Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan elke laptop opstarten van een usb stick?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een nieuwe install doen van Windows 7 op een nieuwe laptop.
Nu wil ik Win 7 gaan installeren op de laptop vanaf een usb stick aangezien ik geen dvd's voorhanden heb.
Is het tegenwoordig altijd mogelijk om een laptop te laten opstarten vanaf een usb stick als dit wordt geselecteerd in de BIOS?

Richard

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Als de laptop van USB kan booten wel. Kijk gewoon even in het bios.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:03:
Als de laptop van USB kan booten wel. Kijk gewoon even in het bios.
Ja dat bedoel ik eigenlijk,booten vanaf USB.
Ik kan helaas nog niet kijken aangezien ik de laptop nog niet binnen heb,maar neem aan dat het tegenwoordig toch altijd kan of niet?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 11:32

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat Fiber zegt, kijk even in de bios bij boot devices. Als daar geen USB tussen staat werkt het (vaak) niet.
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:05:
[...]

Ja dat bedoel ik eigenlijk,booten vanaf USB.
Ik kan helaas nog niet kijken aangezien ik de laptop nog niet binnen heb,maar neem aan dat het tegenwoordig toch altijd kan of niet?
Als je de laptop onlangs aangeschaft hebt kan het meestal wel. De meeste klapkoffers die geleverd worden zonder DVD drive kunnen wel booten vanaf USB.

[ Voor 68% gewijzigd door Pixeltje op 24-11-2011 13:06 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:59
Zorg er wel voor dat op het moment dat je in het bios gaat kijken dat er een stick inzit, het kan namelijk zijn dat de optie alleen getoond wordt als er iet inzit. Dit was bij mijn laptop het geval, zonder usb stick stond de optie niet in het bios ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dus echt moeten kijken als de laptop er is denk ik,het gaat om een HP g7.
En anders moet ik maar even een setje DVD's halen denk ik,wat kosten die dingen eigenlijk,koop ze nooit eigenlijk ;-)
DVD+r is goed neem ik aan?

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 10:19
90% kans dat het gewoon werkt, anders kun je voor ongeveer €1 à €2 p/s wel DVD+R's halen

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 09:13
Hp G7?

1 Usb stick (met windows erop)
2 F11 drukken voor dat je gaat booten (bios scherm)
3 Usb stick kiezen
4 Installeren maar! :D (athans bij 9 v.d. 10 notebooks)

DPC Chef-kok :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ze dvd's bij de Action hebben,maar daar moet ik zo toch nog even naar toe.

Ja het is een HP G7-1220SD laptop ;-)

Ik zag dit net op de HP website staan:

The default boot order for HP notebook PCs is listed below.
Floppy disk drive
Optical drive (DVD, CD-ROM)
Hard drive
USB device
Network adapter

Ik snap alleen niet zo goed waarom er Floppy disk drive bovenaan staat.

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 09:13
dat zit standaard in de bios ;) (floppy)

DPC Chef-kok :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke,maar als ik dat zo zie op de HP site,dan kan ik toch gewoon boot vanaf USB instellen?

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 10:19
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:52:
Oke,maar als ik dat zo zie op de HP site,dan kan ik toch gewoon boot vanaf USB instellen?
Dat gaat inderdaad wel lukken

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik het gewoon proberen ;-)
Als ik een nieuwe Windows 7 install doe,dan moet ik alle drivers van HP downloaden en installeren neem ik aan?

• HikariMisako
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:55:
Dan ga ik het gewoon proberen ;-)
Als ik een nieuwe Windows 7 install doe,dan moet ik alle drivers van HP downloaden en installeren neem ik aan?
Downloaden kan wel, maar de kans is groot dat er een driver dvd bijzit.
Is vooral handig met de lan/wlan drivers :9

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 00:05

M2M

medicijnman

jups. Gewoon naar de website van HP voor de recentste chipset drivers. Videochip, geluidschip en eventueel netwerkchip kan je het beste van de website van de fabrikant van die chips halen.

-_-

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt een aantal progjes weglaten, zoals help/ondersteuning, maar gewoon alle drivers voor mousepad, geluid, chipset, beeld en de rest wat erop zit kun je installeren.

Verwijderd

Meeste drivers kent windows zelf wel. Kijk na install ff bij apperaatbeheer voor uitroeptekens (deze drivers moet je appart installeren. Videochip zul je waarschijnlijk ook HP drivers voor moeten gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de snelle reacties.
Ik download de netwerkdrivers wel vanaf een andere pc,lijkt me handiger met netwerkverbinding ;-)
Zou het zo zijn dat de drivers bij de fabrikant op de website meer up to date zijn?
Is wel een uitzoekerij dan,vanaf de HP site vind ik ze sneller.

• HikariMisako
Over het algemeen zijn de drivers op de site meer up to date, alleen is er meestal geen optie om alles in één keer te downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke,maar bij HP moet ik ze ook allemaal apart downloaden.

Dit is de link :
http://h10025.www1.hp.com...ng=&product=5184977#N1031

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 00:05

M2M

medicijnman

Ja, en meestal worden drivers niet vaak geupdate op de website van de fabrikant van de laptop. Soms blijven daar enkel de originele (soms buggy) drivers staan, voor de rest van de levensduur van de notebookserie. Verstandiger is voor de videochip en audiochip te kijken bij de betreffende fabrikant en daar de meest recente versie vandaan te plukken. De kans is groot dat eventuele bugs verholpen zijn, en soms krijg je nog wat extra performance op de koop toe.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Misschien stom hoor,maar hoe kom ik erachter welke ik dan moet hebben,vanaf HP staat het er gewoon ;-)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is heel simpel, pas wanneer iets niet werkt ga je drivers zoeken. Standaard pakt Windows Update vrijwel al je drivers. Welke je moet hebben is simpel, gaat op basis van model of serienummer. Staat er keurig een lijstje met drivers voor jou model.
Ik zou daar pas heen gaan als Windows Update niet al jou drivers kan vinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:21:
Het is heel simpel, pas wanneer iets niet werkt ga je drivers zoeken. Standaard pakt Windows Update vrijwel al je drivers. Welke je moet hebben is simpel, gaat op basis van model of serienummer. Staat er keurig een lijstje met drivers voor jou model.
Ik zou daar pas heen gaan als Windows Update niet al jou drivers kan vinden.
Ik denk ik dat inderdaad maar doe,eerst Win installeren,dan een netwerkdriver erop zetten,ander heb ik geen draadloze netwerkverbinding en dan Windows Update draaien.
Daarna bij apparaatbeheer kijken of er nog ergens uitroeptekens staan en dan eventueel daar de drivers nog van downloaden en installeren.
Ik denk dat bovenstaande de beste manier is?
Iedereen hartelijk dank en ik hou jullie op de hoogte,ik ga vanavond aan de gang ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is allemaal gelukt hoor,ook via de USB stick.
Heb de Windows 7 met alle HP crap eraf gegooit en Win 7 er opnieuw opgezet.
Eerst de netwerkdriver geinstalelerd,toen alles updates en daarna nog wat HP drivers.
In apparaatbeheer staan er geen uitroeptekens meer bij,dus zou alles goed moeten zijn neem ik aan.
De machine draait als een zonnetje,hopen dat het zo blijft ;-)
Nogmaals,iedereen harteijk bedankt voor het advies en de tips.
Pagina: 1