkt het toetsenbord in landscape modus niet prettiger voor je? De toetsen liggen dan iets verder uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jailbreaken gaat hem niet worden met de 4S. Gewoon een kwestie van wennen. Je moet niet proberen net zo snel te typen als dat je na jaren op je Nokia deed. Rustig beginnen en dan gaat het vanzelf wel goed. Vandaar dat je er ook zo weinig andere topics over ziet ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat typen ga je absoluut leren.
Ik draai nu 5 iPhone generatie's mee en kan sneller typen dan mensen met een fysiek toetsenbord.

Er zijn zelf collega's die "zo snel typen op hun BB of Nokia, nou daar kan een onscreen keyboard nooit aan tippen". Als we dan vervolgens een zin afspreken win ik altijd :D

Gewoon ff doorbijten, went echt vanzelf.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Donstil schreef op woensdag 30 november 2011 @ 01:40:
Dat typen ga je absoluut leren.
Ik draai nu 5 iPhone generatie's mee en kan sneller typen dan mensen met een fysiek toetsenbord.

Er zijn zelf collega's die "zo snel typen op hun BB of Nokia, nou daar kan een onscreen keyboard nooit aan tippen". Als we dan vervolgens een zin afspreken win ik altijd :D

Gewoon ff doorbijten, went echt vanzelf.
Ik typ ook sneller dan menig andere, helemaal handig als je bij veel woorden weet wat je moet typen dat ie het gaat verbeteren, dan hoef je de helft van het woord te typen, en bij een spatie fixed ie ze wel :) en zo heb ik ook shortcuts gemaakt naar woorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een kwestie van wennen.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
Dit had ik in het begin ook, vooral in portrait modus. Tegenwoordig gebruik ik landscape modus wanneer het kan, het heeft wel 2 geduurd voordat ik sneller kon typen (voorheen een BlackBerry gehad). Nu tik ik sneller op mijn 4S dan op m'n oude BB. Kwestie van wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
grump .... nou ja, zit nix anders op dan hè ...
typ intussen wel sneller, maar nog zeer veel fouten.

Landscape gaat zeker beter, maar is bij nogal-wat programma's niet mogelijk
Dank voor jullie reacties
Pagina: 1